EST. 2002

Gilera Runner VXR 200

1997-es bemutatkozása óta a Gilera Runner mindig is újító megoldásokat alkalmazott. A robogó alapötlete az volt, hogy a járm? legyen praktikus, a vezetési élmény viszont kínáljon valami egészen ‘motorszer?t’ és robbanékonyat. Háromszázharmincezer eladott példány után a Runner most új köntösben áll a közönség elé és kerül a szalonokba – a széria zászlóshajója a sportos és er?s VXR200.

Mint a nagyok

Félreértés ne essék, a Runner nem csak kinézetre, stílusjegyeiben mímeli a motorokat. Már az acél, kett?s bölcs?szerkezet? váz sem kimondottan jellemz? a klasszikus robogókra. Ebben az új modellben tovább finomították a Gilera mérnökei a korábban már jól bevált váz-sémát többek közt azzal, hogy a tankot a középtartó alá helyezték, ezzel alacsonyabbra került a járm? tömegközéppontja, súlyeloszlása pedig optimális lett – el?deinél könnyebben, élvezetesebben vezethet? a VXR.

El?l hagyományos, 35 mm szárátmér?j? villa dolgozik, míg hátulra hidraulikus, dupla rugóstag került. Az új formaterv? hatküll?s öntött felniket 14′-es (el?l) illetve 13′-es (hátul) méretben szerelik, a kerekek 120/70 illetve 140/70-esek. Csak az összevetés miatt érdemes megemlékezni arról, hogy a korábbi modellen el?l és hátul egyaránt 12′-es kerekek kaptak helyet… vagyis az el?renyomulás futóm?-fronton kimondottan markáns.

A lovak sem hiányoznak

A négyütem?, 200 köbös, vízh?téses, négy szelepes Piaggio Leader er?forrás 19 LE-t ad le a tengelyre és 17 Nm-es legnagyobb nyomatékot képes produkálni. Ez több mint kielégít? teljesítmény, mely városi közlekedésre, s?t közepes távolságokra (például a lak- és munkahely között) kiválóan alkalmassá teszi a Runnert. Mindez az Euro-2 környezeti norma betartása mellett.

Ami a vonalvezetést illeti, érdemes szót ejteni a masszív, meglehet?sen vad kinézet? elüls? részr?l. Az alkalmazott váz-megoldás nem teszi túl teherbíróvá a lábtartót, de hát valamit valamiért. Az egész design modern, sportos, áramvonalas, fiatalos.

ugrás fel