EST. 2002

GP építmény: 300 köbcentis soros hathengeres

A MotoGP úgymond háttéremberei csak ritkán kerülnek közvetlenül a rivaldafénybe, kivéve, ha például Valentino Rossi ausztrál f?mérnökér?l, vagy olasz mindenes jó barátjáról beszélünk…

Most mégis ki kell, hogy emeljük a méltatlan ismeretlenségb?l Guy Coulont, a Tech3 csapat francia mérnökzsenijét, de nem azért, mert olyan jól ért a grand prix motorokhoz.

GP-építmény: Guy Coulon 300-as sorhatosa

Az apropót az adja, hogy Guy a versenypályáktól távol, szabadidejében sem képes letenni a kétkerek? témát, saját szórakoztatására komplett motorkerékpárokat gyárt, mint például az itt látható csodabogarat, a Replica 6-ot: csúnyának csúnya, de mérnöki know-how tekintetében megér egy misét.

Monsieur Coulon, csak hogy elüsse az id?t, legyártotta els? saját motorját, de ez a motor nem úgy sajátja, mint például a Tech3 Mistral nev? Moto2-es versenymotorja, aminek kifejlesztésében Guy és Colin (Edwards) oroszlánszerepet kaptak, hanem, ha lehet, még jobban: a Replica 6 motorblokkját is saját erejéb?l, saját kútf?b?l, saját kez?leg gyártotta, majdnem teljes egészében.

GP-építmény: Guy Coulon 300-as sorhatosa

GP-építmény: Guy Coulon 300-as sorhatosa

A kiindulási alap két darab japánpiacos CBR250RR motorblokk volt, de talán a dugattyúkon és hajtókarokon kívül mást nem is tudott, vagy inkább nem is akart felhasználni bel?lük Guy a Replica 6 elkészítéséhez: a soros hathengeres er?forrás minden darabját ? maga tervezte és fabrikálta, kezdve a blokkháztól a hengereken át egészen az egy tömbb?l mart f?tengelyig, a szintén saját tervezés? sebességváltóra különösen büszke a hosszú, ?sz hajú úr.

A szintén saját tervezés? cs?vázba befogott, hat apró Mikuni karburátor által etetett, körülbelül 300 köbcentis er?forrás a rendelkezésünkre álló információk alapján 60 lóer?t képes kipréselni magából 18.500-as fordulaton, eddig elért legnagyobb fordulatszáma pedig 22 ezer volt – és mindez valahogy így képes megszólalni:

A blokkon és a vázon kívül a Replica 6-hoz Coulon úr minden más alkatrészt az éjjel-nappal a rendelkezésére álló “grand prix bontóból”, azaz a Tech3 régi alkatrészraktárából kukázhatta össze, lásd a leng?kart (ami talán egy régi 250-esé lehetett), vagy az els? futóm?vet karbonfékestül, utóbbi valószín?leg szintén egy régi kétütem? versenymotorról származhat.

Nem kérdés, használati értéke, akár utcai, akár versenyszinten vajmi kevés van a Replica 6-nak, de attól még nyugodtan tessék beleszeretni: Guy és csupa motoros nagyöregekb?l álló baráti társasága szívesen elkészíti a Replica 6-ot bárkinek, akinek van elég pénze-, illetve f?leg türelme arra, hogy kivárja, amíg a mindig (nem hiába) elfoglalt Guy összerakja neki apró 300-as szerelemmotorját.

GP-építmény: Guy Coulon 300-as sorhatosa

GP-építmény: Guy Coulon 300-as sorhatosa

GP-építmény: Guy Coulon 300-as sorhatosa

GP-építmény: Guy Coulon 300-as sorhatosa

ugrás fel