EST. 2002

GSX-R Kupa, Pannónia ring

A fotózkodás után eljött a mi id?nk, már nem úgy, hanem a versenykezdés ideje. Az id?járás a rajt el?tt kezdett barátságtalan lenni már megint. Így nézett ki a helyzet közvetlenül indulás el?tt.

Az elindulás pillanatában elkezdett csepegni. Azon gondolkodtam, hogy visszamegyek és felveszem az es?ruhát… de jó, hogy nem tettem. A nyolc körös rajtjánál még csepegett, de kés?bb még a nap is kisütött. Két felvezet? körrel kezdtük az el?készületeket, mert ebben a sorozatban nem lehet gumimelegít?t használni. Így mindenkinek felmelegszenek a gumijai a versenyre.

A rajtom egész jól sikerült, nem úgy mint a Hungaroringen. Egyedül Rizi jött mellém a féktávon merészebben, de ?t hagytam, hadd menjen, mert nem akartam feltartani. Mégiscsak ? vezeti a bajnokságot. A következ? kanyarban a sztárvendég Andy Meklau el?zött belülr?l. Akire megpróbáltam egy kicsit rátapadni. Nem sikerült. Úgy kikerült, mintha én is csak egy pocsolya lettem volna a pályán, és kiment a képb?l. Itt a 7.helyen voltam.

El?ttem Magda Attilla és Benner Zsolt vívott külön csatát. Három körig figyeltem, mi történik, aztán Zsoltit a lefelé vezet? egyenesben megel?ztem, és rátapadtam Attilára, aki ebben a futamban elég sokat hibázott.

Kihasználva az egyik hibáját, az utolsó el?tti körben megel?ztem. Amíg ?k ketten elbíbel?dtek egymással felt?nt el?ttem Soltész Attila, aki egyre közelebb került hozzám. Már régóta fenem rá a fogam, de most is megúszta. Igaz, hogy csak egy tizedmásodperccel, de megúszta. Így ötödik lettem a végén, mögöttem két nagy versenyz?: Magda és Benner. El?ttem Soltész, Rizmayer, Németh és Meklau.

Elég jól sikerült ez a futam nekem. De szerintem én voltam az egyetlen ezen a napon, aki boldogan szállt le a motorról. A negyedik legjobb id?m volt, és az utolsó körben voltam a leggyorsabb. 2.08,130 volt az én id?m, Meklaué, aki a leggyorsabb volt 2.05,763. Nekem tetszett, köszönöm a Black Motorsnak!!!

A dobogóról lemaradtam, de a végén mindenki felállt és készítettünk egy közös képet Meklauval.

Az amat?röknél a Superbike magazinos Szabó Henrik nyert, Berei András és Farkas Attila el?tt. A nap jutalma egy kiadós áztatás volt a sárvári termálfürd?- ben a csinos hostess lányokkal.

Vasárnap reggel napsütésre ébredtünk a pályán. A 11 órai tízkörös verseny indulásáig, bemelegít? edzések zajlottak a pályán. A rajt el?tt megint két bemelegít? kör következett, aminek az els? fél körét vezettem. Nem mintha ez számítana valamit, csak jó volt egy kicsit a mez?ny el?tt motorozni.

A rajtom nem volt olyan jó, mint az el?z? versenyen, nem úgy a Superbike-os Henriknek, aki úgy jött be elém, mint egy rakéta. Úgy ment el?ttem másfél kört, hogy nem tudtam megel?zni. Addig a többiek meg jól elnyúltak. Lénárt Peti volt még elérthet? közelségben, akit egyre jobban meg is közelítettem. Majd végül meg is el?zetem. Felt?nt megint Soltész is a képbe, de most puding voltam és nem tudtam közel kerülni hozzá. Kicsit eseménytelen volt ez a verseny az el?z?höz képest, de csak egy helyezéssel voltam hátrébb a végén. A Black Motors-os csapattársam, Magda Attila nagyon jól megálmodta, hogy mit is kell neki ezen a versenyen csinálni, hogy el?rébb kerüljön. Még vezette is a mez?nyt az elején, de végül a 4. helyet szerezte meg. Ez a sorozat a tehetségkutatásról szól, amib?l én már szerintem kiestem, de itt van egy nagyon ügyes fiatal srác, Németh Balázs, aki négy körön keresztül vezette a mez?nyt, úgy, hogy Andy sem tudta megel?zni. Meklau a végén, a dobogón állva gratulált is neki.

A profi végeredmény Meklau, Németh, Rizmayer, Magda, Soltész, Benk?, Lénárt, Vajzer, Benner lett.

Az amat?r értékelést megint Szabó Henrik nyerte, Berei András és Kurta János el?tt. Pudingságom a körid?k tekintetében is megmutatkozott, nem tudtam javítani az el?z? napi eredményemen 2,08.680 volt a legjobb a 9. körben. A leggyorsabb megint Meklau volt 2,04.435-tel, de Németh Balázs csak négy századdal volt lassabb!

Szabó II. Laci bácsival beszélgettem a verseny el?tt, hogy kéne ráfordulni jobban az egyenesre, aminek meg is lett az eredménye. Sokkal jobban jött ki a ráfordulás. És pont itt annyira mélyre sikerült dönteni a motor, hogy még az idom is leért. A következ? körökben mindig láttam eggyel több kék csíkot az aszfalton.

Fotó: Mike Tamás, Krajcsik István, Faragó Dani, Benk? Zsolt

Benk? Zsolt

Suzuki Motor: www.blackmotors.hu

Dainese a Karasnából www.karasna.hu

Berik a Superzone-ból. Duna plaza els? emelet

Polidom www.polidom.com

ugrás fel