EST. 2002

Gumicsata az USÁ-ban

Az egyetlen nagydíj az amerikai kontinensen, mínusz kilenc órás id?eltolódás,
teljesen ismeretlen pálya a WSBK csapatait gumival ellátó Pirellinek.
A tapadással állítólag nincs különös gond. Az olasz gyár kezd meger?södni az
Egyesült Államokban, így érthet?, hogy nem akar blamát a Monterey-félszigeten,
a Dunlop "oroszlánbarlangjában".

A konfrontáció elkerülhetetlen lesz, hiszen egyazon hétvégén egyazon helyszínen
futnak a WSBK (Superbike és Supersport), illetve az AMA SBK képvisel?i: utóbbi
sorozatban pedig a Michelin és a Dunlop hivatalból érdekelt. A gumisok közti
hangulat amúgy is lett alapozva azzal, hogy a pályát szponzoráló Dunlop a
verseny el?tt nem engedte tesztelni a Michelint
, amely egyetlen pilótáját,
Eric Bostromot (Ducati 999) delegálja. Bostrom mellesleg harmadik gy?zelme megszerzésére
készül zsinórban, maga az amerikai bajnokság pedig igen kiélezett.

A Pirelli óriási abroncs-választékkal érkezik az USÁ-ba. Azok a special-ok,
melyeket csak a kivételezettek kapnak meg más esetekben, most minden pilóta
számára elérhet?k lesznek. Az USA GP gyakorlatilag a monzai Olasz Nagydíj
után megkezd?dött a Pirellinek
: ekkor küldték el hajóval Kaliforniába az
els? 800 gumit. A vízi úton történ? szállítás lényegesen olcsóbb, a fennmaradó
1600 abroncsot mégis repül?vel vitették Monterey-be kés?bb, Silverstone után:
a második szállítmány (közte vadonatúj fejlesztés? slick-ekkel) állítólag kincset
ér, rengeteg munka van benne.

ugrás fel