EST. 2002

Gyári csapat nem lesz, a priváton nagyon dolgoznak

Folytatódik a Kawasaki-teleregény, a kivonulás péntek délel?tti hivatalos bejelentése egyáltalán nem tisztázta a helyzetet, s?t most még kevésbé világos, hogy mi lesz a ZX-RR-ek sorsa, amiket Melandri és Hopkins gyári színekben vittek volna táncba.

Aspar Martinez személyes szívességet tenne Carmelo Ezpeletának, de spanyol értesülések szerint szerint nem ? folytatja a Kawasaki-csapat (?!) irányítását, hanem a labda marad Michael Bertholemy-nél. A belga szakember els? körben megnyugtató megoldási tervet tud nyújtani: a gyári támogatás elvesztése után kényszer?en privát együttessé alakulhat a gárda, talpon maradhat az alakulat a jelenlegi humánháttérrel, az alkatrészeket illetve a gyári szervizt továbbra is Akahival együttm?ködésben intéznék. A zöldek ilyenformán, áttételesen, mégis maradnának a GP-ben.

Hopper és Macio is maradnának nyeregben, azaz a megoldás – ha messze is van az optimálistól, mégis, jelen helyzetben és a körülményeket ismerve mindenki számára elfogadható volna. Kétségek persze vannak, itt is van mindjárt a legnagyobb: hogyan fogja Bertholemy a Kawasaki pénze nélkül el?revinni a projektet? Dorna-támogatás, eszeveszett szponzorkeresés – hangozhat a válasz. A belga csapatf?nököt – talán tekinthetjük annak – az Afp hírügynökség idézi: ‘A Kawasaki gyári együttese nem létezik többé. De a prototípusaink nem maradnak a garázsban: azon dolgozunk, hogy egy privát csapat révén versenyezhessenek.’

Bertholemy forrást kíván bevonni, befektet?t, támogatót, mecénást keres. ‘Martinezzel utoljára októberben beszéltem’ – mondja, ezzel jelezve, hogy Aspar nincs képben. ‘Mindenesetre aki ismer, tudja, hogy sosem adom fel.’

A történet végére a labdának el kell jutnia Ezpeleta Dornájához: ha Bartholemy nem tudja tet? alá hozni a m?veletet, akkor a MotoGP valóban azt teszi kockára, hogy 17 motorja marad, elveszíti Melandrit és Hopkinst – és ami ezzel jár.

A probléma, mint mindig mindenben: a pénz. A csapat felállításához 10 millió euró szükséges, alsó hangon. A Monster és az Elf vannak játékban, mint szponzorok, de az ? támogatásuk csak a költségek töredékét fedezi. Valakinek a zsebébe kell nyúlnia…

Hogyan tovább?

2009. január 9.

Az óév utolsó napjaiban kiszivárgott pletykák, találgatások és médialavina végére tett pontot a Kawasaki Heavy Industries Ltd., amikor is kijelentette: mindennem? aktivitást beszüntetnek, ami eddig a MotoGP kategória történéseihez kötötte ?ket, mint gyári(!) csapat.

Casus belli-ként természetesen a gazdasági világválságot emlegetik, illetve a tényt, hogy a cég financiális helyzete a jelenleg javulási tendenciát nem mutató gazdaság mellett nem engedheti meg a prototípusok további fejlesztését. Mások sokkal inkább gombolyítanák azon irányba a szálakat, miszerint a Kawasakinak 2009-t?l kezdve nem érdemes évi 30 millió dollárt „befektetni” abba, hogy bebizonyítsa, hogy a leglassabb motorral képviseltetik magukat a rajtrácson.

Természetesen a széria alapú motorsport tevékenységeiket a továbbiakban is folytatják, és mindazonáltal köszönik a sok szurkolónak és segít? léleknek a támogatást.

Hogy a zöldek kivonulása milyen hatással lesz a sorozatra, egyáltalán annak rendezhet?ségére, hogy kellenek-e módosító szabályzatok, vagy egy segít? kéz lenyúl az égb?l, és megmenti a nagyok 2009-es meccseit, egyel?re még homály fedi.

2009. január 8.

Az elhúzódó be nem jelentés nem volt véletlen: az elmúlt napok háttérmunkájának köszönhet?en jelenlegi tudásunk – és a GPOne információi – szerint mégis indul a Kawasaki a MotoGP 2009-es kiírásában, az eredeti fellállásban. Pár órája Marco Melandri és John Hopkins menedzserei is telefonhívást kaptak a Dornától, amelyben meger?sítették: lesz helyük a versenyz?knek a rajtrácson. A hivatalos közlemény – ha lesz ilyen egyáltalán, hiszen az érintettek (a csapat, a jogtulajdonos, a gyártó) egyike sem kommunikált semmit az elmúlt másfél hétben a nyilvánosság felé, ahogy mondani szokás, ‘nem cáfolták, de nem is er?sítették meg’ a világsajtó értesüléseit. Aki az ügyben nyilatkozott, kvázi magánszemélyként tette.

Arról nincs hír, hogy a versenyistállót ki vezeti, illetve hogy a Kawasaki folytatja-e a motor fejlesztését – ami nem éppen mellékes kérdés Melandriéknak, akik szerz?désük aláírásakor feltételezhet?en hittek a m?szaki csomagban rejl? fejl?dési potenciálban.

Nagy valószín?séggel a gárda marad azonos a Barholemy-féle 2008-assal, ám elképzelhet?, hogy a karmesteri pálca Jorge Martinezhez kerül – aki, spanyol hírek szerint ezt csak hároméves keretszerz?déssel fogadja el.

ugrás fel