EST. 2002

Gy?rfi Alen a VB rajtrácson

Egy újabb nehéz napon van túl Gy?rfi Alen és csapata. A délel?tti szabadedzésen Alen megpróbált minél több kört teljesíteni, hogy a tréning végére a lehet?ségekhez képest közelebb kerüljön a középmez?nyhöz. A váltóeletronika hibáját sikerült megoldani, így ezt követ?en a futóm? beállítására tev?dött a hangsúly.

Alen édesapja és egyik f?szerel?je a szervizútról nézte végig az edzést. Elmondása szerint az egyik legnagyobb gond a gyors kanyarkombinációkban volt, ahol nem forgott eleget az Aprilia. A szél nagyon feler?södött és néhány helyen komolyan megdobta a 125-ös géposztály versenyz?it, köztük Alent is. A leintésig sikerült addigi legjobbját megjavítania, de a pozíciója változatlanul 33. volt. A végleges rajtsorrendet eldönt? második kvalifikációig darabjaira szedték a gépet, ahogy ezt a speciál gépek szervízelésénél már megszokhattuk. Futóm?vet állítottak és egy rövidebb áttételt tettek fel.

A boxutca nyitása el?tt Alen nagyon ideges volt. „Minden rendben ment a szabadedzésen, remélem, hogy nem lesz gond az id?mér?n sem.” Alen talán megérezte a bajt, mert az ötödik kört követ?en a magyar versenyz? nem haladt el a célegyenesben. A csapat el?ször arra gondolt, hogy bukott, de néhány pillanattal kés?bb látták, hogy Alent már az egyik pályabíró, futva tolja be a boxutcába. Amikor végre felnyílt az X-lite plexije, Alen rémülten mesélte a szerel?knek, hogy a motor leállt. A szerel?k komoly feladat el?tt álltak, hiszen kicsit tág volt az az intervallum, ahol a motor leállásának okát kellett keresniük. El?ször ellen?rizték az elektronikát, a kábeleket, a gyertyát, majd Iván megtalálta a probléma okát. Ekkor azonban már csak hat perc volt hátra az edzésb?l és a mez?ny eleje ekkor kezdte el durrogtatni a gyors köröket. Alen így egyre közelebb került ahhoz a pillanathoz, amikor kicsúszik a limitb?l.

A magyar pilóta elfehéredve rogyott össze az egyik átjáró folyosóban. „Csak az járt a fejemben, hogy annyi id?m legyen még, hogy mehessek egy kört. Egyetlen körért könyörögtem.
Miközben egyre több alkatrész került le a motorról, az id? vészesen fogyott. Az Aprilia leállását a forgótárcsa szétszakadása okozta, melyet a nap elején ellen?riztek és még csak kopott állapotban sem volt. Mire sikerült Alent ismét motorra ültetni, már csak a csodában bízott mindenki, hogy átcsúszik még a célvonalon a leintés el?tt. Tíz másodpercen múlt, hogy a szabadkártyás versenyz?nk megkezdhette utolsó körét.

A szakaszid?ket nézve a csapat láthatta, hogy Alen folyamatosan javít és mikor rákanyarodott a célra már tudták, hogy a Dragon Line Aprilia biztosan limiten belül van és holnap felállhat a 125-ös világbajnokság rajtrácsára.
„Óriási szerencse volt, hogy a motorom a pálya végén, közel a boxutcához ragadt meg, különben még most is úton lennék vissza a boxhoz. A szerel?k fantasztikus munkát végeztek, tényleg emberfelettit, hiszen sokan már feladták volna a harcot. Nagyon el voltam keseredve, de szerencsére volt, aki lelket öntött belém. Amikor kigurultam a pályára csak arra gondoltam, hogy most vagy soha, de meg kell csinálnom. A gumik a 12 perces kiállás miatt teljesen leh?ltek, szóval össze-vissza csúszkáltam. Amikor elhaladtam a célegyenesben a csapatom már tapsolt és akkor tudtam, hogy megvan a limit. Nagyon boldog vagyok, hogy holnap én is rajthoz állhatok. Az els? célt teljesítettük, most már csak a holnapra koncentrálok.”

Budur Gabriella

ugrás fel