EST. 2002

Gy?rfi Alen Monza el?tt: minden szinten készen állok

Amíg Imolában pontszerz?ként zárta az idei Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatának idénynyitóját Gy?rfi Alen, addig a motorozás Mekkájának tartott asseni ringen egy ragyogó rajtot követ?en a 10. helyen haladva bukott és kiesett. Most újra itt a lehet?ség, hogy a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyz?je bizonyítsa, hogy ebben az évben már a középmez?ny elején kell vele számolni. Tavaly éppen itt Monzában már majdnem sikerült a pontszerzés – 16. helyen végzett –, és idén a legjobb tíz közelében szeretne végezni a legendás pályán, f?leg úgy, hogy az elmúlt hétvége eseményei lelkileg nagyon feldobták, hiszen nem mindennap adatik meg egy motorversenyz?nek, hogy százezer ember el?tt a hazai autó-, és motorsport legjobbjaival száguldjon a budapesti Belváros utcáin.

Györfi Alen egy évvel ezel?tt a legendás monzai ringen élete második Superstock 1000-es futamát pontszerz?ként fejezte be, ám 16. helyével jelezte, rövidesen komoly eredményeket is várhatunk t?le. Nos, az idei szezonban már megszerezte els? bajnoki pontjait, s?t, ha Assenben nem bukik, az els? TOP10-es helyezése is meglenne már. Most ismét Monzában vág neki a mez?ny a 2012-es harmadik versenynek, és a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team motorosa jó esélyekkel várja a hétvégét. A tavalyi három nap alatt folyamatosan gyorsult, és a pénteki els? szabadedzéshez képest – 1:51.579 – a vasárnapi futamig több mint két másodpercet gyorsult (1:49.444), illetve a 29. helyr?l rajtolva ért be tizenhatodikként. Alen tavalyi, monzai statisztikáját böngészve kiderül, hogy a legjobb hondás végsebesség (305,3 km/h) mellett az öt szektorra lebontott pálya els? szektorában övé volt a harmadik legjobb eredmény. Nem véletlen, hogy a 22 éves versenyz? bizakodva várja a hétvégét.

„Nagyon várom a monzai futamot, mert tavaly itt elég jó eredményt értem el, ráadásul az elmúlt hétvége eseményei nagyon feldobtak lelkileg. Minden szinten készen állok arra, hogy bebizonyítsam, a középmez?ny élén, a legjobb tíz környékén van a helyem. Nemcsak pszichésen, hanem most már testileg is rendben vagyok, ugyanis az asseni bukást követ?en pár napig fájtak a végtagjaim, és pár lila folt emlékeztetett arra, nem a legszerencsésebb körülmények között zárult számomra az utolsó verseny” – fogalmazott Gy?rfi Alen.

A csapattulajdonos, Kelemen Krisztián is úgy véli, motorosa képes lesz a pontszerzésre, ám egyel?re még nem elvárás Alennel szemben, hogy a legjobb tízben végezzen.

„Az idei szezon mindkét futamán bebizonyította Alen, hogy a legjobb tizenöt versenyz? között van a helye. Éppen ezért jogos az elvárás, hogy pontszerz?ként zárjon, mégpedig minél el?kel?bb helyen, ugyanakkor továbbra sem kikötés vele szemben, hogy a legjobb tízben kell végeznie. A csapaton nem múlik semmi, hiszen a motor kapott egy friss blokkot, valamint minden sérült elemet kicseréltünk rajta. Ha sikerül már a pénteki szabadedzéseken megtalálni az ideális beállításokat, ami ezen a gyors pályán nagyon fontos lesz, akkor nem lehet gond a pontszerzés” – jelentette ki Kelemen Krisztián.

A világbajnokság állása

1. Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia GoldBet, BMW S1000 RR) 50 pont, 2. Loris Baz (MRS, Kawasaki ZX-10R) 33, 3. Eddi La Marra  (Barni Racing Team Italia, Ducati 1199 Panigale) 32, 4. Lorenzo Savadori (Barni Racing Team Italia, Ducati 1199 Panigale) 28,… 17. Gy?rfi Alen (MetalCom-Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) 4.

Monza (Olaszország)

A pálya neve: Autodromo Nazionale

Pálya hossza: 5777 m

Pole pozíció: a pálya bal oldalán

Bal kanyarok száma: 5

Jobb kanyarok száma: 8

Irány: az óramutató járásával megegyez?

Célegyenes hossza: 1195 m

Körrekord a Superstock 1000-es kategóriában: 1:46.044 – Davide Giugliano (2011)

2011 – versenyben futott leggyorsabb kör: 1:46.219 – Davide Giugliano (Althea Racing)

2011 – pole pozíció: 1:46.044 – Davide Giugliano (Althea Racing)

2011 – verseny gy?ztese: Lorenzo Zanetti – BMW Motorrad Italia Superstock

Monza röviden

Az olaszok egyszer?en csak úgy hívják: La Pista Magica, a varázslatos versenypálya. Amint megérkezik az ember a régi, Monzai Királyi Parkba megérti, hogy miért. Az épületek legendás alakokról és h?sökr?l mesélnek, illetve nagy versenyekr?l és rémiszt? balesetekr?l. A legendás Alberto Ascari, Wolfgang Berghe von Trips, Jochen Rindt és Ronnie Peterson is ezen a versenypályán szenvedtek halálos kimenetel? balesetet.

Az Autodromo Nazionale a Monzai Királyi Parkon belül helyezkedik el, amely Milánótól egy fél órás kocsiútra fekszik. A parkban számos létesítmény található, többek között egy 18 lyukú golfpálya, kemping, uszoda, körhinta.

A pályát 1922-ben kezdték el építeni, és hat hónap alatt be is fejezték a munkálatokat. Brooklands és Indianapolis után a monzai ring volt a harmadik állandó versenypálya abban az id?ben. Az 5,777 kilométer hosszú pályán autó és motorversenyeket is rendeznek, ráadásul a Superbike sorozat ezen a hétvégén ünnepli fennállásának 25. évfordulóját.

A hétvégi Superstock 1000-es monzai futam menetrendje

Május 4., péntek  

08.45-10.15: motorok technikai átvétele 

11.00-11.30: els? szabadedzés

14.45-15.15: els? id?mér? edzés

Május 5., szombat

09.00-09.30: második szabadedzés

17.05-17.35: második id?mér? edzés

Május 6., vasárnap

09.00-09.10: bemelegítés

10.30: verseny (11 kör – 63,547 Km)

A futamot az Eurosport2 él?ben közvetíti – vasárnap 10.30 –, míg a szurkolók a hétvége eseményeit folyamatosan nyomon követhetik a Facebookon.

ugrás fel