EST. 2002

Gyorsasági vb: egyel?re megmenekült a kétütem? 250

Az estorili versenyhétvégén összegy?lt az MSMA szövetség, a motorgyártókat tömörít? szervezet, hogy ad hoc állásfoglalással vessen véget a 250-es kategória jöv?je körül kialakult bizonytalanságnak. A történet el?zményei nagyjából ismertek: egy törekvés szerint a géposztálynak négyütem?vé kell alakulnia, ám a negyedliteresek közt domináló Aprilia mindenáron elkerülné, hogy a váltás hirtelen, átmenet nélkül következzen be. Hogy álláspontjukat nyomatékosítsák, megfogalmazták: ha már jöv?re életbe léptetnék az alapvet? módosításokat, úgy nem kívánnak részt venni a világbajnoki küzdelmekben.

A kés? éjjelbe nyúlóan végz?d? gy?lés éppen ezt a helyzetet volt hivatott feloldani. Az érintettek d?l?re is jutottak, bár nem volt könny? szülés: eszerint a 250 marad kétütem? 2010 végéig, majd bevezetésre kerülhet a négyütem? technika, azt követ?en, 2012-t?l pedig teljesen a 4T-é lesz a terep. Egyel?re tehát úgy fest, ‘megmenekült’ a kétütem? 250, bár a kijelölt id?pontokkal, évszámokkal kapcsolatban sokak úgy tartják, egy évvel el?bbre tolódhat a négy ütem bevezetése.

Az azonban bizonyos, hogy az IRTA azon javaslata elbukott, miszerint egyféle blokk köré épített, szabad futóm?ves motorok versenyezzenek a kategóriában. A két ütem még tartja magát: prókátora az Aprilia és a KTM. De a visszaszámlálás elkezd?dött, és az MSMÁ-n belül egyértelm?en a HRC-nek vannak a leger?sebb állásai. A végs? szabályozás-szint? döntés mindenesetre a jogtulajdonos Dorna kezében van, míg a nemzetközi motorsport szövetség, a FIM mélyen hallgat az ügyben, amit sokan azért fájlalnak, mert a venezuelai elnök, Vito Ippolito személyét?l szókimondó politikát lehetne várni.

ugrás fel