EST. 2002

Harley-ver? Ducati kémfotón

A Ducati mégis bevállalja. A tavaly megszell?ztetett ‘gyúrmacruiserb?l’ valóság lett, pedig azt mondták nem lesz. De most mégis lesz, a gyár vonzáskörzetében már javában folynak a berepül? tesztek. A Mega Monstert, vagy Vypert – egyel?re hívja mindenki úgy, ahogy tetszik – a novemberi EICMÁ-ra tartogatják.

Ahány hírforrás, annyi egymásnak ellentmondó részlet az óriásbébir?l. Valakik desmoquattro V4-esr?l duruzsoltak, némelyek pedig 1200-es kéthengeresr?l suttognak – a motorcyclenews.com legfrissebb fotói utóbbit látszanak alátámasztani. Az azonban biztos, hogy az olaszok els?sorban a még mindig megalomániában szenved? amerikai piacra szánják a gépet.

A telefonnal megörökített els? kirajzás pillanatképeib?l kevés érdemi információ volt levonható, de az itt látható képeken már szembet?n? ínyencségeket vélünk felfedezni. A hátsó traktus látványosan rövidebb a kategóriában megszokottaktól, mint ahogyan a félkarú leng?villa, illetve annak rugózása (a leng?kar alatt, fektetve látjuk a rugóstagot) is inkább olaszos, mint cruiseres.

A két, függ?leges hátsó zárófényen talán még lehetne dolgozni kicsit, a jobboldali ikerkémény viszont már jóval pofásabb, a méretes hátsó abroncsról már nem is beszélve. A képekr?l kiderül továbbá, hogy a Ducati még cruiserben is h? önmagához: fordított teleszkópokat és radiális Brembo fékeket látunk rajta elöl, és a kormány is inkább roadsteres (á la kónuszos alu krosszkormány), semmint a szokásos csimpaszkodós krómcs? – nem éppen a tipikus csopper-felszereltség, de t?lük nem is ezt várnánk.

Az er?forrás láthatóan egy ‘szokásos’ L2-es lesz, tehát nem a Desmosedici RR V4-esét kapja a vas, mint gondolták azt sokan elhamarkodottan, sokkal inkább az új Multistrada Testastretta 11-esét várhatjuk a szokatlan Ducatiba.

És hogy mire lesz képes a Mega Monster a Harley-val, vagy éppen a Vmaxszal szemben, arra mi is kíváncsiak leszünk. Talán Borgo Panigale ezúttal nem fog befürödni ezzel a koncepcióval, mint anno a ’64-es Apollóval.

ugrás fel