EST. 2002

Hayden: életemben nem volt rajtam ekkora nyomás

‘?rületes hétvége volt’ mondja a gy?ztes. El?ször a pole, aztán meg életem els? megnyert versenye. Brad Pitt odajött üdvözölni a rajt el?tt. Nem hittem el. Életemben nem volt rajtam ekkora nyomás, mint most. Örülök, nemcsak a gy?zelemnek, hanem annak is, hogy verseny közben jól tudtam elosztani az er?imet. Szöktem az elején, tudván, hogy ez eszi a gumikat, mégsem fogytak el a végére. És még amikor visszafogottabban mentem, az is egy jó tempó volt. Hatalmas megelégedéssel tölt el ez a dolog. Életem els? futamgy?zelme!‘ És persze a ‘kötelez?’ köszönetnyilvánítások, meg még valami: ‘Sokan a többi csapatok részér?l jöttek és gratuláltak. Köszönöm nekik is! Igazán sportszer? volt.’

Hogy Rossi elégedett-e? Aki ismeri, tudja hogy sosem szeret kikapni, de ezúttal egyáltalán nem tekinthet? vesztesnek a harmadik hellyel.”Kalifornia teszik, vissza is jövök ide nyaralni egyszer. Viszont ennek a pályának a falairól már nem mondhatok ilyen jókat.’ Így folytatja: ‘Gratulálok Haydennek a versenyéhez. Én mindent megpróbáltam, de túl gyors volt. Jól rajtoltam, még ha vesztettem is azzal, hogy Bayliss-szel meg kellett küzdenem az elején. Nagyon hamar meg kellett találnom a magam jóérzését az ismeretlen pályán ahhoz, hogy hatékonyan tudjak menni, ezért olyan gumikat használtam, amik gyorsan elérik az üzemi h?fokot. Az utolsó pár körben ezek el is fogytak alólam. Valójában az utolsó kör táján eléggé elértem Colint, még intettem is neki a kezemmel, hogy helló. De nem éreztem úgy, hogy be kéne támadnom, hülyeség is lett volna földre vinni a két Yamahát. Számomra fontos, hogy én lehettem az els? európai itt a rangsorban. Hayden és Edwards mögött tanultam egy-két ívet, ezek hasznosak lehetnek a jöv? idényben. Ami pedig az összetettet illeti, alaposan megléptem’ mosolyog. ‘Lehetett volna jobb is, ha sikerül jobban kiegyensúlyozni a motort, de erre túl kevés id?nk volt. A Yamaha elégedett lehet, két gépe megint a dobogón van, nem rossz. Szóval minden elismerésem Haydené, és végre a gyári Honda csapat is meg tudott nyerni egy nagydíjat. Az utolsót, ha jól emlékszem, még én hoztam, miel?tt eljöttem volna… ja, és persze bravó Colin, nem semmi man?verrel el?zött meg a dugóhúzó lejt?jén.’

Colin Edwards idénybeli harmadik dobogós helyét ünnepelhette. ‘Szép verseny volt, még ha el is szúrtam a rajtot. Nem tudom, mi történt. Mire észbekaptam, a hetedik helyen álltam egy szendvicsben Checa és Nakano között. Aztán felvettem a magam ritmusát, és elkezdtem felzárkózni. Még Valentinót is elértem, de tudtam, hogy Haydent nem lesz egyszer? megfogni. S?t, a végére Rossi visszaért mögém – megmondom ?szintén, ez nagyon érzékenyen érintett, mert kicsit korábban még három másodperces el?nyöm volt vele szemben. Innent?l kezdve már csak tartottam a pozíciót, többre nem futotta. Gratulálok Nick Haydennek, fantasztikus dolgot m?velt.

Biaggi is elégedett a versenyével, ‘habár lehetett volna jobb is.’

‘Egy ponton keményen meg kellett rántanom a féket, mert Bayliss bezárt el?ttem – ezzel négy másodpercet vesztettem. De a motor nagyon szépen ment, ezért bizakodva tekintek a következ? doningtoni és sachsenringi versenyekre, amelyeken már sokszor álltam dobogón életem során.’ A korábban emlegetett új RCV-r?l még nincs hír: ‘Nem megyek Japánba motort tesztelni, mert még nincs készen. Azt hiszem, talán Brnóra lehetnek készen a fejlesztések, ahol majd tesztelünk is.’

Melandrinak ez volt az els? keményen mínuszos verseny az évben. ‘Az els? körben csúsztam ki egy csetepaté közepér?l. Talán túl er?sen fékeztem, de higgyék el, nem volt könny?. Elestemben elkaptam Barros motorját, ? is jött velem. ? persze nagyon mérges volt, de nem direkt csináltam. Egyébként nem temetem magam, továbbra is második vagyok a világbajnokságban, viszont kezd komolyan aggasztani, hogy Biaggi ilyen közel került. A laguna Seca-i pályáról pedig annyit, hogy minden alkalommal, hogy megláttam az 1-es kanyart, a 2003-as Suzuka jutott eszembe.’

Sete Gibernau a nyilatkozatokra is tartogat meglepetést, íme: ‘Azt hiszem, hogy ez volt az idény legjobb versenye számomra, függetlenül az eredményt?l. A warm up során majdnem tökéletes beállításokat találtunk, én pedig önbizalommal és motiváltan mentem a pályára. Tartani tudtam a ritmust, az élen haladókét. Idén nem tudunk jó eredményt elérni akkor, amikor jól teljesítünk az id?mér?kön – és ez úgy t?nik, fordítva is igaz.’

ugrás fel