EST. 2002

Hayden pályacsúcsot megy a sepangi zárónapon


Hayden rekordot ír a Michelin egykörös gumijaival, de az ausztrál világbajnok mindenkit leh?t a verseny-Bridikkel. Lorenzo gyorsabb, mint Rossi. Malajzia, harmadik – egyben befejez? – epizód.

Amikor az ember lát valakit, aki tizenöt körrel a háta mögött szinte milliméterre ugyanúgy gyorsít ki és ugyanúgy fordul, mint mások a kvalifikációs talpakkal, nos akkor az ember azt hiheti, hogy az a valaki bizony bombaformában van. Pedig hát Casey Stoner, mert ugya ?róla van szó, hosszas lábadozás után van épp, mert megsérült a válla, aztán az els? turnus jórészét kihagyta valamiféle elektronikai z?r miatt, ráadásul pedig nem is hajhászta a körid?ket, mert versenytávot szimulált. Meditáljunk egy kissé ezeken a dolgokon, és lássuk be, ha a 2008-as esztend? favoritjait vesszük sorba, akkor az auszit nemhogy ki nem hagyhatjuk, de legel?re kell tennünk a sorban.

Lábadozik

Ahogy a motorozásról ezt-azt-amazt sejt? Valentino Rossi mondta: ‘Stonert kell megverni az idén is, nincs mese. Nagyon gyors a versenygumikkal, és egyedüliként a japán edzésabroncsokkal, képes tizedeket adni a mez?nynek minden körülmények között.’ És a Doki valószín?leg komolyan is gondolja mondanivalóját, bár biztosan benne van a nyilatkozatban egy adag pszichológia is – ismeri mindenki a róka meg a holló meséjét, ugye. Pedig a veszély nem csak Ducati-irányból érkezik… Lorenzo, a csapattárs harmadik az összesített tabellán, az olasz meg hatodik. Igaz, hogy meglehet?sen sokat kockáztatott is a nyalókás bukójú spanyol, máskülönben nem esett volna el kétszer három nap alatt.

Helyén van

Ami még lesz?rhet?, az az, hogy a Michelin kvalifikációs talpai egyel?re jobban muzsikálnak a Bridgestone-oknál. Ez egyel?re tény. Ahogyan az is, hogy hosszú távon a japán gyártónál a fór, Rossinak sem kell szégyenkeznie long run-ja miatt, e tekintetben második Stoner mögött, míg Jorge tizenkét kör után kicsúszott a Michelinnel. A gyorskommentárok szerint a Yamaha nagyszer?en viselkedett motorikusan is, fejl?dés jelei látszanak hát már az els? ’08-as teszten. ‘Hogy Lorenzo gyorsabban ment, mint én? Nem lep meg’ – közölte Valentino. ‘Jól szimulált, közel volt az én eredményemhez és az id?gumikkal sebesebb volt. A miénk a leger?sebb csapat.’ Talán valamilyen formában mégis csapat az a csapat, ha ilyen sportszer? nyilatkozatokat váltanak a tagok, bár következtetéseket levonásával még nem szaladnánk el?re. Alighanem beszélünk még háborúról is, ha elkezd?dik a bajnokság.

Élmunkás

Ámde a leggyorsabb a páston mégsem ducatis, mégsem yamahás, hanem bizony Nicky Hayden. 2’00’326-os fordulójával átadja a múltnak Rossi 2006-os pályarekordját és köszöni szépen, a vízhordó szerep ellenére tud könnyeden motorozni. Ha erre valaki azt mondaná, könny? dolga volt a Michelin kvalifikációs szériájával, vegye számba, hogy a gyors sepangi ringen a régi csúcsot ezer köbcentis géppel futották. Malajziában motorer? nélkül elég nehéz jól menni – ennyit változott a MotoGp sz?k két szezon alatt… a 800-asok nagyjából ott vannak, mint annó a kétszáz köbbel nagyobb és egy liternyi benzintöbblet felett diszponáló ?sök. Félelmetes.

Sepang, harmadik nap

1. Nicky HAYDEN (Honda)2:00.326
2. Casey STONER (Ducati) 2:00.660
3. Jorge LORENZO (Yamaha) 2:00.766
4. Colin EDWARDS (Yamaha) 2:01.179
5. John HOPKINS (Kawasaki) 2:01.198
6. Valentino ROSSI (Yamaha) 2:01.425
7. Andrea DOVIZIOSO (Honda) 2:01.447
8. James TOSELAND (Yamaha) 2:01.745
9. Chris VERMEULEN (Suzuki)2:01.748
10. Loris CAPIROSSI (Suzuki) 2:01.778
11. Randy DE PUNIET (Honda) 2:01.873
12. Shinya NAKANO (Honda) 2:02.032
13. Alex DE ANGELIS (Honda) 2:02.198
14. Marco MELANDRI (Ducati) 2:02.725
15. Anthony WEST (Kawasaki) 2:02.978
16. Toni ELIAS(Ducati) 2:02.995
17. Olivier JACQUE (Kawasaki) 2:03.030

18. Sylvain GUINTOLI (Ducati) 2:03.628
19. Niccolo CANEPA (Ducati) 2:03.703
20. Tamaki SERIZAWA (Kawasaki) 2:04.354


Hivatalos körrekord versenyen: Casey Stoner (Ducati – 2007) 2’02.108
Pole pozíció: Valentino Rossi (Yamaha – 2006) 2’00.605

ugrás fel