EST. 2002

Hayden szárnyal a Michelinnel: most akkor mi van?

A nehéz kezdet, csapnivaló id?járás és az esések után a második sepangi tesztnapon végre érdemben dolgozhattak a MotoGP azon kévisel?i, akik a novemberi id?pontban a Távol-Keleten való motorozás mellett döntöttek. Mind?jük közül John Hopkinsnak jött ki legjobban a lépés, aki a nyitányon bemutatott zakót követ?en szépen, kiegyensúlyozottan körözött a ZX-RR-rel, egészen kerek 2’02’200-ig csökkentve a körid?t. Ez akár alá is támaszthatja a Kawasaki azon döntését, miszerint nem építenek teljesen új gépet 2008-ra, inkább a már meglev? nyolcszáz köbcentist tökéletesítik. Hopper tényleg remekbeszabott fordulót teljesített, ha belegondolunk, hogy Pedrosa 2’01’877-tel szerezte meg annak idején a Maláj GP pole pozícióját. És a pilóta maga is boldognak t?nt: ‘Valenciában, az els? tesztelés után kértem egy-két módosítást, s ezek meg is érkeztek mostanra’ – mondta. ‘A cél az, hogy új fejlesztéseket építsünk a motorba a teljes évad során.’

A jó John mögött az egykori csapattárs, Chris Vermeulen végzett, aki szintén nagyszer?en érzi az új vázzal szerelt GSV-R-t. Amire végre Loris Capirossi is felszállhatott. 2’02’698-cal végzett az olasz, aki ismét eltelt er?vel és vigyorogva nyilatkozott: ‘Ragyogó munka folyik a Suzukinál, a motor jó a kanyarokban. Elégedett vagyok. Egy sor dolgot kipróbáltam, rengetegféle beállítást, hogy minél jobban megértsem a versenygépet. Nem is nagyon koncentráltam emiatt az id?re.’ A mosolygósok táborát gyarapította Andrea Dovizioso is, aki a negyedik legjobb kört írta a táblára a JiR Scot csapat színeiben.

Sepang, második tesztnap

1 – John Hopkins (Kawasaki) – 2’02”200
2 – Chris Vermeulen (Suzuki) – 2’02”344
3 – Randy De Puniet (Honda) – 2’02”550
4 – Andrea Dovizioso (Honda) – 2’02”591
5 – Loris Capirossi (Suzuki) – 2’02”698
6 – Nicky Hayden (Honda) – 2’02”800
7 – Colin Edwards (Yamaha) – 2’02”831
8 – Anthony West (Kawasaki) – 2’03”093
9 – Jorge Lorenzo (Yamaha) – 2’04”021
10 – James Toseland (Yamaha) – 2’04”278

Eljött aztán a Kobra Napja… ahogy Gino Borsoi, Jorge Martinez jelenlegi jobbkeze még aktív pilótakorában tette a 125-ben, most Nicky Hayden is elütött egy kígyót a maláj ringen. Sandokan földjén úgy látszik, nem olyan nehéz dolog ez. ‘Éppen a 11-es kanyarba értem be, amikor ott láttam a földön. Nem tehettem semmit, kikerülni esélyem sem volt, így bár azonnal felhúztam a motort, a térdkoptatómmal elkaptam. Igazán sajnálom, de még mindig jobb, mintha kerékkel találom telibe. Nekem úgy t?nt, mintha egy kobra lett volna. Ezenkívül más nem történt… egy másodpercet javítottunk az id?nkön, a gond most az, hogy kéne néhány plusz lóer?, amit nem egyszer? el?hozni. Az RC212V teljesen megújult.’ Nos igen, Hayden fantasztikusan ment és a háromnapos teszt leggyorsabb körét jegyzi. A dolog elgondolkodtató. A 2008-as Honda ígéretes, a Kentucky Kölyök sztahanovizmusa legendás – és ezúttal eredményes is – , a Michelin szoft abroncsai pedig, mint azt többek megjegyzik, ‘hihetetlenek’. Az új id?gumiknak köszönhet?en Nicky srác b? 1’2-vel döntötte meg Daniel csapattárs október 20-án nyilvántartásba vett pole pozíciós idejét (2’01’877 kontra 2’00’592).

Versenygumikkal lett napi második Colin Edwards, akire – Rossi kényszer? hiányában – a fejleszt?munka oroszlánrésze hárult. Érdekes helyzet ez is, mindenesetre a texasi tette a dolgát, aminek látszatja is van: három egymás utáni körét így teljesítette Colin: 2’02’328, 2’02’058, majd egy 2’01’811. A gumi ugyan puha keverék? volt, de semmiképpen nem kvalifikációs abroncs. A legjobb bridgestone-os Hopper a Kawasakival, de jó másfél mp lemaradással, igaz, a gyár nem kötötte a nyilvánosság orrára, milyen gumikat alkalmaztak. Hopkins, hogy keretes legyen a sepangi teszt, kicsúszással zárta a napot. Folytatódott Dovizioso jó szereplése: a 250 ezüstérmesének nem okoz nagy terhet, hogy belerázódjon a nagyobb kategóriás létbe. Vermeulen a régebbi Suzuki-blokkal is egészen jól ment – egyes források szerint Hamamatsuból egy tíz lóer?vel többet teljesít? er?forrás érkezik majd a paripákba. Az ausztrál is elesett egyébként.

James Toseland egyel?re nem villantotta ki oroszlánkörmeit: a Superbike koronázott királya jobbára csak szenvedett Sepangban, szoknia kellett az új motort, a gumikat, de még a pályát is. A kvalifikációs gumikig valószín?leg el sem jutott a Zongorista – akárhogy is legyen, három mp kicsit soknak t?nik, bár lesz még ideje javulni b?ven. A Yamahának is.

Sepang, harmadik (egyben utolsó) tesztnap

1. Hayden (Honda) 2.00.592 (85 kör)
2. Edwards (Yamaha) 2.01.811 (45)
3. Hopkins (Kawasaki) 2.02.047 (46)
4. Dovizioso (Honda) 2.02.128 (50)
5. Vermeulen (Suzuki) 2.02.447 (62)
6. Capirossi (Suzuki) 2.02.587 (72)
7. Lorenzo (Yamaha) 2.02.643 (83)
8. West (Kawasaki) 2.02.659 (74)
9. De Puniet (Honda) 2.02.700 (60)
10. Toseland (Yamaha) 2.03.550 (53)

ugrás fel