EST. 2002

Hétvégi ópium: Assenbe látogat a Superbike

Assenbe látogat a Superbike ezen a hétvégén, a közelmúltbeli átépítes ellenére egyik leglátványosabbnak és legtechnikásabbnak tartott motoros pályára. A Hollandiában legtöbbet nyert pilóta nem más, mint Carl Fogarty: a ‘Király’ nem kevesebb, mint tizenkét alkalommal állhatott pályafutása során a dobogó legmagasabb fokára a TT-n, ezzel azóta is tartja az egy helyszínen aratott legtöbb futamgy?zelem egyéni rekordját – ez az els?ség biztosan nem d?l meg ezen a hétvégén. Megszülethet viszont egy új statisztikai csúcs, melyet Nori Haga állíthat fel – mást nem is kell tennie a japánnak, mint rajthoz állnia mindkét versenyen. Ebben az esetben ? lesz a legtöbb SBK-versenyen Yamahával elinduló pilóta – jelenleg még az olasz Fabrizio Pirovano vezet. James Toseland, az összetett éllovasa már egy harmadik hellyel is jubilálhat: ötvenedik dobogóját ünnepelheti a világsorozatban, és az örökranglista nyolcadik helyére jöhet föl (azért ? ennél biztosan többre számít…), Troy Corser pedig egyetlen dobogós hellyel átveheti a vezetést Fogarty-tól, hiszen jelenleg 109-109 az állás.

Örökranglista: dobogós helyezések a Superbike-ban


1. Carl Fogarty – 109
2. Troy Corser – 109
3. Aaron Slight – 87
4. Colin Edwards – 75
5. Troy Bayliss – 65
6. Noriyuki Haga – 65
7. Pierfrancesco Chili – 61
8. Raymond Roche – 57
9. James Toseland – 49
10. Fabrizio Pirovano – 47

Nagyon készülnek a nem éppen könny? helyzetben lév? ducatisok: Bayliss balesetével nemcsak magának szerzett kellemetlen napokat, de ellenfelei alaposan megléptek t?le a tabellán. A címvéd? ausztrál ötödik helyen áll Valencia után az összetettben, 61 pont a hátránya Toseland mögött. Davide Tardozzi, a vörösök sportigazgatója azért reménykedik: ‘minden balszerencsénk ellenére megmutattuk, hogy versenyképesek vagyunk, bár tudjuk, hogy motor tekintetében alulmaradunk. Ruben Xaus spanyolországi gy?zelmének osztatlanul örültünk: mindent beleadott, megérdemelten nyert.’ Xausszal megint számolniuk kell az ellenfeleknek, a gyáriaknak pedig a jelszó kötelez?en: támadás.

Max Biaggi szereti Assent, bár az átépített pályán még nem volt módja menni, míg a mez?ny nagy része már ismeri az új vonalvezetést. ‘Emiatt egy kicsit hátrányban leszek, mert el?bb meg kell tanulnom az íveket, és csak aztán tudok igazán gyors lenni. De általában gyorsan tanulok, nem hiszem, hogy emiatt nagy gondjaim lesznek. Nagyon tetszik a Superbike lebonyolítása, a két verseny, mert így ha el is ront az ember valamit az els? futamon, még mindig van egy második lehet?ség a javításra.’

Fogadkoznak a kawasakisok is, meg azok a privát versenyz?k (élen Fabrizióval), akiknek eddig nem sok babér termett. Számukra dönt? lesz az asseni hétvége: egy-egy jó eredménnyel még feltörhetnek a tabellán, ha viszont középszer?re sikeredik a víkend, netán nulláznak, azzal már túl nagy lemaradásba kerülnek. Megoldódni látszik az anyagi krízisbe jutott olasz DFXtreme Honda csapattól de facto elbocsájtott Steve Martin sorsa, legalábbis egyel?re: a harmincnyolc esztend?s ausztrál a Supersport osztályban állhat rajthoz a negyvenegy éves, sérült Kevin Curtain ajánlásával, a honfitárs és haver R6-osával, míg az Ilmor friss özvegye, Andrew Pitt (idei mérlege egy verseny, egy második hely a szintén sérült Charpentier világbajnok CBR-én…) a privát hondás istálló kiszemeltje – nekünk úgy t?nik, mintha csak Martin fizetése lenne a nemszeretem tétel az együttes büdzséjében, de ebben a felállásban legalább mindenki elégedett.

Talmácsi Gerg? sérülése miatt kihagyja a Supersport futamot, de Monzában reményei szerint már ott lesz. A Full-Gas csapat kett?se – Németh Balázs, Kispataki Viktor – a Superstockban méreti meg magát, míg Rizmayer Gábor a Suzuki King-Road színeiben képviseli hazánkat a GSX-R Európa Kupa második idénybeli futamán Assenben. Beszámolók és nyilatkozatok a hétvége során… hajrá magyarok!!!

ugrás fel