EST. 2002

Honda CB-XXX

Az amerikai Nick O’Kane valami csodálatos dolgot m?velt Honda CBX1000-esével: egy minden szempontból – mondjuk ki! – tökéletes pályamotort faragott a lassan negyven éves klasszikus  sorhatos szerelméb?l.

Nem mindennapi masina áll most el?ttetek, drága feleim. Nem csupán arról van szó, hogy a Honda CBX, a maga sorhatos er?forrásával egy igazi él? legenda 1978-as bemutatása óta, de az itt látható példány – ha még nem t?nt volna fel – sem egy hétköznapi szerzet az eleve különlegesség számba men?, hagyományosabb társainál. És csodálatosan gyönyör?szép!

Nick meg kívánta ?rizni a CBX egyedi megjelenését, de minden szempontból modernné és versenyre kész állapotba szerette volna hozni. Végeredményében csak az er?forrás az, amihez nem nyúltak hozzá, de még azt is alaposan felújították: az égéstereket opimalizálták, a hengerfejet síkra csiszolták, a szívó és kipufogó csatornákat pedig áramlás-optimalizálták, hogy gond nélkül és ereje teljében bírja majd a versenypálya csapatásokat. Természetesen minden csapágy és tömítés is új…

A CBX gyári vázát néhány láthatatlan, de annál fontosabb helyen meger?sítették, például a váznyaknál, és ha már ott jártak, némileg hegyesítettek is a villaszögön, hogy annál jobban forduljon a ‘racer’ CBX. Új kormánytengelyt tettek a vázba, ahhoz egy egyedi, a Robby Moto Engineering által kifejezetten a CB-XXX számára készített, állítható eltolású villahidat csatlakoztattak, amibe egy 2007-es Yamaha YZF-R1 els? villa került, végein RSD gyártmányú, hatugattyús féknyergekkel.

Hátulra egy 2006-os Suzuki GSX-R1000 leng?kar ment egy Öhlins központi rugóstaggal, a 17 colos öntött, alumínium Pro Series kerekeket pedig az Excelt?l vették, rájuk Pirelli slickek kerültek. Így állt össze a modern tempót is viselni képes felfüggesztés. Hogy a külalak se maradjon el a technikai szintt?l, nem csupán lefényezték a CBX eredeti tankját és idomait, hanem kompletten lemodellezték az egészet szénszálas m?anyagból!

A karbon tank és farokidom formai szerszámát eredeti CBX-ekr?l szedték le, de a farokidom régebbi, mint Nick motorja: az 1979-es els? változatnak volt ilyen csinos, kacsafarok szer? hátsó szpoilerszer?sége, Nicknek kellett ez a forma az együléses nyereg mögé. Értjük a gondolatmenetet Nick, nekünk is iszonyatosan tetszik!

O’Kane úr egyébként a sportlégsz?r?ir?l híres K&N-nél dolgozik középvezet?ként, az ? m?helyükben kerültek legyártásra a karbon alkatrészek, és természetesen a motorra egyedi, kétszer három porlasztót ‘etet?’ K&N leveg?sz?r?t is konstruáltatott kollégáival. Nick elmondása szerint a sorhatos hangja leny?göz?, amire leveg?sz?r?jük mellett a szintén a Roland Sands Design által egyedileg készített kipufogódob is közre játszik – no meg maga a sorhatosság, ugyebár.

Nick köszöni szépen a rengeteg segítséget, amit kollégáitól és üzletfeleit?l kapott álommotorja elkészítésében, de a legnagyobb elismerést feleségének küldi, amiért t?rte, s?t, mindenben támogatta ?t a CB-XXX sok-sok munkaórát igényl? átalakítását. Minden szempontból megérte a vesz?dséget, gratulálunk! Isteni gépezet…

ugrás fel