EST. 2002

Honda 2006: VFR, CBR600RR, Gold Wing AirBag

Mikor a Honda tavaly egy airbaggel szerelt robogót mutatott be koncepcióként az Intermoton, a dolog még valami távoli, jöv?beli projektnek t?nt. Nos, alig egy évvel kés?bb a Goldwing már beépített légzsákkal jön ki a piacra, összhangban a gyár 2004-ben világosan megfogalmazott filozófiájával. Az els? számú cél a biztonság, és az autókon már szokványos kiegészít? kétkerek?re alkalmazása az els? lépés, afféle demonstráció.

A tanulmányt a Honda sokkal hamarabb ültette a gyakorlatba, mint azt várni lehetett, megoldva azt a nem kis problémát, miszerint a motoron a vezet? nincs az üléshez rögzítve, mint egy kocsiban.

A m?ködési elv hasonlatos az autók airbagjeihez: négy szenzor, egy vezérl? egység és egy felfúvódó nejlonzsák. A rendszer kifejlesztésekor a Honda egy innovatív, kimondottan a motoros töréstesztekre konformizált (ISO 13232) próbababát használt. Az ütközést?l számított 15 ezredmásodperc alatt megtörténik a légzsák felfúvódása, 60 ezred alatt teljesen megtelik leveg?vel a labda, 150 ezred alatt pedig lejátszódik az egész ütközés-elnyelési folyamat.

ugrás fel