EST. 2002

Honda CB 1300

Az elsõ fotómûvet hagyományos, 43mm-es, két telóval szerelt villa képezi. A
kerekek 17 hüvelykesek, ötküllõsek, ontött-préselt, fekete színre vannak festve,
elõl 120/70-es, hátul 180/55-ös Michelin vagy Dunlop gumikkal. A fékberendezés
310mm-es dupla tárcsából áll elöl, melyeket 4 ellentétes helyzetû dugattyús
nyereg fog meg, hátul pedig egy 256 mm-es tárcsát találhatunk, egydugattyús
úszótárcsával. A fékkart hat helyzetbe lehet állítani.

A nagy, 21 literes üzemanyagtartály elég terebélyes, hátsó részén összeszûkül,
hogy ezt harmonikusan kapcsolódhasson az üléshez.
Az egytestû nyereg, melyen szinten lehet ülni, követi a nagy farkrész vonalát,
mely magasan fut a hátsó kerék felett, hogy látni lehessen a nagy (180/55-ös)
hátsó gumit.

A farkrészt egy többszegmensû lámpa zárja, melyet a karosszériára szereltek.
Minden szín (fehér/piros, fekete, szürke/ezüst) esetén az oldalsó védõrészek
mattfeketék. A kijelzõpanelen a már megszokott két köralakú kijelzõ látható,
melyek a kerek fényszóró felett vannak.

A kijelzõk háttérvilágításúak, hátterük fekete, megvilágított tûkkel. A fordulatszámlálóban
van egy LCD-négyzet, mely az órát és az üzemanyagszintet jelzi ki. A két köralakú
elem között egy másik LCD kijelzõ foglalja magában a fedélzeti computert, mely
a megtett útról, a külsõ hõmérsékletrõl, és a hûtõfolyadék hõmérsékletérõl tájékoztat,
illetve tartalmaz egy programozható naptárat is. A slusszkulcsot "on"
helyzetbe forhatva meggyõzõdhetünk a kijelzõk játékáról. A CB 1300-as rendelkezik
HISS lopásgátló rendszerrel, mely blokkolja a gyújtást az elektronikus központon
keresztül.

Hogy kényelmesebbé tegyük a vezetést, elõrébbhelyezhetjük a kormányt 20mm-rel.
Az ülés alatt kellemes meglepetés fogad minket: egy üreg, melynek alakja bár
elég szokatlan, térfogata jó nagy: 12,4 liter, ide bármit betehetünk, ami befér.
A CB 1300-at egy sor kiegészítõvel együtt vehetjük meg, melyek között meg kell
említeni a fényszórótokot, a motorvédõt, és a hátsó csomagtartót.

Honda CB 1300
Motor Négyhengeres, soros, négyütemû, tizenhat szelep, (DOHC)
Lökettérfpgat 1.284 cm3
Löket x Furat 78 x 67,2 mm
Sûrítési arány 9,6 : 1
Maximális telj. 85 kW(115,5 CV), 7.500-on
Nyomaték 117 Nm 6.000-en
Üzemanyagellátás PGM-FI-s elektronikus befecskendezés
Pillangószelepek 36 mm-es átmérõ
Üzemanyagtartály 21 liter (melyben benne van a 4 literes tartalék is)
Gyújtás Digitális, tranzisztoros, komputervezérelt, elektromos megelõlegezésû
Gyertyák CR8EHVX-9 (NGK)
Indítás Elektromos
Kuplung Multitárcsás, hidraulikus vezlrklsû, olajfürdõs
Váltó 5 fokozatú
Elsõ fojtás 1.652 (88/56)
Váltó sebességfokozatai 1^ 3.083 (37/12);2^ 2.062 (33/16); 3^ 1,545 (34/22);
4^ 1,272 (28/22); 5^ 1,130 (26/23)
Végsõ áttétel 2.277 (41/18)
Végsõ erõátvitel "O-ring"-gel szintetizált lánc #530 114 gyûrûvel
Vázz Dupla bölcsõs. Acélcsöves
Méretel (HxSZxM) 2.200 x 790 x 1.120 mm
Tengelytáv 1.515 mm
Kormányrúd forgásszöge 27·
Utánfutás 99 mm
Kormányzási sugár 2,7 m
Ülésmagasság 790 mm
Magasság a földtõl 135 mm
Száraz tömeg 224 kg
Menetkész tömeg 252 kg (A: 124 kg; P: 128 kg)
Maximális terhelési tömeg 188 kg
Villa 43 mm-es teleszkóp, 120 mm-es úttal
Hátsó felfüggesztés Két lengéscsillapító, külön tartállyal. Állítható az elõzetes
terhelés (öt helyzetben), az út 116 mm
Kerekek Öntött-préselt alumínium, 5 csillagküllõvel
Elsõ kerék 3.50 x 17"
Hátsó kerék 5.50 x 17"
Elsõ gumi 120/70 ZR17
Hátsó gumi 180/55 ZR17
Elsõ fék 310 x 4,5 mm -es dupla tárcsa, négydugattyús nyereggel
Hátsó fék 256 x 6 mm-es tárcsa egydugattyús nyereggel

ugrás fel