EST. 2002

Honda és Tsa. varázsgömb

A Crossrunner múlt heti sajtóbemutatóján egy olyan diát vetített elénk a Honda projektora, aminek egyik részletét kívánjuk most jóslásra használni.

A közelmúltban gyártásba került, illetve a közeljöv?ben bemutatásra el?jegyzett Hondákról láthatunk tájékoztatást fehéren feketével: júniusnál találjuk a VFR800X-et, avagy a Crossrunnert (bemutatóteszt a héten – szerk.), augusztusban indul a Vision (NSC110) bevezetése, illetve szeptembert?l lesznek elérhet?k az új CRF-ek – innent?l kezd érdekessé válni a történet.

Év végénél és jöv? év elejénél látható két on-off kategóriás motor megjelenése, közülük vélhet?en az egyik a Crosstourer lesz, az 1200-as V4-es naked-túraendúró hibrid, amir?l múlt héten mutattuk meg a Brenda Priddy & Co. fotóédzsenszí kémként értékesített képeit (a fotósok nyilván kaptak fülest a hondásoktól, de nem ez a fontos), a másik új modell viszont mi lesz vajon? Az új CRF-ek endúró változatai, a CRF250X és CRF450X! – vághatja rá a gondolkodó ember, hiszen az új krosszmotorokból várhatóan lesz lámpás változat is, de ez olyan lehangoló, semmi izgi nincs benne. Reménykedjük inkább egy új Transalpban például, vagy valami egészen újban, hátha nem lesz igazunk a CRF-X-ekkel.

A XII-es oszlop a nemrég bemutatott Vision 110 ultratakarékos és ultraolcsó (na meg 4T 50-esének köszönhet?en várhatóan ultralassú) ötvenköbös változatára, illetve a tengerentúlon már hónapok óta kapható új Gold Wingre utal, de hogy a 2012. januári és márciusi oszlop milyen motorokat takar, azt még nem tudhatjuk biztosan. Vagy mégis?

A Crosstourer „kémfotózásán” kitolták a New Mid Concept motorrobogó tesztpéldányait is. Igen, rögtön kett?t, ugyanis itt valami több készül, mint egy Yamaha TMax-szer?, motorját leng?karja helyett vázában hordó nagyrobogó: a Honda a jelek szerint egy olyan új platformon dolgozik, amire motorkerékpárként és robogóként is vezethet? kétkerek?ket is fel tud majd építeni.

A fenti képeken látható két álcázott tesztmotor lesz valószín?leg az a nagyrobogó és naked motor, amit a Honda-dia januárra és márciusra ígért, és melyek egyen-felépítése a lenti szabadalmi rajzon látható: a tank robogósan az ülés alá kerül, ezzel nagy raktér keletkezik a lábaink között, de a blokk már a vázon belül kap helyet, akárcsak egy hagyományos motornál.

Az er?forrás mibenlétében még nem lehetünk biztosak, mindenesetre a nemzetközi motoros média a csupasz változatnak egy 700 köbcentis soros kéthengerest és duplakuplungos váltót jósol (utóbbit alátámasztja a kuplung és váltókar hiánya), sokan már most CBF700-ként emlegetik.

Ugyanakkor a rajzon viszont egy egyhengerest vélünk felfedezni, meglehet tehát, hogy több motorblokk változattal fog bemutatkozni a két új Honda az alsóközép- és középkategóriás robogók és csupaszok között. Több legyet két csapásra?

 

A fentiek mellett ismét szárnyra kapott az RVF1000 híre, amir?l [mi] már értekeztünk korábban többször is. Tény, hogy az RVF név tulajdonjogát már tavaly tisztázta a Honda, és hogy a VFR1200F hengereinek furata éppen 81 milliméter, azaz éppen jöv?re a grand prix-ben bevezetésre kerül? Moto1-es kategória szabályai által megszabott maximum. Vajon mennyire lehet nehéz a VFR egykettesét egy löketrövidít? kúrával 1000 köbcentisre redukálni néhány jól képzett Honda-mérnöknek? 2012 áprilisában, reméljük, kiderül.

De legalább annyira, mint yamahás kollégáiknak a Super Ténéré sorkettese köré sportvázat húzni – semennyire. Már majdnem biztos, hogy feléled a TRX-legenda, méghozzá a Ténéré 1200-as blokkjával, kardánnal, kényelmes üléspozícióval, amolyan hétköznapi, nem-szenved?s sportmotorként, éppen a CBR600F mellé konkurensnek, fele annyi hengerrel, de kétszer annyi lökettérfogattal.

A hatszázasok közé mást tartogatnak a hangvillások, ráadásul már jó rég óta: a gazdasági válság hatására két év alatt gyakorlatilag összeomlott sportmotor-piac láttán a Yamaha késleltette az amúgy már állítólag régóta (értsd 2009 óta) bevetésre kész új változatát az R6 szupersportolónak, de most már itt az id?: az év végi nemzetközi motorkiállításokon muszáj ott lennie a vadonatúj 2012-es YZF-R6-nak, f?leg hogy a Suzuki idén frissítette a GSX-R600-ast.

A túramotorok közé a Triumph fejleszt jelenleg. Tavaly novemberi az információ, miszerint Európa szerte többször látták már a kilencvenes évek nagy Triumph túramotorja, a Trophy feltételezett utódját teszt közben, illetve nemrég egy 350-es beszálló szint? csupaszmotorról is felröppentek a pletykák, persze Hinckley-ben nem nyilatkoznak.

Viszont a Triumph termékpalettája, és az 1200-as háromhengeres Trophy megjelenése ismét felvet egy régebben már elvetett kérdést: lesz-e Tiger 1200? Ha azt nézzük hogy a Tiger 800 mennyire sikerült jóra (eléggé…), és hogy a Tiger 1050 már kezd korosodni, plusz még hozzávesszük a Trophy számára kifejlesztett 1200-as blokkváltozatot, akkor a válasz eléggé egyértelm?: igen, lesz.

Csak az nem biztos, hogy már jöv?re: míg a Trophy 1200 2012-es megjelenése már kvázi nyílt titoknak számít, addig az új Nagytigris még lehet, hogy kivár, és csak jöv? ?sszel mutatja majd meg magát el?ször. Akárhogy is lesz, [mi] majd tudósítunk.

ugrás fel