EST. 2002

Honda Forza 250

Térjünk rá a m?szaki dolgokra: a kompakt egyhengeres, négy ütem?, vízh?téses (SOHC), Euro-2 kompatíbilis, 248 köbcentis blokk ránézésre hasonlít a Jazz és Foresight modellek er?forrásaira. Valójában számos módosításon ment át a motor annak érdekében, hogy a teljesítménye minél jobb és kiegyensúlyozottabb legyen. A PGM-FI elektronikus befecskendezés – akárcsak a Pantheon esetében – optimális égetést eredményez, hideg napokon is megbízhatóvá teszi a gépet és nem utolsó sorban javítja a fogyasztási paramétereket (60 km/órás állandó sebességgel egy liter üzemanyag 41 km megtételére elég).

A futóm? meghatározó eleme a ‘motoros’, 33 mm-es teleszkópvilla, ami nagy biztonságot ad, ha utasunk is van. Hátul két hagyományos lengéscsillapító dolgozik, amelyek hét állásban állíthatók. A jókora (110/90-13 elöl, 130/70-12 hátul) abroncsokkal teljes a kép.

Ugyancsak a biztonságot szolgálja a kombinált fékezési rendszer a maga 240 mm-es tárcsáival (mindkét keréken). Ezek szimultán módon fékeznek akkor is, ha a pilóta csak az egyik kart húzza meg.

A Forza kétféle változatban kapható: a ‘standard’ mellé, amely keresztségben az X nevet kapta, érkezik az EX, amely egyben az els? szekvenciális (‘S-matic’ automata) áttétel 250 köbcentis robogón. Az S-matic rendszer két funkciót kínál: egyrészt az automatikus váltósat, amivel elég csak gyorsítani és kész, másrészt az innovatív manuális váltót, ami hat sebességes és a kormányon található gombbal lehet vele akciózni.

Agy? a régi kulcsnak: az S-matic szisztéma nem az egyetlen újítás a Forzán. A Smart Card Key-vel korábban már megismerkedhettek olvasóink, ennek lényege, hogy a robogó indítórendszere csak az eredeti kulcs elektronikus kódjának lehívásával indul. Ez a megoldás igen praktikus a hétköznapi használat során, amúgy pedig remek lopásgátló.

ugrás fel