EST. 2002

Honda kontra Yamaha

A Honda megtagadta a lehet?séget, hogy Valentino Rossi még az idén kipróbálhassa
a Yamaha M1-et. A világbajnok és a gyár szerz?dése december utolsó napjáig
érvényben van, így a Carlo Fiorani HRC-f?nök által bejelentett döntés
jogszer? és megkérd?jelezhetetlen. Az indoklás szerint nem akarják, hogy riválisaik
lépésel?nyre tegyenek szert
, ami érthet?, hiszen Rossi eligazolását követ?en
már nem babra megy a játék.

A Honda Japan rend szerint, november 12-én megkapta a Yamaha felkérését,
engednék el Rossit a csapat malajziai, hónap végi tesztjére. A nemleges válasz
talán fel sem merült a kérelmez? félben, így viszont bemerevedni látszik a két
japán óriás
közti eddig rugalmas viszony. Aminek kihatásai lehetnek Alex
Barros
(Yamaha) HRC-be vándorlására is (ad notam, Rossi helyére). A brazilnak
ugyanis szintén van szerz?dése az Yamaha-szponzor Altadisszal, amely
2004-ben jár le. Így, válaszlépés esetén Barrosnak a Tech 3 csapatban
kéne maradnia.

Korábban az is felmerült, hogy a Honda és a Yamaha de facto kicseréli a
két versenyz?t
(Rossit és Barrost), ily módon rengeteg papírmunkától szabadítva
meg magukat. A jelenlegi helyzet, tetézve Hervé Poncharal Tech 3-f?nök
nyilatkozatával (miszerint számítanak Barrosra) némileg új megvilágításba helyezi
a dolgokat.

A helyzet tehát fokozódik. A Yamahának bevitt találat talán többet jelent,
mint amennyi egyel?re belátható. A sepangi teszten így csak Checa és Abe lehetnek
ott, hiszen Melandri és Barros egyaránt m?tét után lábadoznak. A Dorna által
érvénybe léptetett szabály szerint pedig december 15. és január 15. között
a csapatoknak tilos tesztelni. Így igazán kevés id? marad az M1 fejlesztésére.

ugrás fel