EST. 2002

Honda: valósággá vált a benzinnel és bioetanollal hajtható motor


Néhány napja került piaci forgalomba az els? ‘flex fuel’ (vigyázat, új címke!) motorkerékpár, vagyis az els? olyan modell, amely benzint és bioetanolt egyaránt fogyaszthat. A helyszín Brazília, nem véletlenül, hiszen arrafelé az értékesített autók kb. 90%-a üzemeltethet? többféle matériával, jellemz?en a fent említett kett?vel.

Nem csoda, hiszen a cukornádból óriási mennyiség? etanolt nyernek ki a latin-amerikai országban. Ez a nem elhanyagolható tény valószín?leg már korábban beindította a Honda-tervez?k fantáziáját, a dologból azonban valami miatt csak mostanra lett piackész motorbicikli.

A kisméret? csupasz teljes neve Honda CG 150 Titan Mix. A munka oroszlánrészét közvetlenül a Honda brazil leányvállalata végezte, ott folyik a gyártás is, az etetési rendszert azonban külön fejlesztették. Tankoláskor a motorosnak három opció áll rendelkezésére: benzint, bioetanolt tankol, vagy a kett? keverékét.

Az el?nyök kézenfekv?ek: kisebb fogyasztás, kisebb szén-dioxid-terhelés a környezetnek. Mindkett? fontos szempont azoknak, akik nap mint nap, mondjuk munkába járáshoz használják a járm?vet. Brazíliában versenyképes áron juthat a fogyasztó etanolhoz a kutakon, míg az Egyesült Államokban a benzinr?l mondható el ugyanez. A kis gépezet 6.340 reálos listaáron (mintegy 2.100 euró) került a kereskedésekbe. A Honda úgy becsli, hogy idén 200.000 darabot fog eladni bel?le.

ugrás fel