EST. 2002

Honda VFR 800F m.y. 2014

Az els? Honda VFR 800 a múlt évezredben, egészen pontosan 1998-ban – 15 évvel ezel?tt – látta meg a napvilágot. A modellcsalád azóta hatalmas karriert futott be, legf?képpen Európában. A számok magukért beszélnek: a népszer? sport-túrázóból több, mint 75 ezer példány lelt gazdára kontinensünkön.

A 2013-as milánói Eicma szakmai programjának keretében bemutatkozott a trónörökös: a V4-es blokk megújított változata nyomatékban gazdag az alacsony- és közepes fordulattartományban egyaránt, a 16 szelepes Vtec egység 106 LE-t ad le 10.250 percenkénti fordulaton, ehhez 75,1 Nm-es nyomaték társul 8.500-on. Természetesen jelen van a PGM-FI befecskendezés, 36 mm-es pillangószelepekkel, ezt is újrakalibrálták a mérnökök. 21,5 literes tankjával több, mint 350 km-es hatósugárban gondolkodhat az utazó. 

Katt ide a nagyobb képhez.

A váz maradt a jól bevált ferde alumínium felépítmény gyémántszerkezettel, új viszont a nyeregrögzít? segédváz (alu öntvény), ami 3 kg-mal könnyebb az el?dénél. Komolyan változtak a felfüggesztések is, er?sebb és merevebb lett a hátsó leng?kar, a teleszkóp HMAS (Honda Multi-Action System) technológiával dolgozik, 43 mm szárátmér?j?, el?feszítésben és húzófokozatban tíz pozícióban állítható.

Katt ide a nagyobb képhez.

Szériafelszereltség a kétcsatornás ABS, ez is teljesen új és határozottan a sportos vonalat képviseli, valamint a TC. Az els? féknyergek radiális felfogatásúak, négydugattyúsak, 310 mm-es, ?szó felfogatású tárcsákba harapnak. A hátsó féktárcsa 256 mm átmér?j?. A tízküll?s öntött kerekeken 120/70-es illetve 180/55-ös méret? gumik feszülnek.  

Az esztétikai megújulást pedig a gyári képeken csodálhatjuk. Nyilván lesz, aki többet várt, lesz, aki kevesebbet – nem lehet mindenkinek a kedvére tenni. A VFR1200F világa visszaköszön a lámpatestek kivitelezésénél (a karakteres ‘X’ alakzat vagy a tükrökbe épített fények). Újdonság a ledes technológia. És ha már a fények kerültek szóba, a Honda a VFR-en bevezeti az automatikusan kikapcsoló indexeket – az impulzust egy külön vezérl?egység bocsájtja ki, a vezetési helyzett?l függ?en (tehát nem egy egyszer? id?kapcsolós megoldásról van szó, de nem ám).

Új a m?szerpanel is, bár meg?rizték a layoutot az analóg fordulatszámmér?vel középen és a dupla digitális kijelz?vel, ahol kilométeróra, üzemanyagszint, sebességi fokozat, küls? h?mérséklet és óra – a legalapvet?bb adatok – kapnak helyet. A fedélzeti számítógép persze ennél sokkal többet tud, el?csalogathatjuk bel?le a fogyasztásra vonatkozó adatokat (pillanatnyi, átlag, hatótáv) és állíthatjuk öt fokozatban a markolatf?tést, csak hogy a legfontosabbakat említsük.

 

 

ugrás fel