Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató Honda VT 750DC Black Widow

Honda VT 750DC Black Widow

Hirdetés

A motor a tengerentúli testvéreihez hasonlóan alacsony. Csupán kinézete el?nytelen,
egyébként igen békés természet?, de hangja alapján szelidíthetetlen. Olyannak
kell elfogadni, amilyen, a teljesítménye nem valami óriási, de a hangja jóérzéssel
tölti el a szívet. Ez a Honda VT 750 DC Black Widow cruiser ‘medium’.
A Honda sorozat ezen tagja azoknak ajánlott, akik ki szeretnék próbálni a ‘krómozott’
m?fajt, aminek immáron nem csak Amerikában van nagy hagyománya.
Nem titok, hogy e cruiser megtervezésében a Honda USA tervez?mérnökeinek keze
munkája is benne volt. A 750-es tipikus jenki megjelenése alapján, amit áraszt
magából, ezt le sem lehet tagadni.

A formatervezés jól sikerült: a szokásosnál is amerikaibb lett. A jellegzetes
karakterb?l adódóan motor karcsú hátulját összeköti a kiszögell? fényszóróval,
a hosszú csepphez hasonlítható tankon van a m?szerfal. A kormány a lehet?
legegyszer?bb, az elengedhetetlenül szükséges és agresszív alumínium bilincsekkel,
a motor eleje energikusan vetül el?re. A 2 a 2-ben kipufogórendszer is szépre
sikerült, a kipufogók végig krómozott trombita végz?dése méltó keretet ad az
52° V Twin hajtóm?nek, ami a japán motor stílusának az igazi f?szerepl?je.

Krómozásban nincs hiány ezen a Black Widow-on, ha esetleg valakinek nem lenne elég (a fények,
a h?t?, az üregek), akkor ízlés és szokás szerint hozzátehet, levehet, vagy
átformálhatja…Szóval a Hondánál jó munkát végeztek, egy olyan irányvonalat választva,
ami teret enged annak is, aki szórakozni szeretne, illetve annak, aki egy olyan
‘közepes’ cruisert keres ami esztétikailag és dinamikailag képes aktuális
élményt nyújtani a mindennapos használata során.
Idén a Black Widow-t kétféle színezetben fogják árulni (Black, ill. Candy Thaitian
Blue). Ára 8441 Euro.

Technika

A Black Widow hajtóm?ve mérföldk? a Honda motorok gyártásában: a kéthengeres
52°V kéthengeres motor alapján valósították meg, amivel a Shadow 600, illetve
a kezdetekt?l a Transalp volt felszerelve. A különbség a nagyobb henger?rtartalom,
és az, hogy a ‘szokásos’ kett? helyett csak egy hajtókar tengelycsonk
van. A lökettérfogat 745 köbcentire n?tt, ezzel együtt megn?tt a hengerfurat és
a lökethossz (79×76 mm-re). Az egy vezérm?tengely három szelepet vezérel; az adagolás két 34 mm-es Kehin CV karburátorokra van bízva,amik
a két henger között helyezkednek el. Az er?átvitel kezdeti fogaserékáttétellel,
befejez? lánchajtással m?ködik, olajfürd?s többtárcsás tengelykapcsolóval van
összekötve, ötsebességes váltóval.

Forma szempontjából kiemelked? a hagyományos dupla bölcs?s váz acélcsöveivel,
impozáns f?tartóval; több mint innovatív felfüggesztésekkel van összekötve.
A hosszú hátsó villát a kilengésben két lengéscsillapító követi, míg elöl egy
el?rehajló telehidraulikus villa található, 41 mm-es szárakkal.
A 19′-es els? és a 15′-ös hátsó küll?s abroncsokat b? burkolat fedi,
amik mindig a helyzet magaslatán állnak. A fékberendezés vegyes: elöl egy 296mm-es
tárcsa van, 2 dugattyús fékkel , hátul pedig egy 180mm-es dob m?ködik.

Kényelem és célszer?ség

A m?szerfal, amerikai módra a tankon található, egy krómozott lemezbe ágyazva.
Csak egy kerek analógikus km órából – egy kis LCD részleges és teljes kilóméterszámlálóval
– ,és az elengedhetetlenül szükséges jelz?készülékekb?l áll. Az egyetlen ‘luxus’
a sztendert jelz? lámpa, bár fontos megjegyeznünk, ha sztenderen van, a motor
leáll ha sebességbe tesszük.
Mindent egybevetve a Black Widow felszerelése nagyon egyszer?, mégis minden
elem nagyon pontosan ki van dolgozva. Az elektromos kapcsolók ugyanazok, mint
anno a Shadow 600-on, könnyen átláthatóak (csak az elakadásjelz? gombja hiányzik)
és könny? a használatuk.

A kivitelezés magas szint?, f?leg a motor árához képest. Néhány részlet igen
tetszet?s, például a lábtámasztók és a konzolok, de a carterek egy részét borító
krómfelület is gyönyör? (a többi részén fekete). Az ülés szép, a vezet?nek nagyobb
rész jut, míg az utasnak elég sz?k hely jut. A bevonása teszi igazán értékessé.

Ha felülünk rá, észrevesszük, hogy a ‘Fekete Özvegy’ mennyivel kisebb,
mint ahogy els?re t?nik: közelr?l hosszúnak látjuk a motort. Viszont a nyeregben
kényelmesebb ülni, mint gondolnánk. A kéz épp megfelel? távolságban van a kormánym?t?l,
a lábat nem fárasztja az ülés. Az a jó érzésünk támad, hogy minden a kezünk
ügyében van (a borzasztó kényelmetlen benzincsapot leszámítva). Ráadásul kiemelked?en
jó a súlyelosztása, észre sem vesszük, hogy egy monstrumon ülünk, a járm? irányítható
marad minden kátyúban.

Országúton

Útközben a Black Widow jól viselkedik, persze csak ha nem akarjuk megsérteni
a természetét. Ha ‘vidáman’ vezetünk a fogyasztás megn?, persze az
is igaz, hogy a japán twin 160km/órával is képes száguldani. Persze csak ha
a pilótának bikaer?s nyaka van…
Nagy vonalakban összefoglalva, a Honda cruiser jól irányítható városban (anélkül
hogy elfeledkeznénk az 1640mm-es tengelytávról), autópályán és városon kívüli
utakon viszont a vezet?i pozícióban felfedi a korlátait. A tank, a szélessége
miatt egy id? után zavarhatja a vezet? lábát. Aerodinamikai védelme persze nincsen,
mégis, 120 km/h-ig nyugodtan lehet vezetni.

A 750 köbcentis, 33kWattos kéthengeres motor h?séges sétálótársnak mutatkozik.
Vezetés közben cinkosunk a jó távtartó sebességváltó: nem nagyon zajos, és nagyon
pontos. Még szép, nem lenne nagy mulatság, ha egy ehhez hasonló járm?vön végig
a váltóval kéne szórakozni. A Black Widow ellenben a sportosabb motorozásban
jó szövetséges: a felfüggesztések váza és kalibrálása engedi, hogy szépen ‘bed?ljünk’
a kanyarokban (nem ritka, hogy a lábtámasztók a földhöz érnek), mindig azzal
az érzéssel, hogy még van ‘hely’. Ha sz?rszálhasogatók lennénk, megjegyeznénk,
hogy a hátsó dobfék többet nyújthatna: de mivel egy közepes cruiserr?l van szó,
a hátsó tárcsa talán elengedhet?.

A kis benzintartály városon kívüli szakaszokon 120 km-nél hosszabb ‘autonómiát’
nehezen garantál; de azért a b?séges üzemanyag-tartalék nem hozza bajba azt
aki már a benzinkutat keresi. Igaz, a tartaléknak nincs jelz?lámpája, de ez
egy igazi motorosnak nem okoz gondot, f?leg amikor ott az egyszer?bb lehet?ség:
a benzincsap.

Technikai adatok

Motor
Négyütem?, kéthengeres 52°V
H?tés
Folyadékh?tés
Hengerfurat és megtett út
79x76mm
Henger?rtartalom
745 köbcentiméter
S?rítési arány
9:1
Kenés
Carterrel, fogaskerekes szivattyú
Adagolás
2 Kehin CV 34-es karburátorral
Benzintartály (tartalékkal együtt)
13,4 liter
Gyújtás
Elektronikus CDI, hengerenként 2 gyertya
Indítás
elektromos
Transzmisszió
Kezdeti fogaskerékkel, befejez? lánchajtás
Váltó
5 sebesség?
Kormánytengely d?lésszöge
Nem meghatározott
Els? felfüggesztés
Telehidraulikus villa 41mm-es szárakkal, 108mm kilengés
Hátsó felfüggesztés
Acélcs? villa, 5 pozícióba állítható hidraulikus lengéscsillapító
Els? kerék
Tubeless, küll?s acélabroncs, 110/80-19′ gumi
Hátsó kerék
Tubeless, küll?s acélabroncs, 110/80-15′ gumi
Els? fék
296mm-es, 2 dugattyús fékekkel
Hátsó fék
180mm-es dob
tengelytáv
1640mm
Hosszúság-szélesség-ülésmagasság
2310mm-800mm-675mm
Súly
221kg
Teljesítmény
48 lóer? (33kW) 5500fordulaton
Nyomaték
63Nm 3000 fordulaton
Euro-1 Típusjóváhagyás
Igen

www.motonline.com