EST. 2002

Honda VTR 1000 Firestorm MotoUp

Technika: a motor

A VTR 1000 Firestorm V 90°-es motorját nem változtatták meg felépítésében,
de hogy igazi racing teljesítményt hozzanak ki bel?le, a MotoUp radikálisan
beavatkozott nagyon sok fontos alkotórész esetében, nem egy, az ínyenceket is
kielégít? változtatást kieszközölve. A hengersapkák légbeöml?-nyílásait újratervezték,
és az elosztórendszert 1 mm-rel megnövelt átmér?j? Moriwaki Engineering szelepeket
kapott. Szintén növelték a hengerfej magasságát, ezt is 1 mm-rel. A lökettérfogat
996 köbcentiméter, ez nem változott el?djéhez képest, de a hengerfejek
könnyebbek és más kialakításúak, illetve a s?rítési arány is 9,4:1-r?l 11,4:1-re
növekedett. A vezérm?tengely és az átvitel változatlanok maradtak.

Az els? nagy meglepetés a MotoUp által tuningolt motornál a kuplung esetében
van, mely, mint a Superbikeok, pattogásmentesít? rendszerrel van ellátva,
mely fékezéskor aktiválódik, és párnácskáját egyenesen az RC45-t?l eredeztették,
míg, ami a váltót illeti, egy hatásos és ritka HRC készletet használtak,
mely hat közeli fokozatot, és egy hosszú els? sebességet csoportosít. Ugyanígy
Honda Racing Corporationt?l származik az elektronikus gyújtást lebonyolító
komputeres központ
, melyet viszont MotoUp állított be úgy, hogy növekedjen
a gyorsulás mértéke.

A 135 lóer? 10,900-as fordulatszámon való elérésében a tuningolt
Honda V2
-es motornak a milánói fiúk által beszerelt leveg?ellátó és kipufóogórendszer
oroszlánrészt vállal. Az els?t a karbonvázas Moriewaki air-box látja el,
melynél eddig nem használt beöml?nyílások láthatók, és melyek segítségével tökéletesítették
a leveg?ellátó rendszert, így segítve az eredeti, ám kapcsolódásukban újragondolt
karburátorok m?ködését. A második viszont egy 2 az egyben ‘nyitott’
rendszerü, kizárólag a MotoUp részére gyártott Leo Vince termék, melynek
segítségével a Honda V2-ese valóban úgy szól, mint egy jó zenekar.

ugrás fel