EST. 2002

Horex VR6 Classic

Jó ideje nem hallottunk már a meglehet?sen nagy svunggal indult Horex-projektr?l: azt tudjuk, hogy ha kacifántosan is, de végül a bekapcsolódott a piac körforgásába a ragyogó VR6 Roadster, melyet brutális V6-os, 1.200 köbcentis, (alsó hangon) 160 LE körül teljesít? blokk hajt.

A gyári promó

A gyártás, nehézségek árán bár, de sínen van, noha átüt? gazdasági sikerekr?l még nem számolt be az új menedzsment. Éppen ezért hozzák ki a tervek szerint a valamivel szélesebb közönség számára is elérhet? VR6 Classic változatot.


Lényegében egy Roadster köszön vissza, de a megjelenés kicsit más, a felszereltség kevésbé járja csak és kizárólag a presztízs-cuccok útját. Új a kipufogórendszer és a gyújtástérkép, ‘csak’ 125 LE körüli a névleges teljesítmény, a forgatónyomatékot meger?sítették az alsó és középs? fordulattartományban (120 Nm körül lesz a maximum).

Katt ide a nagyításhoz

Profilját tekintve a Horex meg?rzi a Roadsterr?l ismert jegyeket, de azért vannak változások. A küll?s felnik és a mélyvörös-ezüst színkombó, a b?r nyereg azonnal látszanak, az azonban már csak alaposabb megfigyelés után vehet? észre, hogy a háromféleképpen állítható hátsó WP felfüggesztést egy el?feszítésben és húzófokozatban állítható Sachs rugóstagra cserélték. El?l viszont maradt a mindenhogyan állíható WP teleszkóp, ami a Roadsteren is ott tündököl.

Katt ide a nagyításhoz

Ára persze még így sem a magyar pénztárcákhoz szabott, de tény, hogy valamennyit sikerült lefaragni az ellenértékb?l: 24.500 euró a közölt listaár… 

A Horex-gépház

‘A Horex egy, a motorok között egyedi, VR-elrendezés? (egy f?tengely, egy hengerfej, de két hengersor – a sok henger ellenére jó helykihasználás és kíméletes el?állítási költségek jellemzik) hathengeres er?forrást cipel alumínium hídvázában. Ehhez hasonlót eddig csak autókban láthattunk, a blokk m?szaki jellemzéséhez még egy új mozaikszóra is szükség volt: a gyújtógyertya körül radiálisan álló, hengerenként egy kipufogó és két szívószelepet három vezérm?tengely mozgatja – hahó világ, ezt hívják mostantól TOHC vezérlésnek (triple overhead camshaft, azaz tripla felülfekv? vezérm?tengely)! 

Összesen 1.218 köbcentire és hat darab hengerre tarthatunk igényt a Horexen ülve, na meg egy, a blokk mögött bal oldalon helyet kapott, állandó meghajtású Rotrex kompresszorra. Ha még a hengerek 9:1 s?rítési arányát is hozzávesszük az egyenlethez, szó nélkül hinni kezdünk a gyár által kolosszálisként jellemzett tolóer?-élményben és a rendkívül széles használható fordulattartományban.

A két hengertrióját 15 fokos szögben eltolva hordó er?forrás természetesen vízh?téses és injektoros (50 mm-es torkokkal), hozzá egy hagyományosnak mondható többtárcsás, olajfürd?s, hidraulikus m?ködtetés? kuplung és egy hatsebességes váltó csatlakozik, a szekunder hajtás bordásszíjas, hogy ne kelljen a láncspay-zéssel bajlódni.’ (mi-archív, VR6 Roadster)

ugrás fel