EST. 2002

Husqvarna Mille 3 Concept: V3-as csodabogár

Az Eicma szuperkiállításra a Husqvarna periodikusan visszatér? rendszerességgel valami különlegességgel, valami egyedi koncepcióval készül. Idén sem volt ez másképpen, alig két napja libbentették le a fátylat a Mille 3 Concept névre keresztelt… mir?l is?

Nem kell megijedni t?le, a Husqvarna Mille 3 csupán koncepció, és az is marad.

Valamiféle modern flat tracker, vagy netán mégis dragmotor akar lenni ez a Mille 3, vagy mi a csuda? Szerintünk erre még a Husqvarna maga sem tudja a választ, de legalább bitang jól néz ki a vas! De minimum különleges és furcsa, tehát éppen olyan, amilyennek egy jó koncepciómotornak lennie kell.

Husqvarnás idomformák és színek, küll?s szupermotó kerekek, fejlett futóm? és fékrendszerek, egy elképeszt? – láthatóan egyedileg legyártott – hátsó leng?kar, a megvalósíthatóság határát súrolóan alacsony váz, és két hatalmas kipufogó: ezek t?nnek fel els?ként, aztán lassan, mit sem sejt?en tekintetünk a motorblokk felé irányul…

Három darab 310-es blokkot hoztak össze, V-alakban, két fekv? és egy álló hengerrel, egy 993 köbös V3-ast alkotva meg – kellhet neki a hangtompítás…

…és észrevesszük a Mille 3 Concept igazi lényegét, a három darab (!) egyhengeres Husqvarna blokkokból egy közös f?tengely köré szerkesztett 993 köbcentis er?forrást, ami két fekv? és egy álló hengerével, hogy-hogy nem, de V3-asra ‘sikeredett.’ Hoppá, mi?

Nem titkolt szándéka a BMW tulajdonában álló Husqvarnának, hogy a közeli jöv?ben kiterjessze választékát az utcai motorok felé, és most nem csak néhány új szupermotóra kell gondolnunk. Ezt az ideát próbálják meg bebetonozni tudatalattinkba az el?ttünk álló Mille 3 Concepttel; hogy el tudnak ?k ám vonatkoztatni a terepmotorok által nyújtott skatulyától is, ha nagyon akarnak, és ha igen, akkor annak valami ilyen észveszejt? eredménye születik, mint ez a V3-as csodabogár.

De nem kell félni, ellenkez? hozzáállás esetén pedig lelkesedni sem nagyon szabad még iránta, a Mille 3 Concept ugynis marad egyedi, egyel?re nem tervezik a szériagyártást, de még ha terveznék is, azt sem most, az Eicmán jelentenék be. Mindenesetre ez az egyedi V3-as blokk akár üzenetet is hordozhat, miszerint ha nem is ilyen egyedi háromhengeresként, de a létez?, és egyre magasabb szintre fejl?d? egyhengeres Husky-blokkokat másra is fel tudják használni, nem csak krossz, endúró és szupermotó gépek gyártására.

Kíváncsian várjuk a fejleményeket, és drukkolunk: hajrá Husky!

ugrás fel