EST. 2002

Hyosung-történet

Miért olcsóbb a Hyosung a japánoknál? Annyival rosszabb is?

A világgazdaság mai állapota egy kicsit a japánok ellen fordult. Ennek egyik oka, hogy a japán népesség több,mint 30%-a nyugdíjas, mert a jóléti állam egyszer?en kitolta az átlagéletkort, és ezért a mai japán cégek kénytelenek nagyságrendekkel több pénzt fizetni a társadalombiztosításnak, mint tették ezt 20 éve. Ez megjelenik a mai japán termékek árában is. A másik tényez? az, hogy a japán ipar az egyébként fantasztikus min?ség? termékeit mai is import nyersanyagból, import acélból, stb. állítja el?. A koreai Hyosung mindkét területen sokkal jobban áll. A koreai gazdaság most abban a helyzetben van, mint a 80-as évek japán gazdasága, a ‘japán aranykor’, de a nyersanyagokat jórészt saját belföldi forrásból meg tudja szerezni. A Hyosung ezen kívül pedig egyébként is egy ipari óriás, saját nyersanyag-gyártó kapacitással, amely a termékek árában is megjelenik. Az árkülönbség jórészt ezekb?l a különbségekb?l eredeztethet?, mert ‘csodák nincsenek’. Természetesen nem a mi tisztünk, hogy megállapítsuk, mennyivel ‘rosszabb’, ha egyáltalán rosszabb egy Hyosung GT650, mint egy Suzuki SV650. Az összehasonlítás elkerülhetetlen, DE ÁLLUNK ELÉBE.

GV 250

Akár egy másik példát is hozunk, szívesen, jelesül a Hyosung GV250 és a Suzuki VL250 kis chopperek esetében, aki kíváncsi, hasonlítsa össze a technikai részleteket, és meg fog lep?dni. Err?l sok motoros szaklap cikkezett már világszerte, Ausztráliában, Angliában, Németországban. Remélhet?leg sikerül hamarosan valamelyik itthoni szaklap újságírói, tesztel?i általi független cikket olvasniuk a motorosoknak a Hyosungokról. Fontos alkatrészek származnak a koreai motorokon Japánból, pld. a karburátorokat a Mikuni szállítja. Mi inkább azt mondanánk, hogy a Hyosung motorkerékpárok gyári háttere rendelkezik azokkal az elemekkel, amelyek a Japánokat sikerre vitték: az ázsiai fegyelemmel, a min?ség iránti elkötelezettséggel, a T.Q.C. japán rendszer teljes adaptálásával, a szükségesen óriási t?keháttérrel, és a motorkerékpár-gyártásba fektetett mérnöki órák tízezreivel, végül, de nem utolsósorban egy csodálatos japán márka húsz évig tartó kooperációjával. Minden adott tehát a jó min?ség? motorok el?állításához, de a koreaiak elkötelezettsége – a legegyszer?bb segédmunkástól kezdve a mérnökökön át a tulajdonosokig – legalább ennyire fontos, mint a kedvez? lehet?ségek: természetesen gazdaság jelenlegi állása szerint fontos területeken el?nyt élveznek a mai japán üzleti környezettel szemben, ami segíti ?ket a versenyben – és akarnak jó gépeket gyártani. Ezt maguk a modellek mutatják be a legjobban.

Aquila

Hol vannak a kínaiak?

Hadd szögezzük le a legelején, nagyon távol -minden értelemben – a Hyosungtól.

M?szaki szempontból egyszer? a képlet: akármilyen furcsa, de a gigantikus méret? kínai motorkerékpár ipar, amelynek évi összkapacitása eléri az 50 millió (!) darab kész motort, nem képes 250 cm3-nél nagyobb motorokat gyártani, pláne nem tud DOHC 4-szelepes gépeket kerékre állítani. Miért? A kínai ipar piaca els?sorban a kínai átlagpolgárok tíz- de inkább százmillióiból áll, akik egyszer?en nem igénylik a high-tech motorokat.

Kérünk mindenkit, hogy sohase a kínai termékek árából kiindulva próbálja meg a Hyosungot mérlegre tenni. Ez nem az a járm?, ami a tartós teszteken 10000 km-en belül motortörést szenved, vagy egyszer?en széthullik. A kínai ipari termékek nagyon olcsók, de a motorgyártó tudomány kínai állása szerint ma túl nagy t?réshatárokkal dolgoznak, csak közepes, vagy gyenge min?ség? alapanyagokból.

Mit hoz a jöv? ?

A Hyosung jöv?beni modelljei nagyon ígéretesek, várható az 1000-es V2-es érkezése 2006 év végén, de az XRX450-es enduro, (talán SuperMoto is lesz) és a 450-es ATV sem hagyja hidegen a terepezést kedvel? motorosokat. Természetesen nem minden fejlesztés nyilvános, számíthatunk sok érdekes meglepetésre a jöv?ben. Mi, a Spirro Kft teamja, a magyarországi import?rként elkötelezett és feltétlen hívei vagyunk ennek a nagyszer? és ígéretes motormárkának, és minden lépésünk azt a célt szolgálja, hogy kis országunk motorosai büszkék lehessenek Hyosung motorjukra. Akár újat, akár használtat vásárolnak, itthon, vagy külföldön, mi tör?dni fogunk azzal, hogy a legnagyobb biztonságban érezhessék magukat és motorjukat, a vásárlásba való befektetésüket azok, akiknek motorja ezt a nevet viseli a tankon: HYOSUNG.

Szöveg: Spirro Kft., http://www.hyosungmotors.hu/

Képek: Hyosung factory, [motorinfo.hu] (EICMA 2003), http://www.kctu.org

ugrás fel