EST. 2002

IDM Superbike: Assen


Már csak egy hétvége van hátra a német Superbike Bajnokságból, szeptember 13-án, a Hockenheimringen d?l majd el, hogy Rizmayer Gáborunk képes lesz-e ledolgozni egyetlen pontos hátrányát a most hétvégi, asseni fordulók után a tabella harmadik helyén álló Werner Daemen mögött. A belgának 150-, Rizinek 149 pontja van. Szoros lesz a befutó!

A csúcson bezzeg az asseni aszfaltcsík már eldöntött mindent: anno a supersport világbajnokságban is brillírozó Jörg Teuchertet már nem lehet megfogni, a 39 éves német klasszis 2009 IDM Superbike bajnoka.

A MotoGP által idén már „letudott” holland versenypályán rendezték meg az IDM Superbike hetedik fordulóját, de a helyi gp-s szokásoktól eltér?en nem szombaton, hanem vasárnap volt Riziék versenye.

A hétvégének a Magyar Suzuki versenyz?je eleve hendikeppel vágott neki, ugyanis az IDM élmez?ny nagy részének, Rizivel ellentétben, volt lehet?sége elindulni a holland SBK bajnokság (ONK Dutch Superbikes) asseni fordulóján két héttel ezel?tt, így nem kevés tesztkilométert tudhattak magukban és motorjaikban.

Az els?, pénteki id?mér? edzés ötödik körében futotta meg legjobb idejét Gábor, ami a célvonal átlépésekor a második helyre katapultálta, de idején már nem tudott javítani, így az edzés végére a hatodik helyre csúszott vissza. A szombati, második id?mér?n sokféle beállítást kipróbált, állítottak a GSX-R-en, de a véghajránál így már nem maradt elég ideje gyors kört futni. Ennek ellenére „mindössze” egy helyet csúszott vissza és hetedikként fejezte be az edzéseket.

A pole-ba a komoly sérülése után el?ször Assenben újra motorra ül? osztrák hondás Martin Bauer (fent, #1) kvalifikálta magát, amivel még saját magát is meglepte. Mögötte mindössze 0,066 másodperccel lemaradva az „újonc” Cseh Matej Smrz (Honda) állhatott fel másodiknak, harmadik az örökfavorit Andreas Meklau (Suzuki) lett, az els? sort pedig maga Teuchert zárta Yamaháján.

A második rajtsorban a KTM-es Stefan Nebel, a holland szabadkártyás Raymond Schouten, Rizi és az Akrapovic KTM „újfiúja”, Jeremy McWilliams várták a rajtot.

Els? futam

Az els? sor két széle, Bauer és Teuchert kapták el legjobban a zöldet, közülük is az osztrák hondás tudott meglépni az els? körökben jobban. Rizi a második sorból nem kapta el túl jól a rajtot, de hamar magára talált és gyorsan az élmez?ny után indult.

Legelöl eközben Smrz leggyorsabb versenyköreivel egyre jobban feljött Bauerre, aki a kezdeti körökben 1,7 másodperces „magányt” motorozott össze. A hetedik körre azonban megérkezett Smrz, a kilencedikben pedig elkezd?dött köztük az adok-kapok. Nyolc másodperces el?nyt meccselt össze a két Honda elöl, a harmadik helyért folyó csatába Meklaunak, Teuchertnek, a holland Schoutennek, az eközben felocsúdott Rizinknek, és Nebelnek volt beleszólása.

Az üldöz? bolyban Rizi egészen az ötödik helyig jutott, mikor összeakadt Nebellel, és kénytelen volt átvágni az utolsó, célegyenesre fordító sikánt. A kavicságyról visszatérve a 14. helyr?l újra óriási hajrát indított, kezdett felkapaszkodni, végül a hetedik helyen intették le.

Az els? helyért folyó küzdelmet végül Smrz (fent, #96) nyerte, de a csata nem tartott a célig: Bauer h?t?vize a táv kétharmadánál elkezdett túlmelegedni, ami miatt kénytelen volt visszavenni a tempót. Harmadiknak Meklaut intették le.

Rizi: „Sajnos elrontottam a rajtot, de hamar sikerült visszakapaszkodnom. Már Nebel mögött voltam, mikor akaratlanul ugyan, de kiszorított a pályáról, kezdhettem hát mindent az elejér?l. A hetedik helynél sokkal többre volt esélyem, hiszen az id?mér?n ezúttal is csak verseny gumikat használtam, és a versenyen futott leggyorsabb köröm is legalább a harmadik helyre lett volna elég. Ennek ellenére fontos pontokat szereztem a bajnokságban, hiszen Damen elesett, Nebel és Tode pedig mögöttem végzett, így még jó esélyem van az év végi dobogóra is.”

Második futam

A rajtot ismét Bauer és Teuchert abszolválta a legjobban, a kezdeti körökben nem is volt senki, aki képes lett volna hozzászólni a köztük kialakuló csetepatéhoz. De aztán jött Andy Meklau, egyre jobban megközelítette a két kakaskodó élmen?t.

Egészen az utolsó körig tartott a nagy hármas harca, de a vezet? pozíciót, és ezzel a futamgy?zelmet már nem lehetett kicsavarni Bauer kezéb?l. A második helyre egy bravúros man?verrel Meklaunak sikerült betennie magát, ami viszont a harmadikra visszaszorult Teuchertet nem nagyon zavarhatta, hiszen ?t így is bajnokként intette le a kockászászló.

Rizi az els? futamon ell?tt rajtból tanulva ezúttal jól kapta el a fonalat, és a vezet? vonat tagja volt, de sajnos csak a hetedik körig. Technikai okok miatt volt kénytelen feladni a versenyt.

Rizi: „Nem indult szerencsésen a verseny, a rajtrácson váratlanul els? kereket kellett cserélnünk. Eleinte úgy t?nt, minden rendben van, a hetedik körig minden rendben is zajlott, aztán egyszer?en megsz?nt az els? kerék tapadása. Azt hittem, hogy defektet kaptam, idén már történt velünk ilyen, de a boxba érve a guminyomás, és minden más is jónak t?nt. Visszaálltam a versenybe, de tapadást továbbra sem éreztem, így inkább végleg kijöttem. Nagyon sajnálom a történteket, hiszen egy igazán jó hétvégénk is lehetett volna Hollandiában, ráadásul így nehéz lesz visszakapaszkodnom az év végi dobogóra.”

Rizi szereplését az alábbi cégek tették lehet?vé: Magyar Suzuki Zrt, MaxCity, Dunlop, Euromotor Group, Oxigén Wellness, Bodis

IDM SUPERBIKE Assen 2009 – Eredmények

13. futam:

1. Matej Smrz (CZE / Honda) 28:59.602 min.

2. Bauer Martin (AUT / Honda) +4.975 sec.

3. Andreas Meklau (BEL / Suzuki) +0.935 sec.

4. Raymond Schouten (NED / Yamaha) +2.294 sec.

5. Jörg Teuchert (GER / Yamaha) +0.640 sec.

14. futam:

1. Martin Bauer (AUT / Honda) 28:57.118 min.

2. Andreas Meklau (AUT / Suzuki) +0.214 sec.

3. Jörg Teuchert (GER / Yamaha) +0.478 sec.
4. Matej Smrz (CZE / Honda) +10.290 sec.
5. Kai-Borre Andersen (NOR / KTM) +0.527 sec.

IDM-Superbike bajnoki pontállás (14 futam után a 16-ból):

1. Teuchert 248 pont,
2. Nebel 175 pont,
3. Daemen 150 pont,
4. Rizmayer 149 pont,
5. Tode 141 pont,
6. Giuseppetti 118 pont

ugrás fel