EST. 2002

Így készül: Honda VFR1200F

Az alábbi videó Japán egyik legmodernebb és leginkább környezetkímél? üzemébe enged bepillantást, abba a gyárba, ahol az új Honda VFR1200F készül.

Az összeszerel?sor 113 méter hosszú, mellette negyven jól képzett technikus felel a VFR-ek létrejöttéért. Naponta átlagosan 500 darab új ezerkettes gurul le a szalagról, azaz minden másfél percben egy.

Egy VFR1200F két lépésben jön létre: az els? futószalagon a vázat házasítják a motorblokkal, a hajtással és a szerkezet f?bb elemeivel, majd a félkész, csupasz motort egy második szalagra továbbítják, ahol az idomok, és minden egyéb ‘küls? alkatrész’ kerül fel rájuk.

A szerel?k által használt szerszámok mindegyike számítógép vezérelt, a csavarok meghúzásának pontos nyomatékértékét mindig pontosan beállítja az automata, de az adott motorkerékpár vázszáma alapján el is menti azokat, hogy egy kés?bbi, esetleges meghibásodás okát egészen az összeszerelési fázisig vissza lehessen követni.

Az összeszerelés minden fázisánál folyamatos a min?ség ellen?rzés, és még az elkészült motorkerékpárt is alávetik egy alapos ún. ‘meleg átvizsgálásnak’ (azaz beindítják a motort, végigváltogatják a sebességi fokozatokat, stb.), ahol az esetleges karcoktól kezdve a m?ködés minden mozzanatára kiterjed? ellen?rzésen kell megfelelnie az éppen hogy csak megszületett vadonatúj Hondának.

ugrás fel