EST. 2002

Imola: Rea nyeri az els?t, Checa a másodikat…

Kétség nem fér hozzá, hogy a hétvége abszolút f?szerepl?je Carlos Checa, már rögvest az elejét?l: számára kedvez? forgatókönyv esetén ugyanis már Imolában behúzhatja a világbajnoki címet, behozhatatlan pontel?nyre szert téve (hasonló volt a helyzet, mint az F1-ben Vetteléknél…) – persze, ha a matemetikai els?ség el is marad, akkor sincs ok kesergésre, annyi történik mindösszesen, hogy a végs? ünneplés Franciaországra marad.

Nehezen indult a vasárnap, a bemelegítés során nagyobb ütközést?l mentette meg magát az els? kombinációban, így is kicsúszás lett a vége, majd a versenyen a kissé sérült motorral állt oda Checa. Rea és Sykes csatájával indult a futam, Checa zárkózni tudott rájuk, Camier és Fabrizio pedig hamar kiszálltak, utóbbi visszaállni sem tudott. Rea a ride-by-wire-ral felfegyverzett CBR-RR nyergében nagyon elemében volt, az ötödik körben átvette a vezetést a Kawasaki nürburgringi futamgy?ztesét?l.

Checának Haga tört borsot az orra alá ekkor, akit pedig nagyon kellett figyelnünk az összetett okán, Melandri… nos, a hatodik körben honfitársa, Badovini el?zte meg, miközben az élmez?nynél 7-8 tizeddel lassabb köröket produkált az R1-gyel. Haga félelmetesen ment, legszebb id?szakait idézte – Rea szépen hozta le azonban az els? imolai versenyt, a lehet? legszebb eredmény érve el az új Hondával… Haga második, Checa pedig a dobogó legalsó fokára állhat fel az ‘odavágón’. Nyolcadik helyével Melandrinak kezd végleg elmenni a hajó – ekkor 82 pont a különbség…

A második verseny rajtjánál Rea jobban figyel, azonmód az élre áll, nyomában a jól reagáló Laverty-vel, Camier pedig úgy fest, menni tud az elejével. Checa biztonsági motorozásra rendezkedik be, legalábbis így t?nik az elején, óvatos, igyekszik nem rontani és vigyázni a gumikra – ki is marad a kezdeti csetepatékból.

Haslam, Laverty, Fabrizio, Sykes, Melandri és Guintoli – a mez?ny ma sem hazudtolja meg magát, lélegzetelállító csatározásnak lehetünk tanúi. Nitro Nori ezúttal is rettent?en gyors, egyértelm?en ez a japán legjobb hétvégéje eddig a 2011-es évadban. El?l nem ilyen hajmereszt? a helyzet, Rea szép el?nyt épít ki magának és próbálja tartani illetve növelni, Melandrinak bejönni látszik a gumiválasztásbeli csere, hátulra a lágyabb abroncs, sokkal meggy?z?bben megy, mint els?re – el?zések formájában kamatozik a jó döntés, el?bb Laverty, aztán Haslam bánja. Sajnos aztán a tizenegyedik körben, az Acque Minerali kanyarban egy rontás visszaveti a helyiek kedvencét. Fabrizio és Sykes is id? el?tt fejezik be a viadalt, miközben a tizenharmadik kanyarban Checa körrekorddal véteti észre magát – nem telik bele sok, és Haga nyakára ér, kivédhetetlenül el?zi a tizenhatodik fordulóban. Ennél nagyobb öröm már csak akkor támad a Ducati-boxban, amikor Rea Hondája felmondja a szolgálatot – ez már futamgy?zelemmel egyenérték? Checa számára. 

A számolgatás percei ezek. Carlos három körig világbajnok volt, virtuálisan persze – aztán viszont Melandri el?zött, Politát szedte le, majd Guintolit és Lascorzot, így hajszállal bár, de elmaradt a bajnokavatás olasz földön. Három pontnyi különbség, ennyi kellett volna még, hogy matematikailag behozhatatlan legyen Checa el?nye. Persze fieszta így is volt, és persze Carlitos – már ha szabad még kicsinyít?képz?t alkalmazni a 39 évesen els? világbajnoksága el?tt álló pilóta esetében – így is meg fogja szerezni a 2011-es címet, efel?l már senkinek nincs szemernyi kétsége sem. Akár legközelebb, Franciaországban…

A Supersport versenye elvileg simán a ParkinGO csapaté kellett volna, hogy legyen… csakhogy a sportban a feltételes mód értelmezhetetlen. Hiába a teljes hétvége során mutatott magabiztos fölény és a szépremény? szökés a futam elején, a nyolcadik körben Scassa, a tizenötödikben Davies kiesése miatt bosszankodhatott a gárda és a szurkolók. Hideg zuhany… A versenyt így az a Fabien Foret nyerte meg, aki az els? kör zárásakor tizenegyedik volt csupán, és három körrel a leintés el?tt vette át a vezetést. Második a szintén hondás Lowes, harmadik a kawás Parkes. Daviesnek még így is van 34 pont el?nye, ami rengeteg, tekintve, hogy 50 pont szerezhet? meg már csak a hátralev? két versenyen, viszont – ahogy a mellékelt ábra is mutatja – ezeken a versenyeken szinte bármi megtörténhet.

Tóth Imi 15. helyen ért célba, Németh Balázs pedig kecsegtet? pozícióból volt kénytelen kiállni vezérm?lánc-szakadás miatt. „Egyik szemem sír, a másik nevet. Bele sem merek gondolni, hogy Balázs hova érkezhetett volna meg ennyi kies? mellett, ha nem hibásodik meg a motorja. Imi Hondája sem volt a legjobb állapotban, így Balázs kiesése után azon izgultunk, hogy legalább ? be tudja fejezni a futamot. Ezért különösen örültünk, hogy nemhogy talpon tudott maradni, de a megszerzett egy ponttal végül megmentette a ’mundér becsületét’! A Team Hungary Toth nevében szeretnénk ezt a VB pontot, Balázs küzdelmét és az egész futamot a nemrég elhunyt Böröczky József emlékének ajánlani!” – nyilatkozta Tóth Imre csapatf?nök a futamot követ?en.

Gy?rfi Alen másfél körrel a Superstock verseny leintése el?tt a 19. helyért meccselt, azonban elesett, így nem ért célba Imolában. Az egész csapat bizakodva várta a futamot, ám ezúttal egyáltalán nem sikerült Alen rajtja, és mire elért az els? kanyarig, már négy helyet vesztve csak a 26. pozícióban folytatta a versenyt. „A kuplungom egyszer?en beragadt, így még az is szerencse, hogy egyáltalán el tudtam indulni. Ahogy felvettem a ritmust, azonnal utolértem egy bolyt, és a második kör végére sikerült a 19. helyig el?reküzdenem magam” – idézte fel az els? körök izgalmát az Adrenalin H-Moto Team versenyz?je. Ez volt a futamnak az az id?szaka, amikor reális esély mutatkozott arra, hogy Alen megszerezze els? pontjait. Pár körön belül utolért egy öt motorosból álló csapatot, és az ? körideje valamennyi közelében lév? vetélytársánál jobb volt. Ám a nagy akarásnak majdnem nyögés lett a vége.

„Elkapott a hév, és azonnal el?zésbe fogtam, ám összeértem a vetélytársammal, így a sóderágyban találtam magam, ahonnan csak nagyon nehezen tudtam kiverg?dni. Mire ismét felvettem a tempót, már csak a 22. voltam, így kezdhettem elölr?l a felzárkózást. A Honda is remekül m?ködött, én is ráéreztem a pályára, így megint sikerült visszazárkóznom a 19. helyig, és olyan körid?ket tudtam teljesíteni, mint azok, akik a 12-15. hely között haladtak” – fogalmazott a 21 éves motoros. És amikor már újra bizakodni kezdett, jött a fekete leves. Megint el?zött, amikor a másik pilóta véletlenül hozzáért a kormánya végéhez, ami kifordult, és Alen hatalmasat bukott. Szerencsére ezúttal „csak” a könyöke zúzódott az esésben.

„Ha kicsit viccesen akarom megközelíteni a másfél körrel a vége el?tt történt esésemet, akkor azt mondom, így legalább képerny?re kerültem, többször is, mint a mez?ny nagy része. Ám komolyra fordítva a szót, ami nem öl meg, az meger?sít, és úgy érzem, ha nincs ez a szerencsétlen bukás, ismét a legjobb húsz között végeztem volna. Ráadásul az edzéseken jó irányt találtunk, id?ben és a beállításokban is sikerült el?re lépnünk. Megkockáztatom, ha nincs az a hibám a verseny közepén, akkor akár még a pontszerzés is elérhet? lett volna a számomra. Már a következ? héten javíthatok, hisz jön a francia verseny Magny-Cours-ban. Noha ott sem versenyeztem még sosem, az itteni teljesítményünk miatt motiváltan és bizakodva várom a futamot” – jelentette ki Gy?rfi Alen.

Els? verseny, végeredmény

1 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 38’03.396 (163,424 kph)
2 Haga N. (JPN) Aprilia RSV4 Factory 0.111
3 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 9.449
4 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX-10R 9.792
5 Laverty E. (IRL) Yamaha YZF R1 14.699
6 Guintoli S. (FRA) Ducati 1098R 16.820
7 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 24.227
8 Melandri M. (ITA) Yamaha YZF R1 24.935
9 Badovini A. (ITA) BMW S1000 RR 25.224
10 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-10R 25.487
11 Aitchison M. (AUS) Kawasaki ZX-10R 26.148
12 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 26.444
13 Sandi F. (ITA) Ducati 1098R 29.761
14 Polita A. (ITA) Ducati 1098R 30.083
15 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 34.862
16 Baiocco M. (ITA) Ducati 1098R 40.331
17 Xaus R. (ESP) Honda CBR1000RR 44.547

Második verseny, végeredmény

1 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 38’04.538 (163,342 kph)
2 Haga N. (JPN) Aprilia RSV4 Factory 4.631
3 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 15.159
4 Laverty E. (IRL) Yamaha YZF R1 17.195
5 Haslam L. (GBR) BMW S1000 RR 17.388
6 Melandri M. (ITA) Yamaha YZF R1 18.533
7 Guintoli S. (FRA) Ducati 1098R 19.615
8 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-10R 20.063
9 Aitchison M. (AUS) Kawasaki ZX-10R 24.194
10 Badovini A. (ITA) BMW S1000 RR 28.485
11 Xaus R. (ESP) Honda CBR1000RR 28.600
12 Sandi F. (ITA) Ducati 1098R 41.802
13 Berger M. (FRA) Ducati 1098R 54.750
14 Fores J. (ESP) BMW S1000 RR 1’12.281

Supersport, végeredmény

1 Foret F. (FRA) Honda CBR600RR 35’56.214 (156,581 kph)
2 Lowes S. (GBR) Honda CBR600RR 0.166
3 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX-6R 2.499
4 Marino F. (FRA) Honda CBR600RR 3.833
5 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX-6R 6.325
6 Ellison J. (GBR) Honda CBR600RR 21.872
7 Iannuzzo V. (ITA) Kawasaki ZX-6R 25.826
8 Praia M. (POR) Honda CBR600RR 27.553
9 Cruciani S. (ITA) Kawasaki ZX-6R 30.044
10 Dell’Omo D. (ITA) Triumph Daytona 675 31.140
11 Rea G. (GBR) Honda CBR600RR 32.212
12 Szkopek P. (POL) Honda CBR600RR 32.845
13 Vostárek P. (CZE) Honda CBR600RR 33.402
14 Jezek O. (CZE) Honda CBR600RR 42.637
15 Toth I. (HUN) Honda CBR600RR 43.177
16 Cazacu C. (ROU) Honda CBR600RR 1’49.642
17 Blokhin E. (RUS) Yamaha YZF R6

ugrás fel