EST. 2002

Import?r sarok: Ducati

Szöveg: motorinfo.hu Fotó: Bigiboy, Ducati

A gazdasági válság rendesen odatett az amúgy sem fényes magyar motoros piacnak. Új cikksorozatunkban a magyarországi importőröket faggatjuk az idei évről és a borús jövőről. Elsőként Matthias Pasqualival, a Ducati Magyarország ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.

Matthias, milyen volt a Ducati számára az idei szezon?
Az év remekül indult számunkra. Jó eredményeket produkáltunk egészen augusztusig. Szeptemberben történt egy kis megtorpanás, de összegezve azt mondhatom, hogy sikerült elérnünk a tavalyi év eladásait, úgyhogy semmi okunk a panaszra.

Ez hogyan mutatkozott meg az eladási számokban?
Tavaly 120 motort sikerült Magyarországom értékesítenünk, ez most olyan 100 körüli számot jelent az idei évre vetítve. Persze ez nem azt jelenti, hogy mindegyik Ducati az utcán szaladgál, hiszen sok pályára szánt modellt vásároltak az idén.

Melyik modell fogyott a leginkább?
2008 is a superbike-ok éve volt a Ducatinál. Leginkább a 1098-as és a 848-as fogyott, de a tavalyi év egyik meglepetése, a Hypermotard is szép számokat produkált – elnézést, de konkrét számot most nem tudok mondani. Ez egy teljesen új, számunkra még nem ismert világot nyitott meg. A nagyobb városokban előszeretettel vásárolták ezt a modellt. Az alsóbb kategóriás szegmensben pedig az új 696-os Monster volt a legkeresettebb.

Ha Európa nyugati országaihoz hasonlítanánk Magyarországot, akkor ezek a számok milyen értéket képviselnek?
A Ducati alacsony kategóriás modelljei, értem ezalatt a 9000 euró környékén járó modelleket, ami ugye más gyártóknál a prémium kategória Európa nyugati régióihoz képest nem olyan rosszak. A közép és felső kategóriás modellek már jóval elmaradnak Nyugat-Európától, de ezen ne csodálkozzunk. Ott a motoros kultúra és a gazdaság is fejlettebb. De például amire büszkék lehetünk az a két eladott Desmosedici, ami lévén hogy ez egy kis ország, elég figyelemreméltó.

A gazdasági válságot mennyire érzi meg a Ducati?
Azt bátran kijelenthetem, hogy vásárlóinkat annyira nem érinti érzékenyen a gazdasági válság, hiszen nem az átlag magyar motoros vásárolja ezeket a modelleket. Persze mi sem fogunk jobb eredményeket elérni jövőre, erre azért számítunk, annyira azonban nem fog szerintem visszaesni az eladási statisztikánk. Főleg a közép- és felsőkategóriás modelljeinknél. Az alacsonyabb árú modelleknél azért érezhető lesz véleményem szerint a visszaesés.

Mi várható 2009-ben? Melyik modellek lesznek a Ducati nagy durranásai?
2009 újra a Superbike-ok éve lesz. A 1098-as frissülni fog, és 1198 néven kerül a boltokba. Remélhetőleg sikerülni fog felülmúlni elődje eladási számait ennek a motornak, hiszen egy nagyon kivételes modellről van szó. Az új Streetfighterrel egy új szegmensbe kóstolunk bele. Ez a motor már a prémium kategóriát erősíti. Nagyon attraktív motor lett, és remélhetőleg el fogunk tudni csábítani vásárlókat vele más márkáktól.

Tervezik a dealer-hálózat bővítését a közeljövőben?
Még pár hely van, ahol nem vagyunk lefedve, de sajnos a jövőben nem fogunk tudni ezen változtatni.

ugrás fel