EST. 2002

Indiába helyezik a Husqvarna gyártását?

A BMW és a Husqvarna története immár öt éve, hogy egybeforrt, és a Financial Times német kiadásának híre szerint hamarosan újabb fordulópont jöhet a svéd és olasz gyökerekkel bíró márka életében, melyet a bajorok sikeresen integráltak szervezetükbe. Az teljesen egyértelm? a ma motoros piacán, hogy igazán komoly eladási számokat csak az úgynevezett fejl?d? piacokon képesek produkálni a gyárak, ennek megfelel?en pedig már nem csupán arról kell beszélnünk, hogy a termelést adott esetben a Távol-Keletre helyezik át, hanem hogy a fejl?d? országokra, mint felvev?piacra számítanak. 

Ha a hír igaz, a Husqvarnával valami hasonló történhet, mint amit a Bajaj-KTM tandem csinál a Duke-projekttel: Indiában gyártanának és országonként különböz? márkanéven értékesítenék a motorkerékpárokat, keleti partnerekkel szövetkezve a célok elérésében. A döntés még nem született meg, mondta Hendrik von Kuenheim BMW Motorrad-igazgató. Viszont nem zörög a haraszt…

A Husqvarna csöndes átalakulása alatt a tervez?asztalról valósággá lett a Nuda 900 és 900 R, ez a két modell tekinthet? afféle zászlóshajónak jelenleg, és a visszajelzések pozitívnak mondhatóak. Ez az els?, teljes egészében a BMW-éra alatt kifejlesztett motorkerékpár, ami azért is mérföldk?, mert a Husqvarna visszatérését jelenti a szilárd útburkolatra… A csapnivaló 2011-es eladási adatok azonban tettekre kell, hogy sarkallják a menedzsmentet: miközben a BMW motorok viszonylag jól tartják magukat, s?t +6,4%-os növekedést regisztráltak a bajorok 2010-hez képest, addig a Husky térfelén -23%-os zuhanást könyveltek el, ugyancsak a 2010-es esztend?vel összevetve (2010-ben 12.066, 2011-ben mindössze 9.286 új motor került a gyárból a szalonokba, -23,0%). Ügyfeleknek összesen 11.243 darab Husqvarnát adtak át a tavalyi évben, a legnépszer?bbek természetesen a klasszikus egyhengeres endurók, supermotók és krosszok, 250-310 illetve 449-511 köbcentis, négyütem? motorizációval.  

 

ugrás fel