EST. 2002

Indian Arrow Streamliner

Tehát az évszám 1938, és az ilyen jelleg? áramvonalasítás csak a
kezdet
volt. Az el?z? évben, egy Harley nyergében Joe Petrali állította
be a rekordot, ez a gép ‘csak’ részlegesen volt burkolt. De az Arrow
reprezentálta
a teljesen burkolt motorkerékpár fogalmát, és valóságát.
A burkolat, amely teljesen össze volt csavarozva a vázzal, acélcsövekb?l
készült, és a repül?gépek szárnyainak burkolására használt vásznat feszítettek
rá.

A váz alatt rejt?z?tt a Mr. Alzina által megfelel?nek vélt 61 köbhüvelykes
(1000 köbcentis) motor, és további alkatrészek a 101-es Scout modellr?l.
A pilóta, aki fejét kidugva a burkolat vékony réséb?l a siker felé kormányozta
gépet, nem volt más, mint a kor neves versenyz?je, Freddie Ludlow.

A tesztek során Californiá-ban jól látszott, hogy a 90 mérföldes tempó
(cca. 142 km/h) stabilan tartható. Azonban a sikerhez lényegesen több kellett:
gyorsabban kellett menni, mint Petrali, aki 136.183 mérföldes
(215,7 km/h) sebességgel tartotta a rekordot.

Felvirradt a nagy nap, szeptember 25-e, 1938, Bonneville. Ludlow szívszaggatóan
megközelítette a Harley rekordot, de 135 mérföldes sebességnél a motorkerékpár
vészesen elkezdett szitálni. Ludlow megpróbálta a jelenséget megsz?ntetni azzal,
hogy tovább gyorsított, ám ez sem segített. Bármit állítgattak vagy változtattak,
nem tudták a problémát kiküszöbölni. Az Arrow láthatatlan falnak ütközött
mindössze egy mérföldnyi sebességgel az áhított cél el?tt.

Akárhogy is, azért volt kellemesebb oldala is a történetnek. A csapat még további
kett? gépet hozott magával a kísérletre, ám egyik sem volt burkolva. A nap végére
Ludlow egy 45 köbhüvelykes (750 köbcentis) Sport Scout nyergében 115.126
mérföldes
(vagyis 182,35 km/h) sebességgel, és egy 1200 köbös Chief segíségével
120.747 mérfölddel
(191,26 km/h), két új osztály-rekordot állított fel.

De sajnos többé Indian nyergében nem álltak rajthoz újabb rekordkísérlet ürügyén

SaX

ugrás fel