EST. 2002

Interjú: Gy?rfi Alen

Ahogy Gy?rfi Alen, az Adrenalin H-Moto Team versenyz?je fogalmazott, ? is és a csapata is sokat tett azért, hogy 2011-ben indulni tudjanak a Superbike világbajnokság el?szobájának tartott Superstock 1000-es bajnoki sorozatban.

A 2007-ben Európa-bajnoki címet szerz? motoros pontosan tudja, ezt az évet a tanulásra kell szánnia, hogy 2012-t?l pontokkal bizonyíthassa tehetségét. Bízik abban, hogy folyamatosan fejl?dik csapatával együtt, és két-három éven belül akár Melandri, Checa és Biaggi ellen küzdhet majd a Superbike vb-futamain.

 

A 2007-es Európa-bajnoki címed után úgy t?nt, megrekedsz a fejl?désben, ám most sokak örömére a teljes versenyszezonban rajthoz állsz a Superbike világbajnokság egyik el?szobájának tartott Superstock 1000-es sorozatban. Milyen céljaid vannak ebben a szezonban?

– Nagyon örülök ennek a lehet?ségnek, hisz sokan már elkezdtek örök ígéretként elkönyvelni. A tavalyi, Alpok-Adrián elért összetett második helyem után az Adrenalin H-Moto Team lehet?séget biztosított számomra, hogy ebben a sorozatban elindulhassak. A Superstock 1000-es sorozatban megszerezhetem a rutint ahhoz, hogy a nagy álmom, a Superbike világbajnokság egyik résztvev?je lehessek két-három év múlva. Mivel abszolút újoncként veszünk részt a bajnokságban, így ezt az évet a tanulásnak és tapasztalatszerzésnek szánjuk, míg jöv?re már odáig szeretnénk fejl?dni, hogy sorozatosan pontszerz? helyen zárhassam a versenyeket.

Minden eddigi futamodon észrevehet? volt, hogy folyamatosan gyorsultál a pénteki els? szabadedzést?l a nagydíjig…

– Ebben a sorozatban számomra és a csapatom számára minden pálya ismeretlen a brnói ringen kívül, így a pénteki két szabadedzés mindig az ismerkedés jegyében zajlik. Ráadásul az aragoni pálya kivételével a mez?ny nagy része tavaly már versenyzett ezeken a helyszíneken, így nekem egy napom van arra, hogy behozzam a lemaradásom. Pénteken délel?tt egyre gyorsuló tempóban megismerkedem a pályavonallal, majd délután már az ideális beállításokat igyekszünk megtalálni. Ha ez sikerül, akkor szombaton akár több másodpercet is tudtam már javulni, ám arra is volt példa, hogy abszolút rossz irányba mentünk el, így éppen az id?mér? el?tt kellett váltanunk az addig megszerzett kevés tapasztalat és adat alapján. Ezzel együtt egy bizonyos ritmust már felveszek a kvalifikációra, és a versenyeken már egész jó id?kre vagyok képes.

Az eddigi négy futam közül háromszor értél célba, s?t, Monzában kis híján már az els? bajnoki pont is meglett. Mennyire elégedettek veled a csapatnál, illetve milyenek a szponzorok visszajelzései?

– Ebben az évben a pontszerzéshez egy nagy adag szerencse, és az kell, hogy az id?mér?n a huszadik hely körül végezzek. Ugyanis eddig valamennyi futamon jól rajtoltam, és jelent?sen el?re tudtam lépni a startpozíciómhoz képest. Misanóban is ez lett volna a helyzet, ám ott egy már leel?zött versenyz? elesett, és kiütötte alólam a Hondámat. Szerencsére a csapat tagjai és a szponzorok is tudják, ez az év a tanulásé, így nem t?ztek ki elém elérhetetlen célokat. Az eddigi teljesítményemmel, hogy a középmez?ny második felének a tempóját már most is hozom, elégedettek, és örömmel mondhatom, hogy hosszabb távra terveznek velem.

Akkor ezek szerint mindenki elégedett?

– Kivéve engem, hisz maximalistaként én nem szeretném pont nélkül befejezni ezt az évet sem. Ugyanakkor reálisan nézve 2011-ben már akkor sem teljesítek rosszul, ha folyamatosan a legjobb húszban végzek. Assenben ugye 22. lettem az els? versenyemen, Monzában 16., míg most utoljára Aragonban a 20. voltam, tehát erre mindenképpen képesnek érzem magam. Ráadásul már az eddigi teljesítményem alapján megkaptam egy másik csapattól az els? ajánlatomat a jöv? évre vonatkozóan.

Akkor most többszörösen is nagy esély el?tt állsz, hisz te is mondtad, Brno nem ismeretlen el?tted.

– Az eddigi tapasztalataim alapján talán nekem a gyors monzai pálya feküdt a legjobban, de szeretem a cseh ringet is. Ezzel együtt nem merek nagy ígéreteket tenni, mert abból sosem sül ki semmi jó. De kétségtelen tény, ezt a pályát ismerem, teszteltünk is idén rajta, így minden esélyem megvan arra, hogy egy jó eredménnyel letegyem a névjegyem ebbe a sorozatban is. Noha a gyakorlásnál a versenyen használt Pirellik helyett Dunlop gumikkal mentem, azért az így nyert adatok segítségünkre lehetnek az optimális beállítások megtalálásában.

Ráadásul Brnóban várhatóan szép számú magyar szurkoló el?tt bizonyíthatsz majd. Képesnek érzed magad a pontszerzésre?

– Nagyon bízom abban, hogy sokan eljönnek a július 10-i futamra is, hisz nem én vagyok a Superbike világbajnoki-sorozat egyetlen magyar résztvev?je. Engem feldob és nagyon motivál, ha sok magyar el?tt kell motoroznom, éppen ezért az a szeretett, ami a szurkolókból ilyenkor felém árad, akár a pontszerz? helyek valamelyikére is elrepíthet.

ugrás fel