IRTA Jerez: 250cc 2.

Sovány napnak indult a 250-esek második szabadedzése, a szinte szokásos éjjeli es?zés után nagyon csúszós pályára ébredtek a csapatok. Délig szinte semmi mozgás nem volt, mindössze azok voltak kint az aszfalton, akiknek ilyen vagy olyan körülmények között, de kilométerekre volt szükségük. Délután aztán el?kerültek a nagyok, és bár a MotoGP együtteseinek megérkezése és bevonulása szimultánban zajlott, a negyed literesek mindent megtettek, hogy magukra vonják a figyelmet.

A felállás hasonló volt, mint az els? tesztnapon, vagyis ketten mindenki
felett: Sebastian Porto nyerte az id?mér?t félelmetes 1’42’817-es körrel
, amit puha gumikkal teljesített. Daniel Pedrosa versenyfelszerelésben lett második (+3 tized), tehát neki még lehetnek tartalékai. Az biztos, hogy április tizedikén ?k az abszolút favoritok.

Alex De Angelis szerint ‘az els? két hely már le van foglalva, de a harmadikért sokan fogunk harcolni, és különben is: verseny közben bármi megtörténhet.’ A San Marinóinak voltak problémái, ráadásul éppen a gyors kanyarokban: Jerezben az tud nyerni, aki azokban nem veszít sok id?t.

Andrea Dovizioso meg azt mondja, hogy az andalúz pályán nagyon könny? jó kört futni a soft gumikkal, így egyáltalán nem biztos, hogy akik ma elöl végeztek, azok a vb-nyitányon is ott lesznek. ? maga még nem százas ugyan, de mindent meg fog tenni a jó szereplésért. ‘Pedrosával mindenkinek meggy?lik a baja’ teszi hozzá.

A f?szerepl?k közt kell említeni a szintén a 125-b?l migráló Stonert és Locatellit, akik mindketten estek a nap során. A Cecchinello-féle formáció továbbra is felváltva használja a tavalyi és az idei Apriliát; a két motor közti különbség Loca szerint csak annyi, hogy a 2005-ös modellt jobban lehet majd fejleszteni a jöv?ben, e tekintetben kötelez? lesz azzal versenyezni.

A nap legjobb kit motorja ezúttal is a 13. helyre jött be Guintoli révén. A privát gépeknek külön vagy bajnokságot kéne kiírni, vagy dupla pontokat osztani, mert így ebben a formában nincs sok esélyük.

Az eredmények

Versenyz? neve
Id?
1.
Porto
1’42”817
2.
Pedrosa
1’43”103
3.
De Puniet
1’43”710
4.
De Angelis
1’43”758
5.
Aoyama
1’43”831
6.
Dovizioso
1’44”038
7.
Stoner
1’44”062
8.
Lorenzo
1’44”083
9.
Locatelli
1’44”289
10.
Takahashi
1’44”544

Kapcsolódó cikkeink
IRTA Jerez: 250cc 1.