Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-motogp Irta MotoGP-tesztsorozat: esések fesztiválja

Irta MotoGP-tesztsorozat: esések fesztiválja

Hirdetés

Loris Capirossi, az egyik ‘es?’

Jerez (Spanyolország) – Ki volt a jerezi második MotoGP-tesztnap igazi f?szerepl?je:
a szél, az esések, netán az olasz motorok? Nehéz megmondani, mivel az Irta-tesztek
els? felvonása végeztével (ismétlés Estorílban 26-27-én) a helyzet nemhogy egyértelm?södött,
inkább még jobban összebonyolódott. Aki Yamaha-parádét várt, rá kellett jönnie,
hogy a japánok gyorsak ugyan, de semmivel sincsenek a mez?ny el?tt. Aki pilóták
közti er?s rivalizálást várt, afféle superpole-futamokat, szintén várhat még.
Három titokzatos nap; egy tesztsorozat, melyen az id?járás nem kímélte a csapatokat:
es? és szél. Ez utóbbi szörfözéshez talán jól jönne, de motorozáshoz a legrosszabb.
Az er?s légmozgásnak köszönhet?en esett el Jacque (agyrázkodás, bal vállhúzódás),
Melandri (következmények nélkül), Haga (kétszer is esett, különösebb sérülés
nélkül) és Capirossi (szintén megúszta – a futóm? nem).
Senki ne gondolja, hogy a versenyz?k az életüket tették kockára a befejez? tesztnapon.
A rengeteg baleset épp azért meglep?, mert a csapatok csöndes állítgatással,
számolgatással, ötöléssel-hatolással készültek. A nap h?se ma is Alexander Barros
volt: hihetetlen távot motorozott (94 kört!), és a legjobb körid?t a ‘végjátékban’,
a 92. körben jegyezte. A brazil így alaposan Colin Edwards arcára fagyasztotta
a mosolyt, aki – annak ellenére, hogy végig harcos volt, mint egy oroszlán –
két tizeddel elmaradt dél-amerikai sporttársától. A texasi versenyz? egyébként
az idénykezdet abszolút meglepetése: végig harmóniában motorozott az olasz háromhengeressel
– ami, jegyezzük meg, a tavalyi évhez rengeteget fejl?dött. A Michelin-gumik
– melyekkel Edwards nagyszer? viszonyban van, azon túl, hogy ? az egyetlen,
aki 16,5-es els?kkel tesztelt – megbízhatóságot és stabilitást kölcsönöznek
az Apriliának, de ez önmagában nem elég. Egyértelm?en javult a motor teljesítmény-eloszlása
(sokkal egyenletesebb, mint a tavalyi modellé), a futóm? és a váz kiegyensúlyozottabb,
és olyan fontos ügyekben is sikerült válaszra lelni, mint például a villa; a
fejleszt?munkában óriási szerepe van Dall’Igna f?mérnöknek. Összességében az
Aprilia és Colin jól haladnak, Haga egyel?re nem, de sok még az id?. A japán
pilóta a kormánym? miatt szomorkodik, a csapat pedig úgy gondolja, hogy motivációs
krízisben van.

És a Ducati? Kevésbé villog, mint szokott, de a vörösek boxából olyan
híreket hallani, hogy rengeteget dolgoztak a Spanyolországban töltött néhány
nap alatt. A fejlesztés végszakaszában vannak, a munka óriási, az eredménye
pedig kezd látszani. Igaz, Capirossi mai esése (oldalszelet kapott) miatt sok
id?t elvesztegettek. A csapattárs Bayliss viszont határozott javulást mutat:
utolsó jerezi megnyilvánulásán már másfél másodperccel túlszárnyalta saját teljesítményét.
Az ausztrál tényleg jól vezet, és úgy veszi a kanyarokat, mint az SBK-s régi
szép id?kben. Kétségkívül f?szerepl?je lehet a készül? idénynek – és immár világos,
hogy a Superbike nagyszer? pilótákkal látja el a MotoGP-t.

Az ex-25o-esek között találjuk Marco Melandrit, aki szintén bemutatott egy
esést a mai napon: a dolog a 11. körben történt – melyben többen is elbuktak.
Ennek ellenére Macio gyors volt, és kész megmutatni oroszlánkörmeit, ráadásul
az M1 tökéletesítése is szépen zajlik (els? fékrendszer, befecskendezéses rendszer).
‘Úgy érzem, kezemben van a motor – mondta a ravennai – és elégedett vagyok
az itteni teljesítménnyel, akkor is, ha sokat variáltunk a beállításokkal. Az
esés részben a szélnek tulajdonítható, részben az én hibám. Épp a kormánym?
egy speciális állításán kísérleteztünk, de nem tetszett. Azonban miel?tt kiálltam
volna a boxba, úgy döntöttem, teszek még egy gyors kört. Aztán elestem. A mai
nap nagy versenyszellemben telt. Szoros szezon lesz, amolyan két tizedes’.

A Kawasakinak még rengeteg tennivalója lesz, hogy beférjen abba a bizonyos
két tizedbe. A csapat a mai napon négy versenyz?jét is hadrendbe állította:
McCoy, Pitt, Hoffman és Yanagawa is pályára szálltak. ?k négyen id?eredmények
tekintetében az utolsó négy helyet foglalhatták el a nap zárásakor! A hatalmas
és ráadásul nehéz zöld gigász, valljuk meg, közepes nekifutás. Van, aki szerint
a gumik tehetnek mindenr?l. Tehát a Dunlop a vádlottak padjára kerül. Homályos
teljesítményt nyújtott a Suzuki is: a V 65°-os motor egyel?re még gyengécske,
akár a tavasz Spanyolországban.


Az id?eredmények:

1. Alex Barros (BRA) Yamaha – 1’42.640
2. Colin Edwards (USA) Aprilia – 1’42.818
3. Carlos Checa (ESP) Yamaha – 1’42.861
4. Troy Bayliss (AUS) Ducati – 1’42.890
5. Marco Melandri (ITA) Yamaha – 1’43.236
6. Shinya Nakano (JPN) Yamaha – 1’43.302
7. Loris Capirossi (ITA) Ducati – 1’43.541
8. Kenny Roberts (USA) Suzuki – 1’43.910
9. Noriyuki Haga (JPN) Aprilia – 1’44.218
10. John Hopkins (USA) Suzuki – 1’44.740