EST. 2002

Irta-teszt: az osztályzatok

Mint a suliban: a MotoGP 2oo3 hivatalos pilótáinak osztályképe

A próbák végeztével íme a min?sítések:

CAPIROSSI: 11 – Méghozzá tízes skálán. Nem tévedés: a vörös ördög valóban hihetetlenül
jól vezeti a Desmosedicit. Egy igazi hérosz – ezt nem én mondom, hanem Valentino
Rossi. Ha valaki ilyen eszel?sen gyors, akkor mindenképpen esélyes lehet a világbajnoki
címre. Persze ezt is tudja Rossi.

ROSSI: 6 – Ennél azért többre számítottunk. Nagyszer? versenyz?, a kategória
igazi fényessége, de Barcelonában nem villantotta meg oroszlánkörmeit, ahogy
tette a tavalyi szezon prel?djében. Meglátjuk, mire lesz képes tétmérk?zésen.

BIAGGI: 5 – Max vezetésére rányomja bélyegét a "motorkering?", és
szemmel látható, hogy az olasz fejben sincs rendben: zavarja, hogy rosszabb
gépet kell megülnie, mint Rossinak vagy Ukawának, ami érthet? – csakhogy a feszültség
nem használ.

GIBERNAU: 7 – Gresini versenyz?je a sarkára állt: megmutatta, hogy nem t?ri
a háttérember-szerepet. Gyors, elesik, feláll, visszatér a pályára, végül pedig
a legjobb Honda-"ügyfélként" végez. Ez jó mulatság, férfimunka volt.

BURNS: 4 – Capirossi 4’2-t ver rá. Fáj, hogy ilyen alacsony osztályzatot kell
adnom egy GP-visszatér?nek.

APRILIA: 4 – A Mugellón ugyan gyors volt, általános fejl?dést mutat, de Katalóniában
nem volt szerencséje a csapatnak. Edwards gáza kanyarban blokkol (idegen test
a befecskendez?-szelepben), a texasi pedig bukik. Haga a boxban kényszerül maradni
mindaddig, amíg a csapat a technikai mal?r okát kutatja. Suzukában ennél többre
lesz szükség, ezzel mindenki tisztában van. A csapat japánja felejthet?en teljesít.

PROTON: 2 (ütem?) – Mintha kész múzeumi darabot láttunk volna. A MotoGP legnagyobb
kérd?jele. Persze, jó munkához id? kell.

KAWASAKI: 4 – Csak a szokásos… Biztos a Dunlop-abroncsok teszik. A legjobban
teljesít? Kawasaki is 2.3 másodpercnyire a "pole"-tól, és ez azért
valahol szomorú. Nemcsak új motorvázra volna szükség… McCoy láthatóan csehül
áll a fizikumával, Pitt pedig, röviden és tömören, nem való a GP mez?nyébe.

MELANDRI: 7 – Ha nem is sokkal, de gyorsabb Checánál. Jól vezet és gyorsan
fejl?dik. Egyel?re tanulófázisban, de látható eredménnyel.

HAYDEN: 6 – Ha nem is egy fenomén, a csajoknak legalább tetszik. Barcelonában
azt az egyet mindenképp bizonyította, hogy elny?hetetlen: 1o2 kör egyetlen nap
alatt. Kedves Honda, ez a dolgozók kizsákmányolása! Ha a versenyz?k kilóméterpénzt
kapnának, Hayden már gazdagabb lenne Rossinál.

ugrás fel