EST. 2002

Isztambul, 125: Aprilia-mesterhármas

Az MVA Aprilia csapat a harmadik idei GP-futamon megvalósította azt, ami kimondatlanul is célkit?zése lehetett a 125-ös géposztályban: jelesül, hogy három spanyol nemzetiség? pilótája befoglalja a dobogót. Alvaro Bautista a pole pozícióból indulva sokáig vezetett, végül a második hellyel kellett megelégednie (ezzel vélhet?en meg is békél, hisz toronymagasan vezeti a bajnokságot), hiszen egy-egyben megverte ?t a csapattárs Hector Faubel, aki okosan altatott, bújt és jó ütemérzékkel támadott, megérdemelten gy?zve Törökországban. Az élen haladóktól némileg lemaradva, ám bronzhelyen érte el a célt a nagy felzárkózást bemutató Sergio Gadea, s csak ez kellett a mesterhármashoz. A totális sikerhez szükségeltetett még Mika Kallio kiszállása – a finnt hasonló pech érte, mint a tavalyi isztambuli versenyen, ezúttal a motor állt meg alatta: egyre nehezebb helyzetben a KTM, idén ismét elúszni látszik a cím, ezekkel az Apriliákkal ugyanis nagyon nehéz az élet.

Nem csapat ez, hanem spanyol armada, ami gyakorlatilag gy?zhetetlen. Az összetettben Bautista 70, Faubel 45, Gadea 41 ponttal állnak, az Aspar-négyesb?l egyedül Mattia Pasini nem zárt a várt helyen: a második körben túl hamar nyitott rá a gázra, aminek folyománya ki- illetve visszaesés lett a 39. helyre. Majd nekiállt a darálásnak ismét, a 17. pozícióig jutott föl sérült motorjával. Faubel természtesen az egekben jár, élete els? részsikere ez: ‘Tele van a szívem boldogsággal, mert a csapattársaimmal oszthatom meg a dobogót. Nem hittem volna, hogy meg tudom csinálni, mert elég rövidek voltak a váltófokozataim, de mikor azt láttam, hogy Bautistának fogynak a hátsó gumijai, már er?ltettem a támadást.’

A vb-pontverseny éllovasa meger?sítést ad: ‘A futam felénél járva vettem csak észre, hogy vége a hátsó abroncsomnak, úgy meg azért nem könny?. Kallio kiesésénél tényleg csak azt tartottam szem el?tt, hogy legalább a második helyért járó pontokat hazavihessem. Jól van ez így, nagyon is jól.’

Negyedik Simone Corsi lett a Derbivel, nem kis fegyvertény ez az olasznak. ‘Harcolhattam volna a dobogóért, meg is próbáltam, de ?szintén szólva ma több volt Gadea tarsolyában. Viszont innent?l kezdve biztos vagyok abban, hogy fordulatot vesz a bajnokságom: tudom, hogy f?szerepl? leszek.’

Az élbolyban Mika Kallio több ízben leckéztette vezetéstechnikából a társakat, kihasználva persze azt is, hogy Bautista aligha akart sokat kockára tenni. A KTM finnje készen állt a gy?zelemre és talán meg is lett volna a 25 pont, de – mily csalódás – az osztrák gép megadta magát két körrel a befejezés el?tt. Ezt követ?en már szinte borítékolható volt az MVA-triász sikere, Faubel mesterien f?zte be listavezet? társát, és nyert.

Corsi mögött Joan Olive, majd a szokás szerint remekül rajtoló Talmácsi Gábor, az els? Hondával a mez?nyben, s?t az egyetlennel, ami valamit is számít. Talma nem alkalmazta a HRC által készített új hengert, de a siker valószín?leg nem is ezen múlt. Lényegében ugyanaz történt, mint Spanyolországban vagy Katarban: nagyszer? indulás, aztán visszaesés a követ?boly utolsó helyére, oda, ahonnan támadási lehet?sége nem nyílik (sajnos), de legalább utol sem nagyon éri senki (szerencsére). Statikus helyzet, ami azt illeti. Ám még mindig sokkal ígéretesebb, mint a címvéd? Lüthi 12., vagy az olasz Lai 13. helye – Gabesz a 2006-os évad eddigi legjobb eredményét könyvelhette el: a Kínai Nagydíjon, ahol Talma tavaly dobogóra állt, tovább javulhat a tendencia.

Talma versenye

Szerencsére elkerülték az es?felh?k a török pályát és környékét. Viszonylag h?vös szeles id?ben vette kezdetét a 3. futam. Nagyon jól rajtolt Talma, az els? kanyarban harmadiknak fordult, majd a folyamatos helyezkedések után sokáig a 4 helyen motorozott. Tartotta a lépést az élmez?nnyel, ahol két boly alakult ki. Elöl Bautista, Faubel és Kallio, majd kissé már lemaradva Talmáék, aki végül meg?rizve rajtpozícióját 6-ként ért célba, mellyel 10 pontot gy?jtött. A vb összesítést Alvaro Bautista vezeti, míg Talmácsi Gábor a 8. helyen áll, 23 ponttal.

Talmácsi Gábor nyilatkozata :

Jó volt ma motorozni. Összességében sokkal jobb volt már a motor, mint Katarban, de továbbra is ugyanazok a problémák jelentkeztek. A futóm? miatt a verseny végére nem bírták a gumik és ezért nem tudtam hajrázni, pedig lett volna még bennem tartalék az utolsó körökben is. Az irány, amin elindultunk, jó, bár érzéseim szerint ennél nagyobb lépésekkel kellene el?rehaladnunk. Örülök, hogy ismét én vagyok a legjobb hondás, és nagyon várom a következ? futamot.


Tóth Imi összes problémájával együtt a 29. helyen ért célba a Török Nagydíjon.

Futóm? dilemma: Tóth Imi versenye

A vasárnap reggeli órákban, akárcsak szombaton, borús égbolt fenyegette es?vel az isztambuli pálya depóját. A bemelegít? edzéseket szárazon, tíz fokos hidegben vezényelték le. Imi és csapata az es? miatt elvesztegetett id?t és munkát próbálta bepótolni ma. Az id?járás annyira kiszámíthatatlan volt, hogy akárcsak a többi csapat, nem tudták, vizes vagy száraz pályára állítsák be a motorokat. Imi vállát a verseny el?tt ismét bekötözték és egy speciális fájdalomcsillapítót injekcióztak a vállába, ami nem sokat használt. Mire a pilóták kigurultak a boxokból, a felh?k felszakadoztak, és száraz pályán állhattak fel, a gyorsasági motoros világbajnokság harmadik versenyének rajtrácsára, Isztambul Parkban.

Imi a 23. rajtkockába kvalifikálta magát még a pénteki id?mér?n, amin szombaton, az es? áztatta pályán, csakúgy mint a többi versenyz?, már nem tudott javítani. Tóth Imi jól rajtolt és közvetlenül egy ötös bolyban találta magát, ahol nagy volt a tülekedés. A gondot azonban nem ez, hanem az okozta, hogy a futóm?vet változatlanul nem sikerült beállítani. Imi ugyanazzal a gonddal küzdött itt Isztambulban, mint Katarban. A motor nem úgy kanyarodik, ahogy azt a versenyz? szeretné és állandóan kisodródik az ideális ívr?l. Ezt a többi versenyz? könnyedén kihasználja és meg tudja el?zni. Bonyolult helyzetben van a csapat, mivel az Imi által adott információkat a telemetria alátámasztja, de hiába állítanak a rugózáson, nem történik el?relépés. Imi egészen a 33. helyig csúszott vissza, majd amennyire csak bírta a gumi, megpróbált felzárkózni. Végül a 29. helyen zárt.

Tóth Imi#45:

„Egy kicsit most kifogott velünk a rugózás. Olyan ez az egész, mintha az X-akták-ból néznék egy részt, csak itt a pályán velem történnek a dolgok. A pályán gy?jtött információkat és az érzéseimet elmondom a szerel?knek, amit a telemetria diagramja alátámaszt, szóval nem értelmezem félre a motorom viselkedését. Változtatunk a rugózáson és azután úgy t?nik, mintha semmit sem csináltunk volna. A telemetria ugyanazt a képet mutatja. Most minden létez? adatot el?szedünk és egy nagyon komoly elemzést végzünk, hogy a következ? versenyen ne jelentkezzen ez a probléma.”


Isztambul, 125cc Török Nagydíj

1. Hector FAUBEL SPA APRILIA 39’30.095
2. Alvaro BAUTISTA
SPA APRILIA 39’30.338
3. Sergio GADEA
SPA APRILIA 39’37.335
4. Simone CORSI
ITA GILERA 39’38.435
5. Joan OLIVE
SPA APRILIA 39’39.222
6. Gabor TALMACSI
HUN HONDA 39’40.844
7. Lukas PESEK
CZE DERBI 39’48.353
8. Lorenzo ZANETTI
ITA APRILIA 39’52.895
9. Tomoyoshi KOYAMA
JPN MALAGUTI 39’53.319
10. Angel RODRIGUEZ
SPA APRILIA 39’53.335
11. Julian SIMON
SPA KTM 39’53.616
12. Thomas LUTHI
SWI HONDA 39’53.734
13. Fabrizio LAI
ITA HONDA 39’53.751
14. Pablo NIETO
SPA APRILIA 39’53.811
15. Andrea IANNONE
ITA APRILIA 40’06.335
16. Sandro CORTESE
GER HONDA 40’06.406
17. Mattia PASINI
ITA APRILIA 40’13.017
18. Manuel HERNANDEZ
SPA APRILIA 40’13. 343
19. Stefan BRADL
GER KTM 40’26.070
20. Alexis MASBOU
FRA MALAGUTI 40’26.122
21. Aleix ESPARGARO
SPA HONDA 40’26.447
22. Karel ABRAHAM
CZE APRILIA 40’26.848
23. Michele CONTI
ITA HONDA 40’27.530
24. Raffaele DE ROSA
ITA APRILIA 40’29.798
25. Mateo TUNEZ
SPA APRILIA 40’29.937
26. Michael RANSEDER
AUT KTM 40’30.662
27. Nicolas TEROL
SPA DERBI 40’30.888
28. Lorenzo BARONI
ITA HONDA 40’39.314
29. Imre TOTH
HUN APRILIA 40’50.842
30. Simone GROTZKYJ
ITA APRILIA 40’52.730
31. Roberto TAMBURINI
ITA APRILIA 40’58.437
32. Vincent BRAILLARD
SWI APRILIA 40’59.161
33. Dino LOMBARDI
ITA APRILIA 41’04.005
34. Joey LITJENS
NED HONDA 41’04.675
35. Federico SANDI
ITA APRILIA 41’12.778

Kiestek
Mika KALLIO
FIN KTM 33’14.395
Bradley SMITH
GBR HONDA 25’36.813
Mike DI MEGLIO
FRA HONDA 20’58.661
Michele PIRRO
ITA APRILIA 8’22.694

ugrás fel