EST. 2002

Italjet: nyitás az smkp felé

Az Italjet nev?, mára már szinte teljesen elfeledett olasz gyártó filozófiája mindig is az innovatív, formabontó, nonkonformista járm?vekr?l szólt. Legbefutottabb munkájuk a jellegzetes formájú, brutális fejidommal rendelkez?, Dragster nev? robogó volt.

De az 1959-ben, Bologna közelében alapított gyár a 2000-es évek elején a gyorsasági vb 125-ös kategóriájában is szerepelt, s?t ért el komoly helyezéseket. Találomra rápillantottunk egy 2003-as 125cc versenyeredményre, az istálló pilótája, Stefano Perugini kés?bbi világbajnokokkal, jelenkori GP-men?kkel telet?zdelt mez?nyben lett ötödik az Italjet F 125-tel (nem ide tartozik, de micsoda nevelde volt az a 125!).

Az Italjetnél már megint valami innovatívat m?velnek. A polgárpukkasztás ezúttal érdekl?dés hiányában elmarad, a m?faj nemigen engedi meg. Egy klasszikus segédmotoros kerékpár ez, teljesen más célpiaccal, mint a vadállat Dragster esetében. A Diablót, merthogy ez az itt megcsodálható velocipéd neve, inkább az id?sebb korosztálynak ajánlják. És az Italjet elnökének elmondása szerint szépen fogy.

Az elektromos robogó felé is kacsintgat az Italjet, olyannnyira, hogy a soron következ? ?szi Eicma motorkiállításon Milánóban közönség elé állítják a Dragster villanyhajtású változatát, nem lebecsülend?, 13 kW-os (17,4 LE) teljesítménnyel. 

ugrás fel