EST. 2002

Itt a Lotus motorja: 200 lóer? és brutális forma

Néhány hónappal a Lotus Motorcycles megalakulásának bejelentése és pár héttel az els? kémfotók interneten való felbukkanása után a nagymúltú brit brand el?hozakodott a dédelgetett C-01-es motorral. Fenyeget? kinézet?, semelyik skatulyába be nem tuszakolható modellel állunk szemben, ami természetesen egy sz?k, kiváltságos rétegnek szól.

Lotus moto

A német Kodewa cég szerezte meg a Lotus márkanév használati licenszét. Az els? munka elképeszt?re sikeredett: tipikusan olyan motor, ami nem hagy hidegen senkit. Alaposan kigyúrt dizájn, eredeti ötletekb?l, némi Confederate-utóízzel – Daniel Simon jegyzi a terveket – , háromféle fényezéssel: a fekete-karbon-arany változat a Forma-1-es istálló csapatszíneiben pompázik, a zöld-sárga az els? angol racerekre utal, a fehér-fekete-prios-kék kombináció pedig ugye a Martinire. Mindhárom grafika a Lotus versenymúltjával van összefüggésben.

Lotus moto

A Lotus motoros szekciójánál egykori autós mérnökök kaptak helyet: Simon a Volkswagen csoport egykori formatervez?-f?nöke, nem mellesleg a Tron: Örökség c. filmalkotás ‘Lightcycle’-je is az övé, de az idén tavasszal bemutatott Tom Cruise-féle Feledés (Oblivion) buborékhajóját is ? jegyzi.

Lotus moto

Ami a m?szaki tartalmat illeti, a KTM 1195 köbcentis V-kéthengerese került bele szívnek, azaz az RC8 R blokkja, ami 200 lóer?t jelent a 180 kg körüli (száraz) tömeghez. A vázat a Kalex társtulajdonosa, a Holzer Group készítette, egy acél-titán-karbon vegyes szerkezet. A váltó hat sebességes, a tengelytáv 1.645 mm. El?l két 320 mm-es, hátul egy 220 mm-es szimpla féktárcsa található. Egyel?re sokkal többet nem tudunk, mint hogy egy száz példányos limitált széria kerül legyártásra. Árát kés?bb közlik, további részletek a gyártó honlapján lesznek olvashatóak.

Lotus moto

Lotus moto

Lotus moto

Lotus moto

Lotus moto

Lotus moto

Lotus moto

Lotus moto

Lotus moto

Lotus moto

Lotus moto

Lotus moto

ugrás fel