EST. 2002

Jerez: élen a gyári yamahások a nyitónapon

Ma délel?tt óta a MotoGP kategóriáé a jerezi aszfaltcsík, azonban rossz id? fogadta a versenyz?ket. Az els? két órában mindössze tizennégyen merészkedtek ki motorozni a vizes pályára. Az es? éppen a hivatalos kezdés el?tt eredt el.

Szivárvány andalúz égen

Eképpen történhetett, hogy délben Marco Melandri állt a tabella élén a Hayatével, de borzasztóan magas id?k forogtak akkor. Szinte mindenki a boxban várta, hogy jobbra forduljon a klíma. A legtöbbet Lorenzo mente, akit nem nagyon érdekelt a csapadék – 24 fordulónál járt ekkor.

Az id?eredmények délben

1. Marco Melandri (Hayate) – 1’52”584 (8 kör)

2. Andrea Dovizioso (Honda) – 1’52”774 (10)

3. Nicky Hayden (Ducati) – 1’52”913 (11)

4. Casey Stoner (Ducati) – 1’53”660 (3)

5. Kosuke Akiyoshi (Honda) – 1’54”001 (12)

6. Chris Vermeulen (Suzuki) – 1’54”614 (3)

8. Jorge Lorenzo (Yamaha) – 1’54”732 (24)

7. Colin Edwards (Yamaha) – 1’54”859 (12)

9. Vittoriano Guareschi (Ducati) – 1’55”381 (5)

10. James Toseland (Yamaha) – 1’55”428 (14)

11. Alex De Angelis (Honda) – 1’57”468 (3)

12. Toni Elias (Honda) – 1’58”047 (8)

13. Sete Gibernau (Ducati) – 2’02”307 (4)

14. Randy De Puniet (Honda) – 2’04”782 (2)

Délután egy óra el?tt aztán feljegyezhettük az els? slickes köröket. Legels?ként Loris Capirossi és James Toseland próbálták meg, 1’43-on belüli eredmények születtek így. De Puniet és Elias Hondái következtek a sorban. Szerencsések voltak azok, akiknek sikerült akár tíz olyan percet elkapniuk, amikor száraz volt a pálya… a legtöbben mire felszerelték a a slick Bridgestone-okat, addigra már megint elkezdett cseperegni.

Ilyen lesz Gibernau új motorja

Valentino Rossi ekkor még egyetlen pillanatot sem töltött a pályán. Az olasz címvéd?nek egy ruhába illesztett Dainese légzsákot (is) kéne tesztelnie.

A helyzet délután egykor

1. Loris Capirossi (Suzuki) – 1’42”717 (5 kör)

2. James Toseland (Yamaha) – 1’42”953 (25)

3. Randy De Puniet (Honda) – 1’43”291 (12)

4. Toni Elias (Honda) – 1’44”230 (14)

5. Marco Melandri (Hayate) – 1’44”900 (15)

6. Alex De Angelis (Honda) – 1’45”531 (9)

7. Nicky Hayden (Ducati) – 1’46”987 (16)

8. Sete Gibernau (Ducati) – 1’48”994 (9)

9. Andrea Dovizioso (Honda) – 1’52”774 (10)

10. Casey Stoner (Ducati) – 1’53”660 (3)

11. Kosuke Akiyoshi (Honda) – 1’54”001 (12)

12. Chris Vermeulen (Suzuki) – 1’54”614 (4)

13. Jorge Lorenzo (Yamaha) – 1’54”732 (24)

14. Colin Edwards (Yamaha) – 1’54”859 (12)

15. Vittoriano Guareschi (Ducati) – 1’55”381 (5)

16. Yuki Takahashi (Honda) – 1’55”633 (3)

17. Mika Kallio (Ducati) – 1’58”748 (2)

Felszáradt megint a borítás, ez megy egész nap, és a motorosok folytathatták a munkát kora délután. Háromra kiderül, hogy a yamahások remek formában vannak – Rossifumi és Por Fuera, azaz a gyári kett?s viszi a prímet, immáron érdekes, 1’40-közeli id?kkel. Harmadik Stoner, aki 22 körével a legkevesebbet motorozó egyén, de tudjuk, ez nála nem számít.

Van ok a mosolyra

Edwards papa negyedik a monsteres M1-gyel, de ezúttal nincs akkora szakadék közte és Toseland közt (aki hetedik). A legjobb suzukis Vermeulen, aki ötödik, Hayden el?tt. Melandri a tizenkettedik helyen tartja magát.

Az összesítés 15 órakor

1. Valentino Rossi (Yamaha) – 1’40”189 (27 kör)

2. Jorge Lorenzo (Yamaha) – 1’40”559 (57)

3. Casey Stoner (Ducati) – 1’40”586 (22)

4. Colin Edwards (Yamaha) – 1’40”850 (36)

5. Chris Vermeulen (Suzuki) – 1’40”919 (32)

6. Nicky Hayden (Ducati) – 1’41”348 (47)

7. James Toseland (Yamaha) – 1’41”381 (49)

8. Loris Capirossi (Suzuki) – 1’41”676 (26)

9. Toni Elias (Honda) – 1’41”743 (38)

10. Andrea Dovizioso (Honda) – 1’42”045 (34)

11. Mika Kallio (Ducati) – 1’42”072 (29)

12. Marco Melandri (Hayate) – 1’42”098 (45)

13. Randy De Puniet (Honda) – 1’42”215 (37)

14. Alex De Angelis (Honda) – 1’42”452 (34)

15. Sete Gibernau (Ducati) – 1’42”456 (23)

16. Yuki Takahashi (Honda) – 1’42”686 (33)

17. Niccolò Canepa (Ducati) – 1’42”828 (25)

18. Kosuke Akiyoshi (Honda) – 1’42”939 (36)

19. Vittoriano Guareschi (Ducati) – 1’43”053 (25)

Nem sok minden változott: a gyári M1-ek az élen, Rossi és Lorenzo, majd Stoner. Vermeulen átugrotta Edwardst, feljött negyediknek, Capirossi hatodik, de ennél is nagyobb meglepetés az, hogy Melandri javítani tud a Hayatével: hetedik, és képes konzerválni az egy másodperc körüli különbséget önmaga és a vezet? Dottore közt.

Id?tábla négy órakor

1. Valentino Rossi (Yamaha) – 1’40”189 (42 kör)

2. Jorge Lorenzo (Yamaha) – 1’40”559 (73)

3. Casey Stoner (Ducati) – 1’40”586 (28)

4. Chris Vermeulen (Suzuki) – 1’40”739 (50)

5. Colin Edwards (Yamaha) – 1’40”850 (46)

6. Loris Capirossi (Suzuki) – 1’40”928 (41)

7. Marco Melandri (Hayate) – 1’41”160 (60)

8. Andrea Dovizioso (Honda) – 1’41”235 (50)

9. Nicky Hayden (Ducati) – 1’41”348 (59)

10. James Toseland (Yamaha) – 1’41”381 (60)

11. Toni Elias (Honda) – 1’41”406 (49)

12. Alex De Angelis (Honda) – 1’41”838 (49)

13. Randy De Puniet (Honda) – 1’41”851 (53)

14. Mika Kallio (Ducati) – 1’41”897 (46)

15. Yuki Takahashi (Honda) – 1’42”253 (47)

16. Sete Gibernau (Ducati) – 1’42”456 (24)

17. Vittoriano Guareschi (Ducati) – 1’42”502 (35)

18. Niccolò Canepa (Ducati) – 1’42”828 (36)

19. Kosuke Akiyoshi (Honda) – 1’42”939 (43)

Folyt. köv.

ugrás fel