EST. 2002

Jerez, els? nap: szárnyalnak a Hondák

Boldog születésnapot, Valentino. A huszonkilencedik életévébe fordult olasz a kemény munkát kapta ajándékba, vagy kilencven kört tehetett meg Jerez de la Fronterában, azaz négy nagydíjnyi távot egyetlen nap alatt. Az id?járásjelentés forradalmi hangulatot kavart a paddockban: vasárnap megjön az es?s évszak, mondják a jósok. Így aztán aki csak tehette, annyit tesztelt, amyennyire csak erejéb?l és idejéb?l futotta. Így járt el Rossi is, akinek korántsem csak ez volt az egyetlen meglepetés.

A privát hondás csapatok az éj leple alatt kibontották az egyenest Japánból behajózott rakományt. A csomag kiválóan muzsikált aztán a pályán: De Puniet hosszú ideig tartotta magát az összesített id?tábla tetején 1’40’-2-jével, versenyabroncsokkal. Nagyjából addig, míg Hayden el? nem kapta a Michelin id?gumi-garnitúráját, hogy átrepessze az 1’40 amúgy is hártyavékony jegét.

Szóval lehet, hogy vannak gondok Hondáéknál, lehet, hogy meg kell még fogalmazni a gyári motort, lehet, hogy Pedrosa sérült – de a hivatalos HRC-változat és a privátok is különösen gyorsak. Visszatérve még egy pillanatra hozzájuk, a jólértesültek egy er?sebb és kedvesebb er?leadású blokkról tudnak… emiatt nagy az öröm most De Puniet, Dovizioso és De Angelis táborában egyaránt.

Persze ne ragadtassuk el magunkat és ne ítéljünk csak a körid?k alapján. Versenybeállításokkal a megszokott duó, Rossi és Stoner a legjobbak. El?bbi nagyon komoly sorozatokat megy, több fordulója közelíti a verseny közben elért legjobb kört. A Ducati világbajnoka pedig úgy vezeti a vörös bestiát, ahogyan csak ? tudja. Brutálisan. Szinte tökéletes ellentéte a Rossi-féle letisztult stílusnak, amit még az M1 kipufogóhangja is továbbkrémesít (a Yamaha a mez?ny egyetlen ‘zajcsökkentett’ indulója).

Azért megmutatták az izmaikat az újoncok is, Lorenzo és Toseland. Az angol elemében van, érdekes id?ket megy, feltalálja magát. De Angelis szintén érti a dolgát, hasonlóan teljesít, mint a gresinis csapattárs Nakano, ami miatt a f?nök Fausto biztosan nagyon boldog, hiszen kiegyensúlyozottan jól men? pilótái vannak.

Nem volt könny? viszont Capirossi napja, hiszen csak a délután végére tud javulni, miután jóideig a sereget hajtotta… a Suzuki boxa rengeteget dolgozott, ami eredményekben eddig még nem mutatkozott meg. A kawások még ennél is sokkal rosszabbul állnak. A sérült Hopkinstól sokat nem lehet várni, de West kicsit jobban is odatehetné magát – ébreszt?, Tony, tudod, a japán f?nökeid nagyon kedvelik ám Tamadát, és ha nem húzol bele, odaadják neki a lovadat. Bizony, mert ma err?l is szó esett. Folyt. köv.

Jerez, els? nap

1. Hayden (Honda-Repsol) 1.39.200 a 84° körben (összesen 107 kör)
2. De Puniet (Honda-LCR) 1.39.444, 82° (82)
3. Lorenzo (Yamaha-Fiat) 1.39.528, 94° (94)
4. Edwards (Yamaha-Tech 3) 1.39.629, 78° (78)
5. Toseland (Yamaha-Tech3) 1.39.678, 91° (91)
6. De Angelis (Honda-San Carlo) 1.40.165, 72° (75)
7. Nakano (Honda-San Carlo) 1.40.192, 76° (82)
8. Rossi (Yamaha-Fiat) 1.40.641, 32° (92)
9. Stoner (Ducati-Marlboro) 1.40.651, 59° (66)
10. Dovizioso (Honda-Scot) 1.40.767, 43° (58)
11. Capirossi (Suzuki-Rizla) 1.40.843, 64° (64)
12. Pedrosa (Honda-Repsol) 1.41.352, 37° (37)
13. Melandri (Ducati-Marlboro) 1.41.392, 79° (83)
14. Elias (Ducati-Alice) 1.41.703, 76° (91)
15. Vermeulen (Suzuki-Rizla) 1.41.763, 59° (79)
16. West (Kawasaki-Monster) 1.41.821, 27° (83)
17. Hopkins (Kawasaki-Monster) 1.41.901, 12° (28)
18. Jacque (KawasakI) 1.42.557, 36° (67)
19. Canepa (Ducati) 1.42.652, 45° (61)
20. Guintoli (Ducati-Alice) 1.42.698, 65° (68)
21. Guareschi (Ducati) 1.43.435, 61° (67)

ugrás fel