EST. 2002

Jerez, harmadik nap: Hayden, a rekorder

Egy dolgot már lesz?rhettünk az Irta jerezi tesztjén, meg az azt megel?z? alkalmakon: jelesül, hogy a Michelin fantasztikus mixet rakott össze egy körre. Más kérdés, hogy éppen az egy körre kihegyezett vasárnapi gálael?adáson végzett a bridis Stoner az élen, már-már megalázó különbséget mérve a szintén japán gumikat használó Rossira. Mindegy. Tény, hogy a hétvéginél jóval ideálisabb körülményeket felvonultató hétf?i turnuson Nicky Hayden áttöri az 1’39-es határt. S?t, nem is egyszer.

Szárazon jobban ment

Az id? nem rossz, de nem is jó. Szél, gyorsan futó föllegek, de száraz pálya alant. Ez azért lényeges különbség. Amit pedig a Kentucky Kölyök m?velt, az f?hajtást érdemel: tökéletesen használja ki a gyári 212-es erejét és a gumiabroncs minden molekuláját. A háta mögött tüzijáték, Randy De Puniet f?szereplésével, akit a feladathoz végképp feln?tt Andrea Dovizioso molesztál folyvást. A virtuális tabella folyamatosan változik a második pozíciótól lefelé. Jorge Lorenzo minden milliméterét ismeri Jereznek, végül a kétnapos középszer?séget felváltja egy remeknek mondható második pozícióra. Így azért más szájízzel távozik ? is az Irtáról. És, nem mellesleg, a Fiat Yamaha csapata is. A nyalókás tehát Rossi el?tt, aki ötödik, de ? a leggyorsabb bridgestone-os. Az olasz máris kezdhet barátkozni a második-harmadik soros rajtokkal, nem mintha olyan távoliak lennének a 2007-es emlékek.

A ducatisok k?-papír-ollóval döntenek a legfontosabb kérdésekben

Toseland hatodik, De Angelis nyolcadik, köztük a címvéd? Stoner, aki nyugodt, kiegyensúlyozott, miért ne lenne az. Harminchatot fordul (szemben Valentino és Nicky nyolcvanacskájával), és köszöni szépen a lehet?séget. Edwards is a tervezettnél hamarabb hagyja el a pástot, de ? azért annyira nem higgadt, mint az ausztrál. A texasi fogta magát és felült az eggyel el?bbi gépre. Vegyes érzelmekkel távoznak a suzukisok, akik Capirossi és Vermeulen végs? helyezése ellenére azért fejl?dgettek a három nap alatt. F?leg az ausztrál és maláj formához mérten. A csalódottak maroknyi tábora lényegében a kawasakis legénységre korlátozódik: Hopkins kiszenved magából húsz kört. Pedrosa ennél valamivel többet megy, harmincötöt.

Jerez, harmadik nap

Az id?eredmények
1. Hayden HONDA 1.38.848
2. Lorenzo YAMAHA 1.39.252
3. Dovizioso HONDA 1.39.313
4. De Puniet HONDA 1.39.351
5. Rossi YAMAHA 1.39.568
6. Toseland YAMAHA 1.39.727
7. Stoner DUCATI 1.39.845
8. De Angelis HONDA 1.39.932
9. Nakano HONDA 1.40.333
10. Capirossi SUZUKI 1.40.442
11. Vermeulen SUZUKI 1.40.576
12. West KAWASAKi 1.41.026
13. Guintoli DUCATI 1.41.615
14. Melandri DUCATI 1.41.292
15. Elias DUCATI 1.41.311
16. Pedrosa HONDA 1.41.699
17. Canepa DUCATI 1.42.160
18. Hopkins KAWASAKI 1.42.970
19. Jacque KAWASAKI 1.43.496
20. Guareschi DUCATI 1.45.597

Jerez de la Frontera
Hivatalos pályacsúcs versenyen: Valentino Rossi (Yamaha – 2005) 1’40.596
Pole pozíció: Loris Capirossi (Ducati – 2006) 1’39.064

ugrás fel