EST. 2002

Jerez: Stoner viszi a jógépkocsit

Változik az id? Jerezben, es?nap lesz a Superpole vasárnapja. Az eredmény azonban cseppet sem meglep?: Casey Stoner viszi a prímet a negyven perces turnus alatt úgy, hogy igen keveset köröz, mindössze ötöt fordul az andalúz pályán. Ezen esetleg csak azok hökkennek meg, akik korai következtetéseket vontak le a nyitónap összesített köridejeib?l, vagy úgy okoskodtak: a Michelin kvalifikációs gumijai egy körön akkora el?nnyel bírnak a Bridgestone ellenében, hogy az Irta ‘dönt?jét’, a 2008-as évad nulladik nagydíját biztosan egy francia gumis versenyz? nyeri. Nem így lett. A Roadster slusszkulcsát Adriana asszony vághatja zsebre.

Technikai konzekvenciákkal nem nagyon szolgált ez a teszt, éppen az aszfalt állapota miatt: a félig nedves, félig száraz helyzetben a pilóták mindent beleadtak, de a dönt? szót valami egészen más mondta ki. Stoner elképeszt?en kevés aktív motorozással dönti el a maga javára a meccset. Rossi és az es?men?ként számontartott, tegnap általunk is noszogatott West ugyan megpróbálkoznak egy-egy támadással, de másodpercen belülre sem nagyon érnek. Nincs harc, és így hiába Hayden vasakarata, De Angelis remek hangulata – a mez?ny ma nem sok vizet zavar, Stoner hamar magáévá teszi a f?díjat.

Hopkins és Pedrosa bolondok lettek volna elindulni ezen az eseményen, de a többiek sem teszik kockára az életüket. Három pályakiegyenesítést jegyezhetünk fel: De Angelis, Capirossi, majd Toseland mérik el az ívet, de alapvet?en mindenki óvatos. Láttuk, hogy Lorenzo még mindig zavarba hozható a csúszós borításon, de ugyanz elmondható Eliasról is, aki az új színekbe öltözött, piros-fehér Alice-Ducati nyergében körözött.

Miután lement a show, a csapatok hamar visszazökkentek a munkába. Érdemes szemmel tartani a Ducatit, de nem Stoner elképeszt? formája miatt – ami megkerülhetetlen tényez?je lesz ennek a bajnokságnak – , hanem a tesztpilótákat ért reggeli kellemetlenségek okán: motorhiba miatt kényszerült kiállni Canepa és Guareschi is délel?tt. Melandri ugyan bemutatott egy kicsúszást, de aztán rendben dolgozhatott tovább a maga ritmusában. A teszt folytatódik, a pilóták és csapataik dolgoznak tovább Jerezben, a versenyszimulációk vannak soron.

Jerez, második nap

1. Stoner (Ducati-Marlboro) 1.49.263
2. Rossi (Yamaha-Fiat) 1.50.580
3. Hayden (Honda-Repsol) 1.50.785
4. West (Kawasaki-Monster) 1.50.799
5. Dovizioso (Honda-Scot) 1.51.312
6. Nakano (Honda-San Carlo) 1.51.594
7. Capirossi (Suzuki-Rizla) 1.51.894
8. De Puniet (Honda-LCR) 1.51.979
9. Guintoli (Ducati-Alice) 1.52.058
10. Melandri (Ducati-Marlboro) 1.52.238
11. De Angelis (Honda-San Carlo) 1.52.463
12. Toseland (Yamaha-Tech3) 1.52.755
13. Vermeulen (Suzuki-Rizla) 1.52.779
14. Edwards (Yamaha-Tech 3) 1.52.826
15. Jacque (KawasakI) 1.53.283
16. Lorenzo (Yamaha-Fiat) 1.53.292
17. Guareschi (Ducati) 1.54.694
18. Canepa (Ducati) 1.57.453
19. Elias (Ducati-Alice) 1.57.698

Jerez de la Frontera
Hivatalos pályacsúcs versenyen: Valentino Rossi (Yamaha – 2005) 1’40.596
Pole pozíció: Loris Capirossi (Ducati – 2006) 1’39.064

ugrás fel