EST. 2002

Jerez: Stoneré a leggyorsabb körért járó BMW

Casey Stoner már a délel?tti szabadedzésen bejelentkezett az IRTA-teszt négykerek? f?díjáért, amelyet hagyományosan a délutáni egy órás id?tartamú turnus alatt leggyorsabb kört jegyz? versenyz? vihet haza. Napos, helyenként felh?s reggel virradt Andalúzia egén, azaz ideális körülmények kínálkoztak a napi munkához és a délutáni megmérettetéshez. Az ausztrál rögvest egy 1’39’804-es fordulóval nyitott, ezzel a délután egy órai függönyig egyedüliként tudott bemenni 1’40 alá.

A Casey srác

Már ekkor sejteni lehetett, hogy a 135i BMW Sauber Team Edition típusú gépkocsiért való csatában elesik a Rossi által tartott 1’39’429-es tavaly novemberi jerezi pályacsúcs (a teljesség kedvéért: a valaha futott legggyorsabb kör Lorenzo nevéhez f?z?dik, a 2008-as pole pozíciót 1’38’189-cel szerezte meg a hispán, de kvalifikációs abroncsokkal).

És a kocsija

Nyugodtan kezdett a mez?ny, délben (két óra tesztelés után) Rossi állt a második helyen öt tizedes hátránnyal, Dovizioso pedig a pénteki legsebesebb Lorenzót el?zte meg. Továbbra is jól mentek a Suzukik mind Vermeulen, mind Capirex révén, akik Melandri Hayatéját el?zték meg. Egy órára aztán Lorenzo jött fel másodiknak (+3 tized), akit Rossi követett (+4 tized Stonerhez mérve), el?bbi egy kisebb versenyszimulációt is véghezvitt stabil 1’40-es körökkel.

És a kocsija

Aztán eljött az évad els? hivatalos MotoGP-eseménye, a Nulladik Nagydíj. Stoner nem sokat teketóriázott, harmadik körében már 1’39’1-ig szorította le eredményét, aztán fokozatosan apasztotta tovább az id?t, egészen 1’38’646-ig. Ezzel lényegében el is d?lt minden, a számok pedig magukért beszélnek – Lorenzo 2008-as pole-ját fél másodpercnyire közelítette meg a Casey srác, csakhogy azt Por Fuera szuperlágy id?gumikon futotta meg.

Nagyon megy

Rossi próbált közelebb férk?zni, de mindhiába. Hét tizednyire tudta csak megközelíteni a ducatis ellenfelet (ezt mondja a tabelle) – valójában többször majdnem befogta, de az ausztrál utolsó köre egész egyszer?en utánozhatatlan volt. Harmadik helyre jött fel Loris Capirossi, míg Jorge Lorenzo 1’40-en belülre jött bár, de nem t?nt olyan harcosnak, mint szombaton. Javítani azért így is sikerült neki, ezt ne felejtsük el – meg azt sem, hogy tökéletes harmóniát sikerült kialakítania a Bridgestone-gumis M1-gyel.

Nagy csatákra várva

A turnust húsz perccel a vége el?tt piros zászlóval kellett megszakítani (ez azért váratlanul ért minden f?szerepl?t, ki tudja, ki mit tartogatott volna a hajrában, ha nincs ez a megakadás), az ok Toseland highside-ja a hármas kanyarban. Az angol versenyz?t ledobta a motor, és nagy er?vel csapódott a földnek. Hasonló dinamikája volt a bukásnak, mint a február eleji sepangi esetnek – az egykori SBK-s világbajnokot els?segélyben részesítették, hamarosan hivatalos hírek is jönnek majd állapotáról. Ezután nem sokkal az es? végleg beállította a végeredményt, nem adva lehet?séget Rossiéknak az utolsó támadásra.

Meccsben a Suzukik

Ötödikként zárt a másik GSV-R-rel Vermeulen, Mika Kallio pedig óriási meglepetésre meg tudta csípni a hatodik pozíciót, ezzel a legjobb újonc a nulladik nagydíjon. Melandri Haydennel szinte azonos id?t fut, tizenkettedik, ezzel a középmez?ny tagja. Alant az eredmények.

A BMW M Award hivatalos köridejei

1. Casey Stoner (Ducati) – 1’38”646 (13 kör)
2. Valentino Rossi (Yamaha) – 1’39”365 (16)
3. Loris Capirossi (Suzuki) – 1’39”757 (15)
4. Jorge Lorenzo (Yamaha) – 1’39”829 (21)
5. Chris Vermeulen (Suzuki) – 1’39”848 (13)
6. Mika Kallio (Ducati) – 1’40”149 (14)
7. Andrea Dovizioso (Honda) – 1’40”168 (17)
8. Sete Gibernau (Ducati) – 1’40”228 (9)
9. Toni Elias (Honda) – 1’40”266 (17)
10. Colin Edwards (Yamaha) – 1’40”305 (17)
11. Nicky Hayden (Ducati) – 1’40”401 (14)
12. Marco Melandri (Hayate) – 1’40”405 (18)
13. Randy De Puniet (Honda) – 1’40”646 (18)
14. Yuki Takahashi (Honda) – 1’40”814 (18)
15. Alex De Angelis (Honda) – 1’40”869 (15)
16. James Toseland (Yamaha) – 1’41”425 (10)
17. Vittoriano Guareschi (Ducati) – 1’41”485 (10)
18. Niccolò Canepa (Ducati) – 1’41”551 (13)
19. Kosuke Akiyoshi (Honda) – 1’42”206 (9)

ugrás fel