EST. 2002

John Hopkins beszél a váltásról

John Hopkins suzukisként, annak idején a Red Bull kiemelt támogatottjaként lépett be a gyorsasági motorsport köztudatába, és nyugodtan mondhatjuk, hogy ázsiója azóta n?tt, hogy betette a lábát a sorozatba. Úgy is fogalmazhatunk: együtt fejl?dtek a Suzukival, hiszen minél versenyképesebbé vált a motor, annál inkább jöttek az eredmények Hoppernek. Öt hosszú szezont húzott már le ‘azúrkékben’ (az idéz?jel azért indokolt, mert a klubszínek nem mindig ilyen árnyalatúak voltak), és ennyi id? után – közös pálya ide vagy oda – indokolt, hogy az ember a jöv? felé tekintsen, új kihívásokat kerítsen magának. Hopkins úgy gondolta, a kihívást a zöldeknél leli meg 2008-ban és 2009-ben. Ezért két és félmillió eurót kasszíroz az amerikai, tehát az anyagi cs?dt?l továbbra sem kell féltenünk ?t; az viszont minden kétségen felül áll, hogy a váltás hordoz magában némi kockázatot. Igaz az is, hogy a Ninja is szépecskén felépült, és a jöv? évadban versenyképes lehet Hopperrel a hátán.

Ha szponzorokról beszélünk, nem lehet nem megemlíteni a Monster nevét, a kaliforniai illet?ség? pilóta személyes támogatóját. Az energiaital-gyártó er?sen érdekelt abban, hogy a Kawasaki MotoGp csapata mellé álljon – az AMA szuperkrossz sorozatban már él? együttm?ködés van a zöldek és a szörnyesek között. Hopper volt az els?, akinek átigazolási híre hivatalosan is nyilvánosságra került, és most szintúgy ? az els?, aki beszél a váltás okairól, hátterér?l és a Suzukihoz f?z?d? kapcsolatáról. Az amerikai Road Racer X magazinnak adott terjedelmes interjúból ehelyt csak szemezgetünk.

‘Maradhattam volna a Suzukinál – mondja Hopkins – , de az utóbbi hónapokban úgy döntöttem, egy kicsit körülnézek. A múltban voltak kapcsolatfelvételeim a Ducatival, de most nem volt lehet?ség, hogy velük versenyezzek. Amennyire sikerült megértenem, egy olasz pilótát kerestek, tehát nem én voltam az ? emberük. A Honda és a Yamaha már bebiztosították magukat a következ? szezonra, persze mehettem volna privát csapathoz, de ahhoz igazán nem f?lött a fogam. Elég különös a vezetési stílusom, ezért szeretnék egy olyan motort, ami megfelel az igényeimnek, és amit úgymond körém lehet építeni. Mikor befutott a Kawasaki ajánlata, sokat gondolkodtam rajta, majd végül elfogadtam. Jó irányba tartanak, rengeteget fejl?dtek – biztos vagyok benne, hogy jól tudunk majd együtt dolgozni.’

‘Miután aláírtam a Kawasakihoz, azonmód informáltam a dologról Paul Denninget. Úgy gondoltam, ez így korrekt, ne másoktól tudja meg. ? minden mozdulatomról tudott, minden, 2008-cal kapcsolatos lépésemr?l, soha nem is lepleztem semmit el?le. A bejelentést a Sachsenring után tettük meg, mert Paul Denning pár nappal azel?tt nyilatkozott a szerz?désemr?l egy lapnak (az MCN-nek, a szerk.), ezzel gyakorlatilag kényszerhelyzetet teremtett. ?szintén szólva nem szerettem volna, hogy ilyen hamar megtudja a széles nyilvánosság, mert még b?ven fut az idei szezon, és igyekeznék kizárólag a versenyzésre koncentrálni.’

Zárásképpen elismer? szavak a Suzuki istállóval kapcsolatban: ‘Sokat köszönhetek ennek a csapatnak és örülök, hogy megfelel? eredményeket érünk el. Annak ellenére, hogy a közeljöv?ben szétválnak útjaink, remélen, sikerül jó kapcsolatot fenntartani az egész gárdával. Most csak a jelenre tudok gondolni, 100%-ot adok a futamokba a Suzukival.’

ugrás fel