EST. 2002

Jön a Katalán Nagydíj

A mugellói verseny lélegzetelállító izgalma el?étel volt csupán ahhoz a hármas versenyegyütteshez, amely most hétvégén veszi kezdetét a Katalán Nagydíjjal. Minden hétvégén egy megmérettetés: Barcelona, Assen és Donington. Ezeken a helyszíneken akár kikristályosodhat a világbajnoki címek sorsa, ha az összetettben épp szökésben lév? pilóták közül valaki képes elkapni az ütemet, de vannak szép számmal olyanok is, akiknek a lét a tét: kapaszkodniuk, támadniuk és kötelez?en gy?zniük kell. A katalán, holland, majd angol menet egy három hetes intervallumba zsúfolva jelent?s stresszt okoz minden vb-résztvev?nek, f?leg a pilótáknak, akiknek gyakorlatilag nem lesz idejük kipihenni a fáradalmakat fizikálisan, nagyon gyorsan túl kell tenniük magukat az esetleges vereségeken, csalódásokon (ezúttal nem lesz két hetük, hogy feldolgozzák a történéseket), arról nem szólva, hogy tilos megsérülniük. Ez a tripla nem engedélyez teszteléseket a mérnököknek és a gumisoknak sem, most tényleg mindenkinek leszegett fejjel kell dolgoznia. Irány Barcelona.

MotoGP

A királykategóriások úgy indulnak el a Montmelóra, hogy Loris Capirossi vezet az összetettben a Ducatival. 99 pontja, azaz hajszálra ugyanannyija van Nicky Haydennek, kettejük közt különbséget most Capirex jerezi futamgy?zelme tesz. Barcelonában sokra viheti a Ducati, amely pillanatnyilag az egyik (ha nem a) legjobb m?szaki csomaggal rendelkezik. Capirossi szereti a gyors pályát, amelyen a vörösök legels?, történelmi gy?zelmét aratta még 2003-ban. A csapat másik fele, Sete Gibernau otthon motorozhat. A sikerhez elég lehet, hogy jól teljesítsenek a Bridgestone-ok (tekintve a meleg id?t erre minden esély megvan), és akkor elérheti célját a Ducati: vagyis hogy meg?rizzék, netán tovább gyarapítsák a most minimális el?nyt.

Az egyik legnagyobb kihívó a szintén hazai közegben versenyz? Daniel Pedrosa. A madárcsontú spanyolnak 86 pontja van, és semmi kedve elengedni a nálánál tapasztaltabb ellenfeleket. Az minden vita felett áll, hogy a Hayden-Pedrosa csapat a leger?sebb összeállítás a jelenlegi világbajnokságban: az eddigi versenyeken több pontot gy?jtöttek, mint bármelyik másik formáció.

Sokan kandidálnak a dobogóra, nagyon fogadkozik a szintén spanyol Toni Elias, aki ha formába lendül, van esélye egy szép versenyre. Nem szóltunk még a vb harmadik helyezettjér?l, Marco Melandriról (89 pont) és Valentino Rossiról. Macio a szezon egyik legnagyobb talánya: panaszkodik a motorra, teljesítményre, ennek ellenére nyert Isztambulban és Le Mans-ban. Joggal vet?dhet föl a kérdés, hol lenne Melandri, ha minden rendjén lenne m?szakilag? Aztán ott van Rossi. Az egymást ér? három futam arról fog szólni, hogy képes lesz-e a Doktor pontszámban megközelíteni az élmez?nyt, amelyt?l bizony alaposan elmaradt. Az új vázzal és egy mugellói siker után utazik Barcelonába, nagy elszántsággal megy neki a feladatnak, a ‘lehetetlen küldetésnek’. Három neki fekv? helyszín jön, a motor rendben van, de ez önmagában még semmit nem jelent.

Nem hiányozhat Casey Stoner a felsorolásból. A fiatal ausztrál még az ördögt?l sem fél a pályán, félelmetesen gyors már els? vb-idényén. Immár második versenyén támogatja ?t a Givi gyártó, nem véletlen a Lucio Cecchinello alakulatába fektetett bizalmuk. El?rejelzést adni nagyon nehéz a katalán meccs el?tt: egyvalami borítékolható: nem Cardoso nyeri a futamot.

250

Andrea Dovizioso az idény elején óriási taktikai érzékr?l adott tanúbizonyságot, amit az is alátámaszt, hogy 108 ponttal vezeti a bajnokságot, pedig nem az övé a leggyorsabb motor. A Honda megint ki fog kapni a Montmeló hosszú egyenesében az Apriliáktól, és ezt a kötélidegzet? olasznak azzal kell ellensúlyoznia, hogy hibátlanul veszi a kanyarokat. Dovi még nem nyert idén, de minden esetben dobogóra állt és az a nagy el?nye ellenfeleivel szemben, hogy azok gyermeteg hibákat képesek elkövetni: valóban, Jorge Lorenzo 88 ponttal második, pedig már háromszor gy?zött.

Lorenzo a hazai futam esélyese, akkor is, ha a nyomás néha furcsa tréfákat m?vel a sportolókkal, f?leg a forrófej?ekkel. Harmadik az összetettben Yuki Takahashi (80), ez azt is jelzi, hogy a Humangest csapat jól választ versenyz?ket és remekül dolgozik. Takihashi ingázik Európa és Japán között, a szuzukai nyolc órás viadalon indul (múlt hétvégén Kiyonarival karöltve már megnyerték a 300 km-es futamot a gyári CBR1000RRW-vel, megverve az ikermotorral vesrenyz? Konishi, Yasuda duót és a Watanabe, Yoshimura összetétel? Suzuki-gárdát). Az utazás ilyen viszonylatban azért stresszel jár, és biztosan volt már kipihantebb is életében a derék japán.

Biztosan nem gyarapítja pontjai számát a helyi h?s Hector Barbera, aki biciklizés közben sérült meg a lehet? legrosszabbkor. ?t minden bizonnyal lehagyja pontszámok tekintetében a Mugellón szerencsétlen körülmények között csak hatodik helyen célba ér? Roberto Locatelli (67) és Alex De Angelis (55), de a KTM-mel egyre inkább f?szerepl?vé váló Hiroshi Aoyama is. Parázs verseny lesz, az biztos.

125

A nyolcad litereseknél megvan a favorit, aki ezúttal a hazai pálya el?nyét is élvezi. Alvaro Bautistának hívják, eddig minden versenyen szerzett pontot, tehetséges és taktikus pilóta a mez?ny legjobb motorján. Gy?zelme esetén alaposan elhúz, bár már most is elég messze van t?le a második Mika Kallio. A finn jó iparos módjára teszi a dolgát, de Bautistával (és az MVA csapattal) alaposan meggy?lik a baja. Mégis Kallio a legnagyobb kihívója a spanyolnak, még ha lépéshátrányban van is. A Master Aprilia gárdájából bárki megvillanhat: Gadea és Faubel éppúgy, mint Pasini, aki az utolsó szalmaszálba kapaszkodik, hogy visszahozza a bajnokságot.

Lukas Pesek a Derbivel pole pozícióval és egy remek versennyel vétette észre magát a Mugellón, most is számolni kell vele. Nagy kérdés, hogy hogyan mennek a Hondák a gyors katalán pályán: ha sikerül jó beállításokat találni, Talmácsi Gábornak lehet sansza megragadni az élbolyban. Tóth Imi számára a feladat továbbra is az els? idei világbajnoki pont megszerzése. Hajrá magyarok!

ugrás fel