EST. 2002

Jön a Kínai Nagydíj

250

A 250-ben is forr a leveg?, f?leg az Aoyama család isztambuli nagy napja után. Az els? körben Shuei megsemmisít? csapást mért a legjobb formában lév?, toronymagas favorit Lorenzóra, az utolsóban meg Hiroshi történelmi sikerhez juttatta a KTM-et. Így aztán a vb-összetettje némileg átrendez?dött Törökország után: Andrea Dovizioso áll az élen 52 pontjával és Hondájával, amely minden bizonnyal nem a legüt?képesebb motor a kategóriában. A vezetés leginkább annak köszönhet?, hogy az olasznak kötélb?l vannak az idegei, meg hogy képes egyenletesen teljesíteni: Jerez óta rendre dobogón végez. Persze Lorenzo ott liheg a nyomában és továbbra is ? a f? esélyes (két pont a hátránya), szeretné feledtetni önmagával és szurkolóival a török betlit.

Az els? edzések el?tti napon (azaz csütörtökön) ül össze a De Angelis-Barbera vegyesbizottság. A Török GP két nagy f?h?sének hivatalos formában is be kell számolnia borzasztó ütközésr?l az isztambuli utolsó körben, amiben szerencsére senkinek nem lett baja. Az esemény f?leg pedagógiai jelleg?, egy beszélgetésre lehet számítani, tudatosítandó, hogy 270-nél már nem biztos, hogy megéri agresszivnek lenni.

Az el?rejelzés szerint Lorenzo, Barbera, De Angelis és Dovi pályáznak nagy eséllyel a dobogós helyekre, bár a KTM is okozhat ismét meglepetést egyetlen bástyája, Aoyama révén. Roberto Locatelli eddig a szezon legnagyobb meglepetése: az önmagát év elején a legjobb nyolc közé váró pilóta 14 egységnyire van az els?t?l, jelenleg ötödik a Team Toth 250-es versenyz?je.

125

Mindenkinek össze kell szednie magát, hogy ne változzék Aprilia-márkakupává (s?t, Aspar házibajnoksággá) a nyolcad literes osztály. Alvaro Bautista 70 ponttal, két els? és egy második hellyel utcahosszal vezet, amire évek óta nem volt példa a 125-ben. Mögötte csapattársa, Hector Faubel, a konstantinápolyi gy?z? (45) és a szintén az MVA-brancshoz tartozó Sergio Gadea (41). És hol vannak a többiek?

Mika Kallio nagyon is versenyképes a KTM-mel, de Törökországban kiállni kényszerült: ráadásul nemcsak lépéshátrányban van, de a spanyol túler?vel is szembe kell néznie. Mattia Pasini is az Asparnál versenyez, és szintén negatív élményekkel hagyta el Isztambult: 29 pontja van, és ha vissza akarja magát küzdeni az élmez?nybe, az els? edzést?l kezdve támadnia kell. Nincs más kiút. Szintén támadó taktikát kell választania Lukas Peseknek, aki két kevéssé produktív verseny után áll – kilenc pontot gy?jtött csak a Jerezben mesteri rajtot vev? cseh.

Minket persze a legjobban Talmácsi Gábor sorsa érdekel, aki tavaly dobogós helyen végzett Kínában. Nehéz helyzetben van a Honda, és a sanghaji ringen újabb kihívás vár rá. A motor nehézkesen beállítható (különösen a hátsó felfüggesztés), a blokk pedig nem húz annyira, mint a riválisoké. Ez a két probléma alapjaiban meghatározza a korábban a bajnoki címet kilátásba helyez? Talma eddigi sorozatát. Reméljük, sikerül ezeken túllépni: azt látni kell, hogy itt a pilóta elszántsága, motivációja, tenni akarása önmagában édeskevés.

Tóth Imi vállsérülése ellenére a versenyzést választotta 2006-ra, és becsülettel veszi az akadályokat. Az eredményességet rajta nem lehet számonkérni: nagy dolog, ha felláll a rajtrácsra és befejezi a futamokat. Így legyen Kínában is.

ugrás fel