EST. 2002

Jön a Magyar Nagydíj

A dolog már akkor gyanús volt, amikor kedden délután levelesládánkból egy meghívó pottyant ki, sajtótájékoztatóra. Helyszín a Kempinski szálloda Budapesten, a résztvev?k közt Carmelo Ezpeleta Dorna-elnök és Bajnai Gordon fejlesztési miniszter, mint húzónevek. A Magyar Nagydíjat jelentik be, ez egyértelm?, mi mást keresne Ezpeleta Pesten a szakminiszterrel, Jorge Martinez és világbajnokunk, Talmácsi Gábor kíséretében? Ez bizony GP lesz. És valóban. Sávoly község mellett, Zalakaros vonzáskörzetében megépül a (tratatatááá) Balatonring, 70%-ban külföldi t?ke bevonásával. Ennyit finanszíroz a spanyol Sedesa cég, a fennmaradó mintegy egyharmad a Magyar Turizmus Zrt. költsége. Nyolc, legfeljebb tíz hónapon belül vb-pályánk lesz, rajta versennyel, igazi futamokkal, több mint másfél évtized után.

A 80 millió eurósra tervezett büdzsé rendelkezésre áll, és már nem álom: a három vb-osztály hozzánk is ellátogat 2009-t?l (talán) 2013-ig (biztosan), kora ?szi id?pontban. Kellett ehhez egy Talmácsi, kellett ehhez egy magyar szurkolósereg és rengeteg háttérmunka… fantasztikus az eredmény, jó munkát a szakembereknek a 4.650 méter hosszú, 14-15 méter széles pálya megépítéséhez.

A Balatonringen két hosszabb egyenes lesz, egy 840 és egy 680 méteres. Tizenhat kanyarjából nyolc balos és nyolc jobbos, legrövidebb kanyaríve 30, leghosszabbika 100 méteres. Ötvenezer ül?helyet terveznek felhúzni, parkolási kapacitásunk 20 ezer körüli autóra és 12 ezer motorra rúg a versenyhétvégén. Félszáz box, 140 ezer négyzetméteres paddock, 700 ezer négyzetméteres zöldterület öleli körül az aszfaltcsíkot.

ugrás fel