EST. 2002

Jön a Német Nagydíj

Ki gondolta volna? Ez a kérdés visszhangzik a paddockban. A vb több stratégája afféle véd?pajzsként használja, széttárva kezeit, megvonva vállát, alámerülve az alázatosság vizében. Ki gondolta volna?

A két nagy er?, a Honda és a Yamaha nem így gondolta, nem így tervezte. El?bbieknek hiába van hat motorjuk a rajtrácson, a bajnokság féltávjához érve még futamot sem nyertek. A hangvillások nyer?nek hitték az M1-es teljesítményét, ám kiderült, lemaradásaik vannak a konkurenciával szemben. Nekik szerencséjükre ott van a csapatban Valentino Rossi, aki helyenként jópár, a sornégyesb?l esetlegesen hiányzó lóer?t képes helyettesíteni. Ki gondolta volna – a kérdést a Ducatinál is felteszik, de a vörösök boxában más értelmet nyer. Casey Stoner a Sachsenring el?tt 21 pontos el?nnyel vezet Rossi el?tt… pont ez a kölyök ni’, aki a Gibernau által üresen hagyott motort vette át év elején, akinek a helyén könnyen lehetne akár Melandri is, ha az öreg Gresini nem bojkottálja annak idején az átigazolást.

Azt talán többen gondolták volna, hogy jól szerepel majd a Suzuki meg a Kawasaki. F?leg a rizlások, több eredményt mégiscsak ?k értek el és csapatként is konzisztensebb benyomást keltenek a zöldeknél (vajon mennyire változik a helyzet Hopkins átigazolásával?) A pneumatikus szelepek és a jóval 17 ezer feletti fordulatszám meghozza gyümölcsét, de nem csak err?l van szó: Jan Witteveen – az Aprilia egykori és a híresztelések szerint a KTM jövend?beli f?mérnöke – egy interjúben elmondta: ‘Nem a Suzuki és a Kawasaki csinált csodát, hanem a Honda és a Yamaha számolták el magukat a 800-asokkal.’ Kevés fordulat és gyenge teljesítmény, illetve er?leadási problémák, ez a baja a két ‘nagy’ japán prototípusnak a holland szakember szerint.

A vb dolgozó népe eközben nem moralizál: helyette kompjúterezik, tesztpadoz, marketinggy?lésezik. A versenyz?k pedig készülnek az év csiki-csukijára a szászországi dimbek-dombok között. Nincs mese, a bajnokság jelszava továbbra is Stoner vs. Rossi – két kemény fickó, a sikerre éhes kissrác és a modern motorsport-éra tán legkarizmatikusabb alakja. Jó párosítás. De ha nem a 2007-es cím megszerzését vesszük alapul, felírhatjuk úgy is: Pedrosa kontra Hayden… a tavalyi bajnokot gyakorlatilag már a januári teszteken temette mindenki, közönség és szakma egyaránt. Ezt még tetézte az RC212V, amihez minden baj ellenére Hayden hozzászokott, és most meg akarja mutatni… böcsületb?l.

Emlékezzünk meg egy bekezdés erejéig a szebb napokat látott olasz iskoláról... Melandri és Capirossi immár saját helyeiket veszélyeztetik, minél kevésbé hoznak eredményeket ugyanis, annál jobban fog inogni alattuk a nyereg. Michel Fabrizio személyében visszatér?t üdvözölhetünk Toni Elias helyettesít?jeként. Bármily’ furcsa is, a 22 esztend?s Fabrizio már a negyedik MotoGp gépét vezetheti: a WCM-mel kezdte, Apriliával folytatta, a tavalyi brit futamon pedig már ott lehetett a 211-es Hondával, akkor is beugróként, de az edzésen összetörte magát. Kívánjuk, hogy ezúttal jobban sikerüljön. Szegély Toni motorját aztán a kanadai Miguel Duhamel kapja meg, aki majd’ négy évtizedes rutinjával a Hondát er?síti az AMA bajnokságban, neve mellett öt daytonai 200 mérföldes gy?zelem szerepel.

A 125-ben és a 250-ben nem beszélnek piacról, vagy esetleg csak azok, akiket a MotoGp szele csábít. De az igazat megvallva a technikai jöv?képr?l sem sokat tudni. A bizonytalanságok ellenére két gyönyör? verseny vár reánk. A nyolcadliteresek közt egy titáni Mattia Pasinivel találta szembe magát a mez?ny, aki gy?zni akar, azonkívül meg még gy?zni is – belegondolni is rettenetes, mi lett volna, ha az idény els? harmadában az RSA Aprilia is partner ehhez. Így hiába vitt mindent az olasz az utolsó két versenyen és hiába érdemel f?hajtást akarása – félni nem kell t?le, esetleg tartani. Ez a vb – jelen állás szerint – Faubel és Talmácsi párharcáról szól, és nagyon reméljük, az utóbbi javára d?l majd el.

Jorge Lorenzo célja, hogy gyarmatosítsa Németországot is. Ellenfeleiben más motivációk munkálnak. Andrea Doviziosónak jó esélye lehet a lassú részekkel tagolt Sachsenringen, hogy nyakon csípje a vb-t vezet?, Doningtonban megingó, aztán Assenben megint gy?zedelmes spanyolt: a hondások két napig tesztelték evolúciós anyagaikat Brnóban, csak azért kár, hogy szinte végig ömlött az es?. Így a Scot csapat frontembere tulajdonképpen úgy utazik a Német GP-re, hogy nem tudja, mivel is rendelkezik. Alex De Angelis vágy más: ? végre szeretne a dobogónak arra a fokára felhágni, amelyikre eddig még nem: igen, a legmagasabbra.

ugrás fel