EST. 2002

Jön a Német Nagydíj

Casey Stoner vérszemet kapott, jó szele van, egyben a technika, két verseny megnyerve zsinórban – de most egy olyan helyszín következik, jelesül a Sachsenring, amely a csízió szerint nem kedvez a Ducatinak. Aztán majd meglátjuk, mire megy az elcsépelt szófordulattal élve ‘csiki-csuki’ pályán a vörös bestia, nyergében a világbajnokkal. Aki momentán harmadik az összetettben 142 szerzett ponttal, Daniel Pedrosa (171) és Valentino Rossi (167) mögött. Hármójuk – legalábbis virtuális – csatája tovább folytatódik, a küzd?téren pedig Jorge Lorenzo villanthat a michelines Yamahával. A 125-ös és 250-es osztályok, ahol ugyancsak van izgulnivaló b?séggel, itt be is fejezik az évad els? félidejét, Laguna Secában csak a MotoGP csapatai lesznek ott.

De visszatérve: hogy miért éppen Lorenzo? Nos, a spanyol testben-lélekben feltölt?dött, és minden törekvése, hogy megkeverje a kártyákat, akkor is, ha sérülése és kihagyása miatt a vb-címre csupán matematikai esélye maradt. A Ducatinak nem fekszik annyira elméletben a pálya, de ezzel nem mondtunk sokat, mert ami egy hete törvény volt a dzsípíván-ban, az ma már tán mit sem ér. A Stoner-féle Desmosedici (és hangsúlyozottan csak ez) az utóbbi két felvonás során nem jegyzett jelent?snek mondható lemaradást a technikás részeken sem, s?t. Mivel sem a listavezet? Pedrosa, sem a Hollandiában betliz? Doki nincs olyan helyzetben, hogy taktikázzon, csakis a támadás az elfogadható hozzáállás részükr?l – reméljük, végre a pályán is egymásra talán a hármas-, vagy ha úgy tetszik, négyesfogat tagjai vasárnap.

Több átigazolási történet is folyik, beszélnek Dovizioso-Hayden cserér?l Honda-házon belül, érik Rossi hosszabbítása a hangvillásokkal, gy?r?zik Melandri ügye, lehet, hogy Kaliforniáig sem tudjuk meg, szakít-e vele Bologna és megy-e a Kawasakihoz. De ezek csak amolyan mellékzöngék most, hiszen mindenki a versenyre koncentrál: a furcsa, lassú pályán összerázódhat a mez?ny – vagy legalábbis annak egyes részei – , és megrázhatják magukat olyan egyéniségek, mint Dovi, De Angelis, De Puniet, Toseland – mindegyikük nagyan akar bizonyítani, és a csapataiknak is szükséges, hogy szem el?tt legyenek, mert hiszen eljön egyszer az id?, mikor a szponzori szerz?dések köttetnek. Ne feledjük, hogy ebben a szép nagy bajnokságban akadnak olyanok is, akik a fennmaradásért küzdenek és a cél az adott szezon túlélése. Aztán akadnak olyanok is, akiknek nagyon nem megy, de nem a pénzhiány miatt: Kawasaki? Az eredménytelenséget azzal tetézi az alakulat, hogy elveszíti John Hopkinst Assenben – West áll oda egyedül a rajtrácsra. Csak reménykedni tudnak, hogy esni fog. Visszatér Loris Capirossi a Suzuki hátára, ezt önmagában ünnepli a rizlás gárda – figyeljünk az öregre.

A kis géposztályok résztvev?inek már csak ez a verseny van hátra a nyaralásig, jön az utolsó, lélektani ütközet. A 250-ben Kallio egyetlen ponttal vezet Simoncelli el?tt, el?bbi könnyebben megsérült Brnóban tesztelés közben, utóbbi sikeresen (f?)próbált a gyári RSA motorral ugyanott. Az olasz gépe egyébként a hírek szerint készen áll, bevethet? – és egész Itália szurkol neki. A meccsbe természetesen bele fognak szólni a spanyolok, Debon és Bautista f?képp, s a dobogóközeli helyekre bejelntkezhet Barbera is. Bautistát érdemes figyelni, ? ugyanis a semmib?l jön, 102 pontja van, és csak futamgy?zelmekben gondolkodik. Pasini 98-on vesztegel, ?t régóta elkerüli a siker… talán a Sachsenringen.

A 125-ben is cifra a helyzet, Talmácsi Gábor asseni gy?zelmével a negyedik helyre zárkózott, 93 pontjánál csak eggyel van több a harmadik Olivének. A futamtól a szokásos ?rületet várjuk, érintettek a szívgyógyszereket készítsék karnyújtásnyi közelségre. Di Meglio k?kemény idén, nemigen hibázik, Simone Corsi viszont az elmúlt három versenyen csak egyszer állt dobogóra… mindkettejüket el lehet még érni, bár ehhez egyértelm?en Corsi- vagy Di Meglio-drámáknak kell bekövetkezniük. A Terol, Bradl, Smith, Redding, Marquez, Iannone (és a többiek…) nevével fémjelzett, bombaer?s ‘ifimez?ny’ pedig fantasztikus…

ugrás fel